Fondovi EU i ruralni razvoj (116612)
Course coordinator
Course description
Fondovi Europske unije služe kao instrumenti kojima se provode politike te asocijacije. Program ovog predmeta omogućuje studentima i studenticama da uz kombinaciju teoretskog dijela i praktičnog rada utvrde važnost i ulogu fondova u provođenju mjera zajedničkih politika EU (osobito poljoprivredne, ruralne, regionalne, tj. kohezijske, ribarstvene politike). Nadalje studenti-ce stječu znanja i vještine u uočavanju razvojnih mogućnosti hrvatskih regija i njihovih ruralnih područja, te determiniranju uloge administracije (Ministarstva, agencija, lokalnih vlasti) i nevladinih organizacija u primjeni mjera poljoprivredne, ruralne regionalne, ribarstvene i ostalih zajedničkih politika putem fondova EU.
Programski dijelovi modula su sljedeći:
Uvod u modul, osnovni dodirni elementi zajedničkih politika EU
Distribucija proračuna EU - objašnjenja
Deskripcija fondova
Potencijalni korisnici fondova-prava i obveze
Iskustva i lekcije državne i lokalne administracije u iskorištavanju EU fondova u Hrvatskoj
Mogućnosti hrvatskih regija i specifičnih ruralnih područja kroz raspoložive fondove
Seminarski radovi na temu fondova i prijava na natječaje
Polaganje ispita se vrši preko seminara i usmenog ispita
Type of course
- Diplomski studij / Agrobiznis i ruralni razvitak (Elective course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 3.00
English language: L2
E-learning: L2
Teaching hours: 30
Lectures: 16
Practicum: 2
Seminar: 12
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Conditions for obtaining signature
Prisustvo na nastavi
Description
Dozvoljeno izostati 20% nastave
General competencies
Sposobnost uočavanja razvojnih mogućnosti regija i specifičnog ruralnog područja u kontekstu ciljeva Zajedničke poljoprivredne politike i ostalih dodirnih politika EU i sposobnost određenja odgovarajućeg instrumenata (fonda) kojima se razvoj može potaknuti sa stajališta Ministarstva, lokalne (samo)uprave ili udruge..
Types of instruction
- Predavanja
Interaktivna predavanja - Seminari
Odabire se tema od interesa (fond EU i pripadajući natječaj) i usmeno prezentiraju rezultati istraživanja-mogućnosti kroz odabrani fond, dobri primjeri iz prakse i lekcije za Hrvatsku. - Vježbe
Pretraživanje informacija o projektima
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Identificirati ulogu fondova EU u ruralnom i regionalnom razvoju | Seminar, Usmeni |
Sažeti glavne događaje u povijesti hrvatske i europske poljoprivredne politike | Seminar, Usmeni |
Analizirati ulogu donositelja političkih odluka u kreiranju i korištenju programa EU | Seminar, Usmeni |
Zastupati mišljenje u pristupima odozgo i odozdo u kreiranju planova razvoja ruralnog područja | Seminar, Usmeni |
Komentirati važnost međuregionalne, a osobito prekogranične suradnje u provođenju mjera i postizanju ciljeva zajedničkih politika | Seminar, Usmeni |
Razviti projektnu ideju za odabrano ruralno područje | Seminar, Usmeni |
Prezentirati istraživanje odabrane teme vezane uz EU fondove | Seminar |
Working methods
Teachers' obligations
Održavanje nastave u skladu s definiranim tjednim planom
Održavanje konzultacija
Kontinuirano praćenje dolazaka studenata na nastavu i angažmana
Ocjenjivanje u skladu s definiranim kriterijima
Students' obligations
Prisutstvo na nastavi
Sudjelovanje u raspravama
Izrada seminara
Radionice/domaća zadaća
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje predavanja i vježbe | 18 | 18 | 0,5 | |||
Pripreme za aktivno sudjelovanje u raspravama, radionice i domaće zadaće-usmena provjera | 0 | 15 | 0,5 | |||
Seminarski rad (priprema+ prezentacija) | 70% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
12 | 45 | 1,5 |
Usmeni ispit - provjera teoretskog znanja tijekom izlaganja seminara | 30% |
<60% 61-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
0 | 12 | 0,5 |
UKUPNO | 100% | 30 | 90 | 3 |
Weekly class schedule
- Uvod, ponavljanje i rasprava o planu modula
- Institucije i raspolaganje proračunom EU
- Identificiranje dodirnih elemenata i uzročno posljedične veze ribarske, regionalne, okolišne i ostalih politika sa Zajedničkom poljoprivrednom politikom s naglaskom na ruralni razvoj
- Definicije i uloga fondova EU u ruralnom i regionalnom razvoju EU-28 i prilike za Hrvatsku kao novu članicu – definiranje i zaduživanje seminarskih tema
- Dionici ruralnog razvoja, njihova uloga i međusobna suradnja kroz primjenu mjera i iskorištenje fondova
- Iskustva i lekcije državne i lokalne administracije u iskorištavanju EU fondova u Hrvatskoj-primjeri iz prakse
- Predavanja i rasprava o mogućnostima hrvatskih regija i specifičnih ruralnih područja kroz raspoložive fondove
- Primjeri natječaja i projektnih prijava
- Primjeri natječaja i projektnih prijava
- Vježbe-predstavljanje ideje kroz projektnu prijavu
- Prezentacija seminarskih radova i usmeni ispit
- Prezentacija seminarskih radova i usmeni ispit
- Prezentacija seminarskih radova i usmeni ispit
- Prezentacija seminarskih radova i usmeni ispit
- Prezentacija seminarskih radova i usmeni ispit
Obligatory literature
- Dax, T., Kahila, P., Hornstrom, Lisa (2011): The evolution of EU Rural Policy: Linkages of Cohesion Policy and Rural Development Policy
- European Commission: The policies http://ec.europa.eu/policies/index_en.htm
- Mikuš, Ornella (2013): Fondovi EU i politika ruralnog razvoja. Predavanja.
Recommended literature
- EC: Regional policy - Inforegio (http://ec.europa.eu/regional_policy/index_en.cfm)
- Franić, Ramona, Mikuš, Ornella (2013): Transformations in Croatian Agriculture and Agricultural Policy: Challenges and Opportunities within the European Context. In: Agriculture in Mediterranean Europe: Between Old and New Paradigms Ortiz-Miranda, D., Moragues-Faus, A., Arnalte-Alegre, E. (ed.) Emerald Group Publishing Limited, pp. 233-261 the European Context. -in: Agriculture in Mediterranean Europe: Between Old and New Paradigms Ortiz-Miranda, D., Moragues-Faus, A., Arnalte-Alegre, E. (ed.) Emerald Group Publishing Limited, pp. 233-261
- Institut za razvoj poduzetništva i europske projekte – IRPEU: Europski projekti http://www.eu-projekti.info/tag/eu-fondovi
- Jakovac, P. i Maljković, B. (2010): Korištenje sredstava pretpristupnih fondova Europske Unije u Republici Hrvatskoj EKONOMSKI PREGLED, vol.61, br. 1-2, 2010., str. 54.-86
- MRRFEU: Strategija regionalnog razvoja Republike Hrvatske
- MP (2015): Program ruralnog razvoja 2014.-2020. http://www.mps.hr/ipard/default.aspx?id=129
Similar course at related universities
- Financing of EU programmes Faculty of European Studies and Regional Development Slovak University of Agriculture in Nitra
- Institutions and Instruments of Development Co-operation Faculty of Life Sciences, Humboldt University of Berlin