Studijski program

Regionalni marketing (132883)

ECTS bodovi 3.00
Engleski jezik R2
E-učenje R2
Sati nastave 30
Predavanja 22
Seminar 8
Izvođač predavanja
prof. dr. sc. Marija Cerjak
Izvođač seminara
prof. dr. sc. Marija Cerjak
Ocjenjivanje
Dovoljan (2) 60-70%
Dobar (3) 71-80%
Vrlo dobar (4) 81-90%
Izvrstan (5) 91-100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Redovito pohađanje nastave.

Nositelj predmeta

prof. dr. sc. Marija Cerjak
prof. dr. sc. Marija Cerjak

Opis predmeta

Sve veća konkurentnost na tržištu u kombinaciji s porastom cijena inputa, rada i zemljišta predstavlja sve veći pritisak na male i srednje poduzetnike u ruralnom prostoru. Kao rezultat, mnogi proizvođači traže rješenje u diversifikaciji proizvodnje kao što je iskorištavanje prednosti lokalnog ili regionalnog marketinga. S druge strane, potrošači sve više traže proizvode lokalnih proizvođača. U ovom modulu će se prikazati koncept regionalnog marketinga i njegove koristi, čimbenici uspjeha regionalnog marketinga te regionalno označavanje s posebnim osvrtom na zemljopisne oznake.

Programski dijelovi modula su:
Tržišni trendovi u agrobiznisu
Sustav regionalnog marketinga
Regionalno označavanje (brendiranje)
Proces planiranja regionalnog marketinga
Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane
Zajednički regionalni marketing
Analize slučajeva iz prakse (case study)
Seminarski rad - samostalna izrada regionalnog marketinškog plana.

Polaganje ispita se provodi preko seminara i završnog usmenog ispita.

Vrsta predmeta

Opće kompetencije

Predmet osposobljava studente za razumijevanje koncepta regionalnog marketinga i izradu regionalnog marketinškog plana.

Oblici nastave

  • Auditorne vježbe
    Priprema za izradu seminarskih radova
  • Ostali oblici skupnog ili samostalnog učenja
    Prikupljanje terenskih podataka
  • Predavanja
    Interaktivna nastava
  • Seminari
    Prikupljanje podataka, samostalna izrada i prezentacija seminarskog rada

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja Način provjere
Razumjeti koncept regionalnog marketinga usmeni ispit, seminarski rad
Razumjeti koncept intelektualnog vlasništva, pravila i mehanizama za brendiranje regija i proizvoda usmeni ispit, seminarski rad
Razumjeti europske sheme zaštite zemljopisnog podrijetla usmeni ispit, seminarski rad
Izraditi i prezentirati marketinški plan regije ili regionalnog proizvoda seminarski rad

Način rada

Obaveze nastavnika

Održavanje predavanja
Pomoć pri izradi seminarskih radova
Ocjenjivanje studentskih seminara i ispita

Obaveze studenta

Sudjelovanje u nastavi
Izrada seminarskog rada

Polaganje ispita

Elementi praćenja Maksimalno bodova ili udio u ocjeni Bodovna skala ocjena Ocjena Broj sati izravne nastave Ukupni broj sati rada prosječnog studenta ECTS bodovi
Seminarski rad 60% <60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Nedovoljan (1)
Dovoljan (2)
Dobar (3)
Vrlo dobar (4)
Izvrstan (5)
8 60 2
Usvojenost programskog sadržaja-usmeni ispit 40% <60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Nedovoljan (1)
Dovoljan (2)
Dobar (3)
Vrlo dobar (4)
Izvrstan (5)
22 30 1
UKUPNO 100% 30 90 3

Način ocjenjivanja - Polaganja ispita

Elementi praćenja Opis Rok Nadoknada
Aktivno praćenje nastave Studenti mogu sudjelovati u raspravama na predavanjima ili rješavati probleme Nadoknada nije predviđena

Tjedni plan nastave

  1. Ponavljanje osnovnih marketinških pojmova
  2. Tržišni trendovi u agrobiznisu
  3. Sustav regionalnog marketinga
  4. Proces planiranja regionalnog marketinga
  5. Regionalno označavanje (brendiranje)
  6. Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
  7. Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u EU
  8. Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u Hrvatskoj
  9. Zajednički regionalni marketing
  10. Analiza slučaja 1 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
  11. Analiza slučaja 2 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
  12. Izrada seminarskih radova
  13. Izrada seminarskih radova
  14. Izrada seminarskih radova
  15. Prezentacija seminarskih radova, završni ispit

Obvezna literatura

  1. FAO (2009a): Linking people, places and products - A guide for promoting quality linked to geographical origin and sustainable geographical indications. Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 978-92-5-106374-3.
  2. FAO (2009b): Rural–urban marketing linkages. An infrastructure identification and survey guide. FAO Agricultural services bulletin 161. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 92-5-105387-1
  3. Petra van de Kop, Denis Sautier and Astrid Gerz (eds) (2006): Origin-based products. Lessons for pro-poor market development. Royal Tropical Institute (KIT) and CIRAD. KIT Bulletin no. 372. ISBN: 90 6832 1688.
  4. Tischer, M., Ansbacher, P., Seyfert, A. (2008): RegioMarket - Guideline for Cooperative Regional Marketing. LUBW Landesanstalt für Umwelt, Messungen und Naturschutz, Baden-Württemberg.1st edition, ISBN – 978-3-88251-331-8

Preporučena literatura

  1. Echols, M. A. (2008): Geographical Indications for Food Products. Kluwer Law International. ISBN-13: 978-9041125484. 328 pages
  2. Nair L.R. &amp; Kumar , R. (2005): Geographical Indications: A search for identity. Lexis Nexis India. ISBN: 81-8038-102-1
  3. O’ Connor, B. (2007): The Law of Geographical Indications. Cameron May. ISBN: 97818474698999.
  4. Bureau, J. C. and Valceschini, E. (2003): European Food-Labeling Policy, Journal of Food Distribution Research, 34(3), 70–6.
  5. Moschini, G., Menapace, L. and Pick, D. (2008): Geographical Indications and the Competitive Provision of Quality in Agricultural Markets, American Journal of Agricultural Economics, 90(3), 794–812.
  6. Parrot, N., Wilson, N. and Murdoch, J. (2002): Spatializing Quality: Regional Protection and the Alternative Geography of Food, European Urban and Regional Studies, 9(3), 241–62.
  7. Zago, A. and Pick, D. (2004): Labeling Policies in Food Markets: Private Incentives, Public Intervention, and Welfare Effects, Journal of Agricultural and Resource Economics, 29(1), 150–65

Sličan predmet na srodnim sveučilištima

  • Regional and Local Marketing, Slovak Univerity of Nitra