Ispiši

Metode istraživanja u društvenim znanostima (169466)

Nositelj predmeta


doc. dr. sc. Marina Štambuk

Opis predmeta

Cilj kolegija je upoznati studente/ice s osnovama metodologije u društvenim istraživanjima. Kroz nastavu će biti pružen pregled osnovnih postavki znanstvenog pristupa spoznaji i koraka u istraživačkom procesu. Studenti/ce će se upoznati s temeljnim eksperimentalnim i neeksperimentalnim (kvantitativnim i kvalitativnim) metodama te etičkim problemima istraživanja.
U manjim istraživačkim grupama, studenti/ice će razviti ideju istraživačkog projekta, razraditi ga po elementima i prezentirati kolegama/icama unutar nastave.

Vrsta predmeta

ECTS: 3.00

Engleski jezik: R1

E-učenje: R1 (s elementima R2)

Sati nastave: 30
Predavanja: 10
Auditorne vježbe: 20

Ocjenjivanje

Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 70%
Vrlo dobar (4): 80%
Izvrstan (5): 90%

Uvjeti za dobivanje potpisa

Redovito nazočenje nastavi preduvjet je za dobivanje potpisa i pristupanje ispitu (70% dolaznosti).

Opće kompetencije

Predmet osposobljava studente/ice za razumijevanje znanstvene metodologije i konkretnih metoda istraživanja u društvenim znanostima.

Oblici nastave

  • Predavanja
  • Vježbe
    U sklopu vježbi studenti/ice imaju dva zadatka: 1. Razrada nacrta istraživanja – grupni rad 2. Prezentacija nacrta istraživanja uz raspravu

Polaganje ispita

Elementi praćenja Maksimalno bodova ili udio u ocjeni Bodovna skala ocjena Ocjena Broj sati izravne nastave Ukupni broj sati rada prosječnog studenta ECTS bodovi
1. kolokvij 35% ili 35 bodova (za prolaz je potrebno min. 20 bodova) 9 20 1
2. kolokvij 35% ili 35 bodova (za prolaz je potrebno min. 20 bodova) 7,5 20 1
Elementi praćenja Maksimalno bodova ili udio u ocjeni Bodovna skala ocjena Ocjena Broj sati izravne nastave Ukupni broj sati rada prosječnog studenta ECTS bodovi
Nacrt istraživanja - grupni pismeni rad 15% ili 15 bodova (Za prolaz je potrebno min. 8 bodova) 2 10 0,5
Elementi praćenja Maksimalno bodova ili udio u ocjeni Bodovna skala ocjena Ocjena Broj sati izravne nastave Ukupni broj sati rada prosječnog studenta ECTS bodovi
Nacrt istraživanja - prezentacija 15% ili 15 bodova (Za prolaz je potrebno min. 8 bodova) 4 10 0,5

Ocjena se formira na temelju zadataka u okviru vježbi i provjera znanja koje se odvijaju putem kolokvija ili ispita.
Studenti/ice imaju pravo pristupiti pisanju kolokvija samo jedanput. Kolokvij nije obavezan, ali uvelike olakšava polaganje kolegija. Ukoliko student/ica kolokvira oba kolokvija, ne mora izaći na pismeni ispit. Ukoliko student/ica ne položi jedan od kolokvija, treba polagati ispit.
Kolokvij I. uključuje gradivo prvih pet cjelina, a Kolokvij II. gradivo druge četiri cjeline obuhvaćene predavanjima.
Završni ispit uključuje gradivo cijelog kolegija.
Kolokviji i pismeni ispit sadrže pitanja točno/netočno, višestrukog izbora i otvorenog tipa (navođenje definicija, primjera ili davanje objašnjenja).
Studenti/ice imaju pravo odbiti dobivenu ocjenu - u tom slučaju ocjena se poništava i kao takva postaje nevažeća.
Jednom odbijena ocjena ne može se naknadno aktivirati.

Tjedni plan nastave

  1. Znanstveni i neznanstveni pristup spoznaji
  2. Ciljevi znanosti i istraživački proces
  3. Postavljanje hipoteze i generalizacija rezultata istraživanja; Uzorci i populacije
  4. Eksperimentalne metode: Logika eksperimentiranja
  5. Eksperimentalne metode: Varijable u eksperimentu, kontrola u eksperimentu
  6. Kolokvij I.
  7. Neeksperimentalne metode: Opažanje
  8. Neeksperimentalne metode: Anketno istraživanje
  9. Pristupi i tehnike kvalitativnih istraživanja
  10. Etički problemi istraživanja
  11. Kolokvij II.
  12. Sistematizacija studentskih radova, dopunjavanje i finalizacija
  13. Prezentacije nacrta istraživanja: Anketno istraživanje u krajobraznoj arhitekturi
  14. Prezentacije nacrta istraživanja: Kvalitativna istraživanja u krajobraznoj arhitekturi
  15. Završno predavanje

Obvezna literatura

  1. Milas, G. (2009). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
  2. Hralambos, M. i Holborn, M (2002). Sociologija: Teme i perspektive. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga. (odabrana poglavlja)
  3. Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2005). Socijalna psihologija. Zagreb: Mate. (odabrana poglavlja)
  4. Rathus, A. S. (2000). Temelji psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
  5. Giddens, A. (2007). Sociologija. Zagreb: Nakladni zavod Globus. (odabrana poglavlja)

Sličan predmet na srodnim sveučilištima

  • Methods of Social Research, Indiana University, Bloomington
  • Raziskovalne metode, FDV – Fakulteta družbene vede, Ljubljana

Prijava djelatnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.