Print

Primjena suvremenih tehnika u uzgoju aromatičnog i ljekovitog bilja (228251)

Course coordinator

Course description

Cilj predmeta je osposobljavanje studenata za uzgoj aromatičnog i ljekovitog bilja (ALJB) na mediteranskom području primjenom suvremenih tehnoloških postupaka koji vode povećanju prinosa i količine specijaliziranih metabolita, odnosno kvalitete biljne droge. Naglasak predmeta je na važnosti introdukcije samoniklih ALJB mediteranskog područja u poljoprivrednu proizvodnju, kao i na važnosti ekološkog uzgoja aromatičnog bilja. Osnovne programske cjeline obuhvaćaju: sistematiku aromatičnih vrsta mediteranskog područja, metode poboljšavanja klijavosti sjemena, ekološke i tehnološke čimbenike u uzgoju ALJB vrsta, kao i postupke ubrzavanja rasta i razvoja presadnica te tehnologiju uzgoja odabranih vrsta mediteranskog i submediteranskog područja iz porodica Lamiaceae, Asteraceae, Apiaceae i Capparaceae.

Type of course

ECTS: 4.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 40
Lectures: 27
Seminar: 13

Grading

Sufficient (2): 60 - 70 %
Good (3): 71 - 80 %
Very good (4): 81 - 90 %
Excellent (5): 91 - 100 %

Conditions for obtaining signature

Predan seminarski rad 1 (tablica s odabanim vrstama i popisom droga).
Predan i prezentiran seminarski rad 2 (mentalna mapa).

Description

Seminarski rad 1 svaki student ispunjava samostalno te predaje u pisanom obliku. Obuhvaća tablicu s odabranim ALJB vrstama mediteranskog i submediteranskog područja u kojoj je potrebno ispuniti zadane podatke za svaku pojedinu vrstu.
Seminar 2 studenti izrađuju u paru u obliku mentalne mape sa zadanom ljekovitom vrstom kao središnjim pojmom te potom prezentiraju usmeno.

General competencies

Samostalno obavljanje specijalističkih zadataka u području uzgoja i primarne dorade aromatičnog i ljekovitog bilja iz mediteranskogh i submediteranskog područja. Predmet potiče timski rad, osposobljava za rad u stručnim i znanstvenim projektima institucija, u nastavnim programima te za prezentiranje stručnih sadržaja.

Types of instruction

  • Predavanja
    Održavaju u jednoj grupi, a u najvećoj mjeri se koriste power point prezentacije uz elemente aktivnog te suradničkog i iskustvenog učenja.
  • Seminari
    Studenti izrađuju seminar u obliku mentalne mape sa zadanom ljekovitom vrstom kao središnjim pojmom.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Procijeniti mogućnost uzgoja aromatičnog i ljekovitog bilja u mediteranskom području obzirom na biološke zahtjeve vrsta Seminar (pismeni i usmeni), sudjelovanje u raspravama, test 1 i test 2.
Primijeniti elemente suvremenih tehnologija uzgoja aromatičnog i ljekovitog bilja koje utječu na povećanje prinosa biljnog materijala i specijaliziranih metabolita Sudjelovanje u raspravama, test 1 i test 2.
Uskladiti uzgoj aromatičnog i ljekovitog bilja sukladno smjernicama za ekološki sustav proizvodnje Sudjelovanje u raspravama, test 1 i test 2.
Izraditi program proizvodnje aromatičnog i ljekovitog bilja na otvorenom polju i u zaštićenom prostoru Seminar (pismeni i usmeni), sudjelovanje u raspravama, test 1 i test 2.

Working methods

Teachers' obligations

Studente upoznati i informirati s programom nastave, obvezama, načinu i kriterijima ocjenjivanja. Redovito održavanje svih oblika nastave utvrđenih nastavnim planom. Dodjeljivanje tema i ocjenjivanje seminara (pismeno i usmeno). Priprema nastavnih materijala i ispitnih materijala. Održavanje konzultacija i pisanih testova znanja u predviđenim rokovima.

Students' obligations

Redovito pohađanje nastave predviđene nastavnim planom. Aktivno sudjelovanje na nastavi uz elemente konstruktivnog i suradničkog učenja. Priprema seminara (pisanje i izlaganje). Polaganje testova znanja.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 32 32 1
Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Seminar 1 10 % 0 - 60 %
61 - 70 %
71 - 80 %
81 - 90 %
91 - 100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 9 0,3
Seminar 2 10 % 0 - 60 %
61 - 70 %
71 - 80 %
81 - 90 %
91 - 100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 9 0,3
Test 1 40 % 0 - 60 %
61 - 70 %
71 - 80 %
81 - 90 %
91 - 100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 35 1,2
Test 2 40 % 0 - 60 %
61 - 70 %
71 - 80 %
81 - 90 %
91 - 100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 35 1,2
Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Ukupno 100 40 120 4

Weekly class schedule

  1. P-3 S-1. Uvod u modul i cilj modula. Sistematika i klasifikacija aromatičnih i ljekovitih biljaka (ALJB) u osnovne skupine biljnih droga obzirom na glavne djelatne tvari, porijeklo i primjenu.
  2. P-2 i S-2. Čimbenici klijavosti sjemena (abiotski, biološki, antroploški) i metode predsjetvenog tretiranja sjemena i uklanjanje dormantnosti.
  3. P-2 i S-2. Tehnike razmnožavanja ljekovitog i aromatičnog bilja (presadnice, izravna sjetva, stabljične reznice, dijeljenje biljaka, sadnja rizoma).
  4. P-2 i S-2. Primjena postupaka ubrzavanja rasta i razvoja presadnica i sadnica ALJB (volumen lončića, karakterstike supstrata, pikiranje presadnica, mehaničko kondicioniranje, stimulatori rasta).
  5. P-4. Važnost introdukcije samoniklih aromatičnih biljaka u poljoprivrednu proizvodnju i sustavi polj. proizvodnje. Utjecaj ekoloških čimbenika u proizvodnji ALJB i njihov utjecaj na morfološke karakteristike i akumulaciju sekundranih metabolita.
  6. P-2 i S-2. Pregled tehnoloških faktora (sortiment, rok uzgoja, gustoća sklopa, gnojidba, navodnjavanje, zaštita od biljnih štetočinja, rok i način berbe) u uzgoju ALJB i njihov utjecaj na povećanje prinosa te količinu i kvalitetu biljne droge. Test znanja 1.
  7. P-4. Tehnologija uzgoja odabranih vrsta ALJB iz mediternskog i submediteranskog područja (Lamiaceae)
  8. P-4. Tehnologija uzgoja odabranih vrsta ALJB iz mediternskog i submediteranskog područja (Asteraceae, Apiaceae, Capparaceae)
  9. P-4. Osnove uzgoja aromatičnih i ljekovitih biljaka u zaštićenim prosotrima i hidroponski uzgoj (inertni supstrati, abiotski čimbenici zraka i hranive otopine). Potrebe za hranivima i količinom sjemena u plutajućem hidroponu.
  10. S-4 Utjecaj ekoloških čimbenika i tehnoloških elemenata na količinu i kvalitetu biljne droge zadane vrste mediterasnkog i submediternaskog područja. Test znanja 2.

Obligatory literature

  1. Žutić I., Radman S. (2014). Suvremena proizvodnja aromatičnog i ljekovitog bilja. Priručnik za predavanja, elektronička verzija. AFZ, Zagreb
  2. Šilješ I., Grozdanić Đ., Grgesina I. (1992). Poznavanje, uzgoj i prerada ljekovitog bilja. Školska knjiga, Zagreb.
  3. Stepanović B., Radanović D., Turšić I., Nemčević N., Ivanec J. (2009). Uzgoj ljekovitog i aromatičnog bilja. Jan-Spider d.o.o., Pitomača

Recommended literature

  1. Kuštrak D. (2005). Farmakognozija – Fitofarmacija. Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb Žutić I. (2014). Lavandin, kadulja i komorač u kontinentalnim predjelima. Priručnik, AFZ, Zagreb

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.