Print

Regionalni marketing (132883)

Course coordinator

Course description

Sve veća konkurentnost na tržištu u kombinaciji s porastom cijena inputa, rada i zemljišta predstavlja sve veći pritisak na male i srednje poduzetnike u ruralnom prostoru. Kao rezultat, mnogi proizvođači traže rješenje u diversifikaciji proizvodnje kao što je iskorištavanje prednosti lokalnog ili regionalnog marketinga. S druge strane, potrošači sve više traže proizvode lokalnih proizvođača. U ovom modulu će se prikazati koncept regionalnog marketinga i njegove koristi, čimbenici uspjeha regionalnog marketinga te regionalno označavanje s posebnim osvrtom na zemljopisne oznake.

Programski dijelovi modula su:
Tržišni trendovi u agrobiznisu
Sustav regionalnog marketinga
Regionalno označavanje (brendiranje)
Proces planiranja regionalnog marketinga
Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane
Zajednički regionalni marketing
Analize slučajeva iz prakse (case study)
Seminarski rad - samostalna izrada regionalnog marketinškog plana.

Polaganje ispita se provodi preko seminara i završnog usmenog ispita.

Type of course

ECTS: 3.00

English language: L2

E-learning: L2

Teaching hours: 30
Lectures: 22
Seminar: 8

Lecturer
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Conditions for obtaining signature

Redovito pohađanje nastave.

General competencies

Predmet osposobljava studente za razumijevanje koncepta regionalnog marketinga i izradu regionalnog marketinškog plana.

Types of instruction

  • Predavanja
    Interaktivna nastava
  • Auditorne vježbe
    Priprema za izradu seminarskih radova
  • Ostali oblici skupnog ili samostalnog učenja
    Prikupljanje terenskih podataka
  • Seminari
    Prikupljanje podataka, samostalna izrada i prezentacija seminarskog rada

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Razumjeti koncept regionalnog marketinga usmeni ispit, seminarski rad
Razumjeti koncept intelektualnog vlasništva, pravila i mehanizama za brendiranje regija i proizvoda usmeni ispit, seminarski rad
Razumjeti europske sheme zaštite zemljopisnog podrijetla usmeni ispit, seminarski rad
Izraditi i prezentirati marketinški plan regije ili regionalnog proizvoda seminarski rad

Working methods

Teachers' obligations

Održavanje predavanja
Pomoć pri izradi seminarskih radova
Ocjenjivanje studentskih seminara i ispita

Students' obligations

Sudjelovanje u nastavi
Izrada seminarskog rada

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Seminarski rad 60% <60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
8 60 2
Usvojenost programskog sadržaja-usmeni ispit 40% <60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
22 30 1
UKUPNO 100% 30 90 3

Način ocjenjivanja - Polaganja ispita

Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Aktivno praćenje nastave Studenti mogu sudjelovati u raspravama na predavanjima ili rješavati probleme Nadoknada nije predviđena

Weekly class schedule

  1. Ponavljanje osnovnih marketinških pojmova
  2. Tržišni trendovi u agrobiznisu
  3. Sustav regionalnog marketinga
  4. Proces planiranja regionalnog marketinga
  5. Regionalno označavanje (brendiranje)
  6. Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
  7. Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u EU
  8. Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u Hrvatskoj
  9. Zajednički regionalni marketing
  10. Analiza slučaja 1 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
  11. Analiza slučaja 2 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
  12. Izrada seminarskih radova
  13. Izrada seminarskih radova
  14. Izrada seminarskih radova
  15. Prezentacija seminarskih radova, završni ispit

Obligatory literature

  1. FAO (2009a): Linking people, places and products - A guide for promoting quality linked to geographical origin and sustainable geographical indications. Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 978-92-5-106374-3.
  2. FAO (2009b): Rural–urban marketing linkages. An infrastructure identification and survey guide. FAO Agricultural services bulletin 161. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 92-5-105387-1
  3. Petra van de Kop, Denis Sautier and Astrid Gerz (eds) (2006): Origin-based products. Lessons for pro-poor market development. Royal Tropical Institute (KIT) and CIRAD. KIT Bulletin no. 372. ISBN: 90 6832 1688.
  4. Tischer, M., Ansbacher, P., Seyfert, A. (2008): RegioMarket - Guideline for Cooperative Regional Marketing. LUBW Landesanstalt für Umwelt, Messungen und Naturschutz, Baden-Württemberg.1st edition, ISBN – 978-3-88251-331-8

Recommended literature

  1. Echols, M. A. (2008): Geographical Indications for Food Products. Kluwer Law International. ISBN-13: 978-9041125484. 328 pages
  2. Nair L.R. &amp; Kumar , R. (2005): Geographical Indications: A search for identity. Lexis Nexis India. ISBN: 81-8038-102-1
  3. O’ Connor, B. (2007): The Law of Geographical Indications. Cameron May. ISBN: 97818474698999.
  4. Bureau, J. C. and Valceschini, E. (2003): European Food-Labeling Policy, Journal of Food Distribution Research, 34(3), 70–6.
  5. Moschini, G., Menapace, L. and Pick, D. (2008): Geographical Indications and the Competitive Provision of Quality in Agricultural Markets, American Journal of Agricultural Economics, 90(3), 794–812.
  6. Parrot, N., Wilson, N. and Murdoch, J. (2002): Spatializing Quality: Regional Protection and the Alternative Geography of Food, European Urban and Regional Studies, 9(3), 241–62.
  7. Zago, A. and Pick, D. (2004): Labeling Policies in Food Markets: Private Incentives, Public Intervention, and Welfare Effects, Journal of Agricultural and Resource Economics, 29(1), 150–65

Similar course at related universities

  • Regional and Local Marketing, Slovak Univerity of Nitra

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.