Napredni sustavi suzbijanja korova (173809)
Course coordinator

Prof. Klara Barić, PhD
Course description
Cilj predmeta je savladavanjem tematskih cjelina (principi podjele korova i ključeva za determinaciju; odnos kultura-korov; ekološki prihvatljivi sustavi suzbijanja korova; racionalna primjena herbicida; metode znanstvenog istraživanja korova i herbicida u laboratorijskim i poljskim uvjetima; metode istraživanja banke sjemena korova u tlu; uvođenje biologije i ekologije korova u sustav suzbijanja; prognozni modeli nicanja korova u usjevu) steći vještine i kompetencije u području održive uporabe herbicida.
Type of course
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Elective course, 1 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 30
Lectures: 10
Auditory exercises: 10
Seminar: 10
Lecturer
- Prof. Klara Barić, PhD
- Prof. Maja Šćepanović, PhD
- Prof. Dubravka Dujmović Purgar, PhD
- Assoc. Prof. Hrvoje Kutnjak, PhD
Associate teacher for exercises
- Prof. Klara Barić, PhD
- Prof. Maja Šćepanović, PhD
- Prof. Dubravka Dujmović Purgar, PhD
- Assoc. Prof. Hrvoje Kutnjak, PhD
Associate teacher for seminars
- Prof. Klara Barić, PhD
- Prof. Maja Šćepanović, PhD
- Prof. Dubravka Dujmović Purgar, PhD
- Assoc. Prof. Hrvoje Kutnjak, PhD
Grading
Sufficient (2): 60-70 bodova
Good (3): 71-80 bodova
Very good (4): 81-90 bodova
Excellent (5): više od 90 bodova
Conditions for obtaining signature
Obavljene sve nastavne aktivnosti (predavanja, seminarski radovi i vježbe).
Description
Sudjelovanje na predavanja. Izrada dva seminarska rada. Obavljene vježbe i samostalni zadaci na vježbama.
General competencies
Nakon obavljenih nastavnih aktivnosti na predmetu student će steći kompetencije i vještine ekološki prihvatljivog načina suzbijanja korova različitim metodama i mjerama u skladu sa zahtjevima današnje razine biljne proizvodnje (integrirana biljna proizvodnja).
Types of instruction
- Predavanja
- Vježbe u praktikumu
- Terenske vježbe
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
1. Definirati glavne termine u području korova i herbicida i obrazložiti važnost i interakciju. 2. Razlikovati i argumentirati prednosti i nedostatke kemijskih i nekemijskih načina suzbijanja korova. 3. analizirati i kritički procijeniti aktualna svjetska dostignuća i trendove u suzbijanju korova. 4. Postaviti hipoteze i ciljeve te odabrati prikladne metode znanstvenog istraživanja u području herbologije. 5. Kreirati strategiju, studiju ili dokument u području održive uporabe herbicida. | Usmeni ispit i seminarski radovi. |
Working methods
Teachers' obligations
-upoznavanje studenta s ciljevima i ishodima učenja (ukupno za predmet i za pojedine nastavne cjeline), kriterijima i načinima ocjenjivanja,
-planiranje nastave na temelju ciljeva i ishoda učenja,
-priprema:predavanja, zadataka za grupni i individualni samostalni rad, testova,
-dostavljanje nastavnih materijala putem Merlina
-održavanje ispita
-evidencija studenata prema:
-pohađanju nastave
-aktivnosti na nastavi
-održavanje konzultacija (usmeno i putem e-maila)
Students' obligations
-redovito pohađanje nastave
-aktivno sudjelovanje na nastavi,
-redovito obavljanje samostalnih zadataka,
-polaganje završnog ispita,
-etično ponašanje.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Prisustvovanje svim oblicima nastave | 10 (0 izost.); 8 (1 izost); 5 (2 izost.); |
- - - - - |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
30 | 30 | 1 |
Vježbe - samostalni zadaci | 10 (naglašena); 8 (umjerena); 5 (slaba); |
- - - - - |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
12 | 20 | 0,5 |
Seminarski rad - pisani dio | 30 |
< 18 18-20 21-23 24-27 27-30 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
4 | 50 | 2,5 |
Seminarski rad - izlaganje | 20 |
< 12 12-13 14-15 16-17 18-20 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
- | 0 | 0,5 |
Završni usmeni ispit | 30 |
< 18 18-20 21-23 24-27 27-30 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
- | 60 | 1,5 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Prisustvovanje svim oblicima nastave | Evidentira se pohađanje nastave. | prema rasporedu nastave | nema |
Vježbe - samostalni zadaci | Evidentira se vještina izrade praktičnih zadataka i rasprava. | tijekom semestra | nema |
Seminarski rad - pisani dio | Ocjenjuje se cjelovitost teme, razumijevanje, struktura, relevantnost literature, ispravnost citiranja, gramatička i pravopisna ispravnost. | do kraja semestra | nema |
Seminarski rad - izlaganje | Ocjenjuje se jasnoća u izražavanju, stručna terminologija, raspolaganje predviđenim vremenom. | tijekom izravne nastave | nema |
Završni usmeni ispit | Testiraju vještine se i kompetencije u skladu s ishodima učenja pojedinih nastavnih jedinica. Ocjenjuje se teorijsko i funkcionalno znanje. | u redovnim ispitnim rokovima | nema |
Weekly class schedule
- P - principi podjele korova i glavne značajke pojedine podjele.
- V - ključevi za determinaciju korovnih vrsta.
- P - ekološki prihvatljivi sustavi suzbijanja korova.
- S - principi integriranog pristupa suzbijanja. Pojedini seminarski rad će obrađivati jednu ili skup mjera (iz istog područja) nekemijskih mjera suzbijanja.
- P - mogućnosti racionalne primjene herbicida.
- S - pisanje izvješća na osnovi podataka provedenog istraživanja.
- P - biologija i ekologija korova.
- P - uvođenje ekologije korova u sustav suzbijanja.
- V - poznavanja banke sjemena korova korova u tlu i metode istraživanja banke sjemena korova.
- V - prognozni modeli nicanja korova.
- P - odnos kultura - korov (kompeticijski odnosi, kritično razdoblje zakorovljenosti, štete od korova).
- V - metode utvrđivanja kritičnog razdoblja zakorovljenosti.
- P - uvjeti primjene kemijskih mjera suzbijanja korova u sustavu integrirane biljne proizvodnje..
- V - metode znanstvenog istraživanja korova i herbicida u laboratorijskim i poljskim uvjetima.
- T - terenske vježbe na fakultetskom pokušalištu Šašinovec
Obligatory literature
- Aldrich, R. I., Kremer, R. J. (1997): Principles in Weed Management
- Booth, B. D., Murphy, S. D., Swanton, C.I (2003).: Weed Ecology in Natural and Agricultural Systems, CAB Publishing, King’s Lynn
- Hance, R. I. (1980): Interaction Between Herbicides and the Soil, Academic Press Inc., London
- Kropff, M. J., van Laor, H. H.(1993): Modelling, Crops – Weed interactions, CAB, Wallingford
- Singh, H.P., Batish, D.R., Kohli, R.K. 2006): Handbook of Sustainable Weed Management. Food Product Press, New York, London, Oxford
- Zimdahl, R. L. (1999): Fundamentals of Weed Science. Academic Press. San Diego, Col.
Recommended literature
- Pimentel, D. (1997): Techniques for Reducing Pesticide Use. Wieley, West Susex. 2. McWhorter, C. G., Gebhardt, M.R. (1997): Methods of Applying Herbicides, Champaign, USA