Print

Linearni i bilinearni modeli u analizi interakcije (201091)

Course coordinator

Course description

Cilj predmeta je upoznavanje studenata s linearnim i bilinearnim modelima i njihovom primjenom u analizi interakcije.
Uvod u linearne modele – prikaz osobina i karakteristika linearnih modela. Definicija i interpretacija slučajnih i fiksnih efekata. Odnos efekata i modela – fiksni, slučajni i mješoviti modeli. Komponente varijance i njihova procjena temeljena na pretpostavljenom modelu. Primjena komponenata varijance – proučavanje nasljeđivanja i mogućnosti povećanja učinkovitosti selekcije. Podaci koji nedostaju i nebalansirani setovi podataka – utjecaj na modele i procjene. Procjenitelji – BLUE i BLUP. Fenomen ”shrinkage”-a. Maksimalna vjerodostojnost i kriteriji za ocjenu vjerodostojnosti modela.
Interakcija – kvalitativni i kvantitativni tip. Interakcija genotip x okolina.
Analiza pokusa postavljenih u većem broju okolina (METs). Definicija i interpretacija specifičnih pojmova vezanih uz analizu interakcije genotip x okolina: stabilnost, adaptacija, osjetljivost. Osnovni modeli – regresija, multipla regresija. Modeli s “dummy” varijablama. Metode i modeli procjena prosjeka i varijanci. Modeli u analizi interakcije genotip x okolina: Shukla, Finlay-Wilkinson, Eberhart-Russell, AMMI, faktorska regresija, SHMM. Kriteriji uspješnosti modela – učinkovitost i parsimonija. Odnos signal/šum/pogreška (pattern/noise/error). Grafički prikaz interakcije – biploti.
“Case studies” – analiza interakcije genotip x okolina na temelju pokusa postavljenih u više okolina, s različitim kultiviranim biljnim vrstama.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 30
Lectures: 6
Auditory exercises: 6
Seminar: 18

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Types of instruction

  • Predavanja
  • Vježbe u praktikumu
  • Seminari

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
1. Opisati problem, utvrditi ciljeve i postaviti hipotezu. Seminar.
2. Planirati istraživanje. Seminar.
3. Usporediti učinkovitost različitih linearnih modela u statističkoj analizi prikupljenih podaka. Seminar.
4. Odabrati odgovarajući model i provesti analizu. Seminar.
5. Interpretirati rezultate analize i izvesti zaključke. Seminar.

Weekly class schedule

  1. Predavanja: Linearni modeli - 6 sati. Vježbe: Analize studija slučaja, primjeri iz istraživanja studenata - 6 sati. Seminari: Interpretacija rezultata analiziranih primjera - 18 sati.
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. -
  8. -
  9. -
  10. -
  11. -
  12. -
  13. -
  14. -
  15. -

Obligatory literature

  1. Kang M.S. & Gauch H.G. 1996. Genotype –by– Environment Interaction. CRC Press, Boca Raton.
  2. Littell R.C., Milliken G.A., Stroup W.W. & Wolfinger R.D. 1996. SAS System for Mixed Models. SAS Institute Inc., Cary, NC.
  3. Piepho H.-P. 1999. Stability analysis using the SAS system. Agron. J. 91:154-160.
  4. Searle S.R., Casella G. & McCulloch C.E. 1992. Variance Components. John Wiley & Sons, Inc., New York.
  5. van Eeuwijk, F.A. 1996. Between and Beyond Additivity and Non-Additivity. WAU, Wageningen.

Recommended literature

  1. Draper N.R. & Smith H. 1981. Applied Regression Analysis. John Wiley & Sons, Inc., New York.
  2. Kearsey M.J. & Pooni H.S. 1996. The Genetical Analysis of Quantitative Traits. Chapman & Hall, London
  3. Littell R.C., Freund R.J. & Spector P.C. 1991. SAS System for Linear Models. SAS Institute Inc., Cary, NC.
  4. Milliken G.A. & Johnson D.E. 1994. Analysis of Messy Data, Volume 1: Designed Experiments. Chapman & Hall, London.
  5. Searle S.R. Linear Models. John Wiley & Sons, Inc., New York.

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.