Regionalni marketing (132883)
Course coordinator
Course description
Sve veća konkurentnost na tržištu u kombinaciji s porastom cijena inputa, rada i zemljišta predstavlja sve veći pritisak na male i srednje poduzetnike u ruralnom prostoru. Kao rezultat, mnogi proizvođači traže rješenje u diversifikaciji proizvodnje kao što je iskorištavanje prednosti lokalnog ili regionalnog marketinga. S druge strane, potrošači sve više traže proizvode lokalnih proizvođača. U ovom modulu će se prikazati koncept regionalnog marketinga i njegove koristi, čimbenici uspjeha regionalnog marketinga te regionalno označavanje s posebnim osvrtom na zemljopisne oznake.
Programski dijelovi modula su:
Tržišni trendovi u agrobiznisu
Sustav regionalnog marketinga
Regionalno označavanje (brendiranje)
Proces planiranja regionalnog marketinga
Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane
Zajednički regionalni marketing
Analize slučajeva iz prakse (case study)
Seminarski rad - samostalna izrada regionalnog marketinškog plana.
Polaganje ispita se provodi preko seminara i završnog usmenog ispita.
Type of course
- Diplomski studij / Agrobiznis i ruralni razvitak (Elective course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 3.00
English language: L2
E-learning: L2
Teaching hours: 30
Lectures: 22
Seminar: 8
Lecturer
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Conditions for obtaining signature
Redovito pohađanje nastave.
General competencies
Predmet osposobljava studente za razumijevanje koncepta regionalnog marketinga i izradu regionalnog marketinškog plana.
Types of instruction
- Predavanja
Interaktivna nastava - Auditorne vježbe
Priprema za izradu seminarskih radova - Ostali oblici skupnog ili samostalnog učenja
Prikupljanje terenskih podataka - Seminari
Prikupljanje podataka, samostalna izrada i prezentacija seminarskog rada
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Razumjeti koncept regionalnog marketinga | usmeni ispit, seminarski rad |
Razumjeti koncept intelektualnog vlasništva, pravila i mehanizama za brendiranje regija i proizvoda | usmeni ispit, seminarski rad |
Razumjeti europske sheme zaštite zemljopisnog podrijetla | usmeni ispit, seminarski rad |
Izraditi i prezentirati marketinški plan regije ili regionalnog proizvoda | seminarski rad |
Working methods
Teachers' obligations
Održavanje predavanja
Pomoć pri izradi seminarskih radova
Ocjenjivanje studentskih seminara i ispita
Students' obligations
Sudjelovanje u nastavi
Izrada seminarskog rada
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminarski rad | 60% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
8 | 60 | 2 |
Usvojenost programskog sadržaja-usmeni ispit | 40% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
22 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | 30 | 90 | 3 |
Način ocjenjivanja - Polaganja ispita
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Aktivno praćenje nastave | Studenti mogu sudjelovati u raspravama na predavanjima ili rješavati probleme | Nadoknada nije predviđena |
Weekly class schedule
- Ponavljanje osnovnih marketinških pojmova
- Tržišni trendovi u agrobiznisu
- Sustav regionalnog marketinga
- Proces planiranja regionalnog marketinga
- Regionalno označavanje (brendiranje)
- Označavanje ruralnih regija i hrane zemljopisnim oznakama
- Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u EU
- Zemljopisne oznake poljoprivrednih proizvoda i hrane u Hrvatskoj
- Zajednički regionalni marketing
- Analiza slučaja 1 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
- Analiza slučaja 2 - prezentacija uspješnih slučajeva uporabe regionalnog marketinga
- Izrada seminarskih radova
- Izrada seminarskih radova
- Izrada seminarskih radova
- Prezentacija seminarskih radova, završni ispit
Obligatory literature
- FAO (2009a): Linking people, places and products - A guide for promoting quality linked to geographical origin and sustainable geographical indications. Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 978-92-5-106374-3.
- FAO (2009b): Rural–urban marketing linkages. An infrastructure identification and survey guide. FAO Agricultural services bulletin 161. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Rome. ISBN 92-5-105387-1
- Petra van de Kop, Denis Sautier and Astrid Gerz (eds) (2006): Origin-based products. Lessons for pro-poor market development. Royal Tropical Institute (KIT) and CIRAD. KIT Bulletin no. 372. ISBN: 90 6832 1688.
- Tischer, M., Ansbacher, P., Seyfert, A. (2008): RegioMarket - Guideline for Cooperative Regional Marketing. LUBW Landesanstalt für Umwelt, Messungen und Naturschutz, Baden-Württemberg.1st edition, ISBN – 978-3-88251-331-8
Recommended literature
- Echols, M. A. (2008): Geographical Indications for Food Products. Kluwer Law International. ISBN-13: 978-9041125484. 328 pages
- Nair L.R. & Kumar , R. (2005): Geographical Indications: A search for identity. Lexis Nexis India. ISBN: 81-8038-102-1
- O’ Connor, B. (2007): The Law of Geographical Indications. Cameron May. ISBN: 97818474698999.
- Bureau, J. C. and Valceschini, E. (2003): European Food-Labeling Policy, Journal of Food Distribution Research, 34(3), 70–6.
- Moschini, G., Menapace, L. and Pick, D. (2008): Geographical Indications and the Competitive Provision of Quality in Agricultural Markets, American Journal of Agricultural Economics, 90(3), 794–812.
- Parrot, N., Wilson, N. and Murdoch, J. (2002): Spatializing Quality: Regional Protection and the Alternative Geography of Food, European Urban and Regional Studies, 9(3), 241–62.
- Zago, A. and Pick, D. (2004): Labeling Policies in Food Markets: Private Incentives, Public Intervention, and Welfare Effects, Journal of Agricultural and Resource Economics, 29(1), 150–65
Similar course at related universities
- Regional and Local Marketing, Slovak Univerity of Nitra