Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet

Tradicionalno je ˝IN˝

Projekt Tradicionalno je ˝IN˝ je projekt udruge Hrvatsko agroekonomsko društvo, a financiran je od Grada Zagreba u sklopu Javnog natječaja za dodjelu potpore za programe/projekte udruga za 2020.

Cilj

Cilj projekta bio je promicanje i popularizacija tradicionalnih vrijednosti i običaja ruralnog prostora kroz promociju agroturističkih gospodarstava koja svoju ponudu zasnivaju na tradiciji kraja u kojem se nalaze.

Sudionici

Na projektu je  sudjelovalo ukupno 9 studenata, koji su zajedno sa svojim mentorima sudjelovali u provedbi aktivnosti. Svi studenti i mentori dolaze s tri visoko obrazovne institucije:

  • Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
  • Visoko gospodarsko učilište u Križevcima

Studenti su imali zadatak osmisliti i implementirati promotivnu strategiju, kako bi se javnosti, a posebice mlađoj populaciji približile tradicijske vrijednosti.  U tu svrhu su odabrana tri poljoprivredna gospodarstva iz različitih ruralnih područja, na kojima su mladi izradili popis gastronomske baštine i običaja u svrhu promocije. Gospodarstva koja su sudjelovala na projektu su:

  • OPG Tomurad (Popovec)
  • OPG Mario Romulić (Bilje)
  • Seoski turizam Rakić (Čabraji)

Očuvanje tradicije

Projekt je baziran na očuvanju tradicionalnog bogatstva, gdje mladi svojim vještinama i zalaganjem  upoznaju građane s ruralnim vrijednostima i običajima te ih žele osvijestiti o važnosti njihovog očuvanja. Broj agroturističkih gospodarstava u Hrvatskoj se povećava iz godine u godine, a članovi Hrvatskog agroekonomskog društva su prepoznali neiskorištenost potencijala za razvoj novih agroturističkih gospodarstava i za kvalitetniju promociju baštine. Stoga je organizator odlučio angažirati studente da osmisle promotivnu strategiju i putem digitalnih marketinških alata učine tradicionalno IN.

Aktivnosti

Projekt se sastojao od tri faze.

  1. U prvoj fazi su studenti u suradnji s mentorima, članovima Hrvatskog agroekonomskog društva i nastavnicima tri spomenute visokoškolske institucije te vlasnicima tri odabrana agroturistička gospodarstva, prikupljali podatke o gastronomskoj baštini i običajima pojedinog ruralnog područja.
  2. Druga faza projekta se odnosila se na definiranje promotivnih strategija i promociju triju odabranih gospodarstva s naglaskom na tradiciju, gastronomiju i običaje kraja. Studenti su u skupinama, uz podršku mentora i vlasnika agroturističkih gospodarstava, osmišljavali i izrađivali/dorađivali promotivne materijale za odabrana agroturistička gospodarstva.
  3. Treća faza projekta je obuhvaćala predstavljanje svih promotivnih rješenja i diseminaciju rezultata. Izrađeni su promotivni materijali, a rezultati projekta su predstavljeni na skupu, koji se održao ˝online˝ putem platforme ˝Zoom meetings˝ 14. prosinca 2020.

Ishodi

Ishod projekta i promotivnih kampanja doprinijet će popularizaciji gastronomskih specijaliteta, običaja te tradicije ruralnog kraja. Očekuje se povećana svijest zajednice, posebice mladih o važnosti očuvanja tradicijskih vrijednosti i običaja.

Izravni korisnici projekta su studenti i agroturistička gospodarstva uključena u projekt, ali i sva ostala agroturistička gospodarstva, akademska zajednica i svekolika javnost.

Fotogalerija

26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.
26. listopada -14. prosinca 2020.