Print

Zemlja u antropocenu (201052)

Course coordinator

Course description

Površina Zemlje neprestano se mijenja ljudskom aktivnošću, koja uključuje poljoprivredu, šumarstvo, rudarenje, gospodarenje vodama, te urbanizaciju. U današnje vrijeme antropogeni utjecaj jednako je važan kao i ostali geomorfološki faktori. Rastući antropogeni utjecaj uzrokuje rast globalnih ekoloških rizika i po prvi puta antropogeni utjecaj predstavlja glavni pokretač planetarnih promjena.

Danas, oko 40% svjetske kopnene površine pretvoreno je u poljoprivredna područja. Poljoprivredne aktivnosti dramatično su izmijenile izgled Zemljine površine, a poljoprivreda se smatra najvećim pokretačem promjena u okolišu. U isto vrijeme poljoprivredna područja najviše su pogođena promjena u okolišu.

Gledajući globalnu promjenu okoliša tijekom posljednjih 12.000 godina i ubrzanje ovog procesa tijekom kasnijeg dijela 20. stoljeća, u okviru ovog modula raspravljati će se o antropocenu, razdoblju u povijesti Zemlje u kojem su ljudi izazvali globalne modifikacije sustava. Raspravljati će se o ulozi poljoprivrede kao jednom od glavnih agenasa, te će se istraživati će se veze između ljudskih društava i drugih komponenti Zemljinog sustava (geomorfološki procesi, ekosustavi itd.).

Cilj ovog predmeta je upoznati studente s dinamikom površine Zemlje u antropocenu kao posljedicom antropogenog utjecaja. Studenti će naučiti prepoznati i opisati različite procese, te reljefne oblike nastale djelovanjem čovjeka, njihovu dinamiku, te moguće posljedice antropogenog utjecaja.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 30
Lectures: 22
Seminar: 2
Field exercises: 6

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Types of instruction

  • Predavanja
  • Provjere znanja
  • Terenske vježbe
  • Seminari
    Studenti samostalno izrađuju i prezentiraju predavanje vezano jednu od ponuđenih tema vezanih na predavanja.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Prepoznati istraživački problem u domeni Antropocena i antropogenog utjecaja na okoliš (s posebnim naglaskom na ulogu poljoprivrede na globalne promjene u okolišu). Završni ispit
Postaviti argumentiranu hipotezu, odrediti mjerljive ciljeve istraživanja te dizajnirati znanstveno istraživanje (odabrati adekvatne metode istraživanja). Završni ispit
Kritički analizirati i vrednovati rezultate istraživanja, interpretirati ih, te izvesti zaključke. Završni ispi

Working methods

Teachers' obligations

Redovno izvoditi nastavu.
Pratiti prisustvo studenata na nastavi.
Održavati konzultacije sa studentima po potrebi.

Students' obligations

Pohađanje nastave, seminarski rad, terenske vježbe, pismeni ispit, usmeni ispit

Weekly class schedule

  1. Uvod u Antropocen
  2. Zemljin sustav
  3. Zemljin sustav
  4. Promjene klime u Antropocenu
  5. Promjene klime u Antropocenu
  6. Antropocen i antropogeomorfologija
  7. Antropocen i antropogeomorfologija
  8. Antropocen i antropogeomorfologija
  9. Antropocen i antropogeomorfologija
  10. Antropocen i antropogeomorfologija
  11. Antropocen i antropogeomorfologija
  12. Terenska nastava
  13. Seminar
  14. Seminar
  15. Provjera znanja

Obligatory literature

  1. Goudie, A., Viles, H. (2016): Geomorphology in the Anthropocene. Cambridge: Cambridge University Press.
  2. Szabó, J., Dávid, L., Lóczy, D. (2010): Anthropogenic Geomorphology, A Guide to Man-Made Landforms. Springer, New York.
  3. Bridge, J. & Demicco, R. (2008): Earth Surface Processes, Landforms and Sediment Deposits.Cambridge University Press, UK.
  4. Huggett, R.J. (2007): Fundametals of Geomorphology. Routlege, New York.

Recommended literature

  1. Brown, A.G., Tooth, S., Bullard, J.E., Thomas, D.S.G., Chiverrell, R.C., Plater, A.J., Murton, J., Thorndycraft, V.R., Tarolli, P., Rose, J., Wainwright, J., Downs, P., Aalto, R. (2017): The geomorphology of the Anthropocene: emergence, status and implications. Earth Surf. Process. Landforms, 42, 71–90.
  2. Brown, A., Toms, P., Carey, C., Rhodes, E. (2013): Geomorphology of the Anthropocene: Time-transgressive discontinuities of human-induced alluviation. Anthropocene, 1, 3-13.
  3. Persichillo, M.G., Bordoni, M., Cavalli, M., Crema, S., Meisina, C. (2018): The role of human activities on sediment connectivity of shallow landslides, Catena, 160, 261-274.
  4. Ellis, E.C. (2017): Physical geography in the Anthropocene, Progress in Physical Geography, 41/5, 525-532.
  5. Tarolli, P. (2016): Humans and the Earth's surface, Earth Surface Processes and Landforms, 41/15, 2301-2304.

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.