Doktorski Odbor PDSD Dokumenti PDS Procedura odbora PDSD Obrasci DR.SC. Poljoprivredne znanosti Info Popis modula Specijalistički Ribarstvo Program Stočarstvo Program Dokumenti Fitomedicina Program Dan doktorata Kontakt

Teorija krajobraza i krajobraznog planiranja (173848)

ECTS bodovi 6.00
Engleski jezik R1
Sati nastave 30
Predavanja 5
Seminar 25
Ocjenjivanje

Nositelj predmeta

doc. dr. sc. Sonja Butula
doc. dr. sc. Sonja Butula

Opis predmeta

-Cilj modula je upoznati doktorande s teorijskim osnovama krajobraznog planiranja. Definicije krajobraza, Struktura korištenja i namjene površina-krajobraza, Poimanje krajobraza, Divergentnost interesa u krajobrazu, etika prirode, Modeli u prostornom planiranju, Uloga civilnog društva u planiranju prostora

Vrsta predmeta

Opće kompetencije

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet: prethodno znanje o procesima prostornog planiranja u kojima su uključeni aspekti zaštite prostora i krajobraza

Oblici nastave

  • Konzultacije
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje
  • Predavanja
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje
  • Seminari
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja Način provjere
integrirati zaštitu krajobraza ne samo kao stručni, već i društveni problem;
argumentirano razmišljati o mogućim pristupima u rješavanju prostornih problema na relaciji zaštita-razvoj;
integrirati zaštitno–okolišne kriterije u planerski postupak i druge (zakonom predviđene) instrumente zaštite krajobraza;
razumijevati teoriju i iskustvo u praksi te kritički vrednovati sklad/nesklad između teoretskih načela i praktičnog djelovanja
eseji i seminarski radovi

Način rada

Obaveze nastavnika

konzulatacije

Obaveze studenta

proučavanje nastavnih cjelina kroz izabranu literaturu, konzultacije i samostalne zadatke (esej, seminar).

Tjedni plan nastave

  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. -
  8. -
  9. -
  10. -
  11. -
  12. -
  13. -
  14. -
  15. -

Obvezna literatura

  1. D.W.MEINIG.1979. THE INTERPRETATION OF ORDINARY LANDSCAPES., OXFORD
    GLOSAR KLJUČNIH IZRAZA KORIŠTENIH U POLITIKAMA PROSTORNOG RAZVOJA U EUROPI, CEMAT Stasbourg 2000
    Marušič, I. 2002. Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and urban planning, 60(2): 95-103
    Taylor, P.W. 1986. Respect for Nature: A Theory of Environmental Ethics. Princeton Univ. Press. New York. Poglavlje 6
    Forster, N. 2002. Ecological Planning: a Historical and Comparative Synthesis. John Hopkins University Press. Baltimore
    Chechile, R. A. i S. Carlisle (eds), 1991. Environmental Decision Making: A Multidisciplinary Perspective. Van Nostrand Reinhold. New York. poglavlja 1., 9