Krajobrazno oblikovanje - studio 2 (169464)
Course coordinator
Course description
Fokus modula je na procesu krajobraznog oblikovanja i planiranja te konceptualnom pristupu izradi složenijih projekta. Krajobrazna osnova kao sinergijski produkt socijalnih potreba i prostornih uvjeta, obuhvaća složenu interakciju od razvojnog koncepta, preko teorije oblikovanja do skice prijedloga rješenja. Modul se temelji na jednom ili nekoliko stvarnih oblikovnih zadataka u različitim tipovima krajobraza. U procesu oblikovanja na tim se zadacima specifična i općenita pitanja raspravljaju usporedno s teorijom krajobraznog oblikovanja.
Inspiracija dolazi iz povijesnih i stručnih primjera u krajobraznoj arhitekturi, kao i suvremenih znanstvenih i primjenjivih primjera iz područja oblikovanja i arhitekture. Studenti se također potiču da traže inspiraciju iz drugih područja, kao što su slikarstvo, kiparstvo, glazba, ples i gluma.
Studenti se potiču da eksperimentalno razvijaju i procjenjuju različite individualne metode oblikovanja. Svaki student treba predstaviti alternativne prijedloge idejnih rješenja i kritički vrednovati vlastite i tuđe prijedloge, prezentacije i obrazloženja. Važnost se pridaje i samoj prezentacijskoj komunikaciji - koja se provodi verbalno i vizualno kroz npr. ilustracije i modeli. Raspravom se potiče na važnost kreativnog zanosa koji karakterizira " dobar dizajn". Pozornost je usmjerena na osobni razvoj svakog studenta. Studenti trebaju aktivno sudjelovati u formuliranju svojih radova i podnositi uratke redovito na komentar, pri čemu se mora vidjeti razvoj i napredak.
Type of course
- Diplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Compulsory course, 2 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L2
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 20
Seminar: 20
Design exercises: 20
Grading
Sufficient (2): 60%
Good (3): 71%
Very good (4): 81%
Excellent (5): 91%
Conditions for obtaining signature
Prisustvo na nastavi
General competencies
Razviti oblikovno-planerske sposobnosti studenta na višoj razini, na većim i više kompleksnijim zadacima. Tematski obuhvaćaju područja iz gradskog krajobraza.
Types of instruction
- Predavanja
- Seminari
Tematski obuhvaćaju područja iz gradskog krajobraza (groblje, sanacija jednog prostornog oštećenja). Stjecanje vještina – samostalno izrađuju i prezentiraju idejno krajobrazno rješenje. Konačni produkt su dva seminarska rada u semestru (Mape zbir svih vještina). - Projektantske vježbe
studenti rade na zadacima a asistent ili nastavnik ih raspravom i komentarom podupire i potiče na daljnji razvoj i produkciju novih varijantnih rješenja situacija na kojima rade. Projektantske vježbe se provode u skupinama (dvije skupine po 10 studenata)
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
argumentirati mišljenje o procesu oblikovanja krajobraza | Pismeni i usmeni ispit |
nositi se sa složenim oblikovnim situacijama i za njih pronaći vlastita rješenja | Seminar, usmeni ispit |
spoznati važnost razvoja koncepta u krajobraznom oblikovanju i kako ga prezentirati | Seminar, usmeni ispit |
iskazati vlastite individualne pricipe rada utemeljene na teorijama primjenjivim u krajobraznoj arhitekturi | Seminar, usmeni ispit |
raspravljati i analizirati o tome što tvori dobar dizajn u krajobraznoj arhitekturi | Seminar, usmeni ispit |
Working methods
Teachers' obligations
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave i izvršavanje postavljenih zadataka.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminar 1 usmena obrana rada | 50 % |
0 – 60 % 60 -71% 71 -81% 81 -91% 91 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2,75 | ||
Seminar II usmena obrana rada | 40 % |
0 – 60 % 60 -71% 71 -81% 81 -91% 91 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2,25 | ||
Završni ispit pismeni | 20% |
0 – 60 % 60 -71% 71 -81% 81 -91% 91 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
1 | ||
UKUPNO | 100% | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima projektnih seminara, uz završni pismeni i usmeni ispit.
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Pismeni ispit | Pismeni ispit na kraju semestra | Rokovi su utvrđeni na samom početku semestra |
Weekly class schedule
- *Trg - razvoj i značaj, Uvodno predavanj (P), Analiza oblikovanja trgova (PV)
- *Trg kao element zelenog sustava (zelene infrastrukture) (P), Prezentacija analiziranih trgova (PV)
- *Oblikovanje trgova (P), Uvod u zadatak, terenski obilazak, inventarizacija, analiza šireg i užeg prostora oko trga (PV)
- *Trg - suvremene prakse (P), Analiza užeg područja, zoning i generiranje ideja - filozofija rješenja (PV)
- *Analiza natječajnih radova za oblikovanje trga (P), Komentar dijagrama i konceptualnih skica (PV)
- *Percepcija elemenata trga u kontekstu urbanog krajobraza (P), Komentar konceptualnih skica (PV)
- *Održivo oblikovanje trga (P), Komentar alternativnih rjesenja - koncepti (PV)
- *Trgovi i prostorno planska dokumentacija (P), Prezentacija i komentar koncepata (PV)
- *Elementi i materijali na trgu (P), Komentar na idejno rješenje (S)
- *Izvedbeni projekt - trg (P), Pretentacija i obrana idejnog rješenja (S)
- *Komentar na razradu izvedbenog projekta - materijali (S)
- *Komentar na razradu izvedbenog projekta - plan nivelacije (S)
- *Komentar na razradu izvedbenog projekta - kotni plan (S)
- *Komentar na razradu izvedbenog projekta - plan sadnje (S)
- *Komentar na razradu izvedbenog projekta - detalji (S)
Obligatory literature
- Spens, M. (2003): Modern Landscape. London
- Ogrin, D. Landscape architecture and its articulation into landscape planning and landscape design. V: Landsc. and urban planning (Print ed.), 1994, vol. 30, str. 131-137.
- Časopisi: TOPOS (Munchen: Calwey), Enviroment and Behaviour (London: Sage), Landscape Research (Abingdon: Carfax), Landscape Architecture (Boston: ASLA), ANTHOS (Zurich: BSLA-FSAP).
- Izbrana poglavja iz: Arnheim, R., 1997: Visual Thinking, P. B. London, 345 str.
- Kepes, G., 1971: Sprache des Sehens, Mainz/Berlin, 199 str.
- Lynch, K., 1964: The View From The Road, MIT Harvard, 64 str.
- Drašler, A., 2005: O krajini z risbo, Ljubljana, 75 str.
Recommended literature
- Izbrani konkrenti projekti – nacrti i realizacije u prostoru.
- 1000 x Landscape architecture (2009), Braun
- Richardson, T. (2011): Futurescapes – designer for tomorrows outdoor spaces, Thames &Hudson, 351 str.
- Ogrin, D. (2009): Katalog del 1955-2009, Biotehniška fakulteta, Ljubljana, 168 str.
Similar course at related universities
- Studio 1 , (II semestar), Biotehniška fakulteta, Univerze v Ljubljani
- Design Project - Site, Concept and Theory, (dva semestra) Landscape Architecture Programme, Swedish University of Agricultural Sciences Alnarp