Agrobiodivergentnost u oplemenjivanju bilja (173282)
Course coordinator
Course description
Cilj predmeta je upoznati studente (1) o agrobiodivergentnosti i njenoj važnosti u poljoprivrednoj proizvodnji i utjecaja oplemenjivanja bilja na agrobiodivergentnost, te (2) o važnosti biološke raznolikosti kultiviranog bilja u oplemenjivanju bilja, jedne od važnih komponenata agrobiodivergentnosti, u svrhu kreiranja kultivara za uzgoj u određenim agroekološkim uvjetima konvencionalne i ekološke/organske poljoprivredne proizvodnje, te u uvjetima abiotskog stresa uz mogućnost korištenja potencijala agrobiodivergentnosti određenog poljoprivrednog područja, ujedno vodeći računa i o očuvanju agrobiodivergentnosti navedenog područja.
Type of course
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Elective course, 1 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
Teaching hours: 30
Lectures: 18
Auditory exercises: 6
Seminar: 6
Lecturer
- Prof. Snježana Bolarić, PhD
- Assoc. Prof. Aleš Vokurka, PhD
- Prof. Vinko Kozumplik, PhD, Professor Emeritus
Grading
Sufficient (2): 60%
Good (3): 71%
Very good (4): 81%
Excellent (5): 91%
Conditions for obtaining signature
Uredno pohađanje nastave.
Types of instruction
- Predavanja
- Auditorne vježbe
- Konzultacije
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Usporediti praktičnu uporabljivost biljnih genetskih izvora kultiviranih vrsta u uvjetima, konvencionalne i ekološke poljoprivredne proizvodnje, te poljoprivredne proizvodnje u uvjetima stresa; | |
Primijeniti adekvatne oplemenjivačke metode i njihove modifikacije u razvoju kultivara za uvjete konvencionalne i ekološke poljoprivredne proizvodnje i u uvjetima abiotskog stresa; | |
Osmisliti oplemenjivački program na određenoj kultiviranoj vrsti za određene uvjete uzgoja vodeći računa o očuvanju agrobiodivergentnosti određenog poljoprivrednog područja; | |
U oplemenjivačkom programu pravilno izabrati postojeće raspoložive adekvatne biljne genetske izvore unutar ili izvan određenog poljoprivrednog područja u svrhu unapređenja poljoprivredne proizvodnje, uz očuvanje postojeće agrobiodivergentnosti. | |
Preispitati koristi i rizike utjecaja na agrobiodivergentnost određenog poljoprivrednog područja koje proizlaze iz konvencionalnih i suvremenih oplemenjivačkih metoda u razvoju kultivara |
Working methods
Teachers' obligations
Redovno izvoditi nastavu. Pratiti prisustvo studenata na nastavi. Održavati konzultacije sa studentima prema potrebi studenata. Organizirati cjelovite ispite u redovitim ispitnim rokovima. Svi nastavni materijali su organizirani i prema nastavnim cjelinama dostupni u MOODLE sustavu.
Students' obligations
Uredno pohađati nastavu. Studenti imaju obavezu da se u roku prva dva tjedna prijave u sustav za e-učenje Moodle u okviru kojeg mogu koristiti prezentacije sa predavanja i ostale materijale. Izraditi i prezentirati seminarski rad. Polagati ispit na kraju semestra.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ispit | 100% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
|||
Ukupno | 100% |
Weekly class schedule
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
Obligatory literature
- Cooper, H.D., C. Spillane, and T.Hodgkin. 2001. Broadening the Genetic Base of Crop Production. CABI Publishing in association with FAO and IPGRI.
- Wood, D. and J.M. Lenne. 1999. Agrobiodiversity: characterisation, utilization, and management. CABI Publishing, New York, USA.
- Fehr, W.R. 1987. Principles of Cultivar Development: Theory and Technique (Volume 1). Macmillian Publishing Company
Recommended literature
- Lammerts van Bueren and T.E., Myers J.R. 2012. Organic Crop Breeding. Wiley-Blackwell publication, Oxford, UK
- Roberto Fritsche-Neto R., Borém A. (eds.). 2012. Plant Breeding for Abiotic Stress Tolerance: Springer-Verlag publication, Berlin Heidelberg.