Plivanje (143851)
Course coordinator
Course description
Izborni predmet Plivanje je uključen u sve studijske programe Agronomskog fakulteta u Zagrebu od 2009./2010. ak. godine. Prema novom Nastavnom planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture koji je odobren na sjednici Senata Sveučilišta u Zagrebu 2008. predloženi su izborni programi – sportovi za studente viših godina preddiplomskog i diplomskog studija. Preduvjeti za organiziranje i provođenje izbornog predmeta iz područja sporta i srodnih disciplina su: interes studenata, uvjeti rada, stručnost nastavnika, potpora i usklađenost sa studijskim programima visoko obrazovne ustanove. Primarni cilj izbornog predmeta Plivanje je usmjeren na učenje i usavršavanje teorijskih i praktičnih znanja o sportsko-rekreativnom plivanju. Očekivani rezultat je osposobljavanje studenata za samostalnu izradu osobnog treninga u vodi. Polaganje ispita sadrži praktični dio u okviru kojeg se prezentiraju dvije plivačke tehnike prema osobnom izboru (startni skok, plivanje 50 m, okret), priprema osobnog plivačkog treninga i pismenog dijela ispita kojim se provjeravaju teorijska kineziološka znanja.
Type of course
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Elective course, 6 semester, 3 year)
 - Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Elective course, 6 semester, 3 year)
 - Prijediplomski studij / Hortikultura (Elective course, 6 semester, 3 year)
 - Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Elective course, 6 semester, 3 year)
 
ECTS: 3.00
English language: L1
E-learning: L1
                                Teaching hours: 30
Lectures: 4
Auditory exercises: 22
Seminar: 4
                                
Lecturer
Associate teacher for exercises
Grading
                                    Sufficient (2): 60-70%
                                    Good (3): 71-80%
                                    Very good (4): 81-90%
                                    Excellent (5): 91-100%
                                
General competencies
Predmet omogućuje usvajanja sposobnosti razvijanja i organiziranja motoričkog učenja, te sposobnost planiranja i upravljanja vremena. Student aktivnim sudjelovanjem u trenažnom procesu unapređuje osobne kondicijske sposobnosti te konativne osobine kao i etičke principe (odgovornost, samodisciplinu, toleranciju, timski rad i dr.) temeljne za svakodnevni život.
Types of instruction
- Predavanja
 - Vježbe u praktikumu
(bazen, teretana) - Seminari
(vezan uz izradu osobno plivačkog treninga) 
Learning outcomes
| Learning outcome | Evaluation methods | 
|---|---|
| Definirati zakonitosti ponašanja tijela u vodi, | Rasprave tijekom ispita, pismeni ispit | 
| Objasniti utjecaj plivanja na zdravlje | Rasprave tijekom ispita i praktičnog djela nastave u bazenu, pismeni ispit | 
| Demonstrirati najmanje dvije plivačke tehnike prema osobnom izboru | Praktični ispit | 
| Demonstrirati vježbe izvan i u vodi za usavršavanje pojedinih plivačkih tehnika | Praktični ispit | 
| Pripremiti osobni trening plivanja | Seminarski rad | 
Working methods
Teachers' obligations
Održati predavanja na razumljiv način i upoznati studente s terminologijom plivačkog sporta. Provesti program vježbi na bazenu i u teretani. Izraditi smjernice seminarskog rada vezano za izradu osobnog plivačkog treninga. Ukazivati na eventualne pogreške u planiranju treninga u vodi. Na osnovu procjene motoričkih predznanja, individualnim pristupom i izborom metodskih vježbi pomoći studentima u procesu učenja i usavšavanja. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili obrazovne ciljeve, ishode predmeta i usavršili pojedine tehinke te ocijeniti teorijska i praktična znanja konačnom ocjenom.
Students' obligations
Redovito pohađanje predavanja i aktivno sudjelovanje u raspravi. Redovito pohađanje vježbi na bazenu. Redovito pohađanje vježbi u teretani. Izrada seminarskog rada i praktična provjera u bazenu.
Methods of grading
| Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pohađanje predavanja | 10% | 4 | 8 | 0,5 | ||
| Akitvno sudjelovanje na vježbama | 30% | 18 | 28 | 1 | ||
| Seminarski rad | 20% | 8 | 12 | 0,5 | ||
| Pismeni ispit | 20% | 
                                               ≤ 60 61-70% 71-80% 81-90% 91-100%  | 
                                            
                                                Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5)  | 
                                            0 | 6 | 0,5 | 
| Praktiĉni ispit na bazenu | 20% | 
                                               ≤ 60 61-70% 71-80% 81-90% 91-100%  | 
                                            
                                                Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5)  | 
                                            0 | 6 | 0,5 | 
| UKUPNO | 100% | 30 | 60 | 3 | 
Weekly class schedule
- Ponašanje tijela u vodi (P)
 - Kakvoća bazenske vode (P)
 - Utjecaj plivanja na zdravlje (P)
 - Struktura sata plivačkog treninga (S)
 - Oprema i pomagala u sportsko rekreativnom treningu (P)
 - Energetska potrošnja u plivanju (P)
 - Osnovne karakteristike plivačkih tehnika (slobodno, prsno, leđno, delfin) (V)
 - Primjeri vježbi za ispravljanje i usavršavanje kraul tehnike (V)
 - Okret u pojedinoj plivačkoj tehnici (V)
 - Start u pojedinoj plivačkoj tehnici (V)
 - Vrste treninga u plivanju (V)
 - Kondicijske vježbe dominantne u plivačkom treningu (V)
 - Primjeri izrade plana i programa plivačkog treninga (V)
 - -
 - -
 
Obligatory literature
- Caput-Jogunica, R. (2012). Plivanje. Interni priručnik za studente Agronomskog fakulteta u Zagrebu.
 - Leko, G. (2008). Slobodni način plivanja – kraul. Sveučilišni priručnik. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
 - Jukić, I., Marković, G. (2005). Kondicijske vježbe s utezima. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
 
Recommended literature
- Berislavić, I. (2009). Zone intenziteta u plivačkom treningu. Kineziološki fakultet u Zagrebu. Diplomski rad.
 - Colwin, C., M. (1998). Plivanjem za 21. stoljeće. Gopal d.o.o.
 - Cook, B., C. (1996) Strength Basics. Your Guide to Resistance Training for Health and Optimal Performance. Human Kinetics.
 - Sindik J., Andrijašević, M. (2009). Razlike u stavovima studenata prema aktivnostima slobodnog vremena i sportske rekreacije u odnosu na preferenciju aktivnog odmora. U M. Andrijašević (ur.) Zbornik radova međunarodne znanstveno stručne konferencije “Upravljanje slobodnim vremenom sadržajima sporta i rekreacije” (str. 167-175). Zagreb, 2009. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
 - Szabo, I. (2000). Metodičke vježbe usavršavanja tehnike plivanja. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu. Diplomski rad.
 - Šiljeg, K., Leko, G., Kević, G., Mrgan, J., Zečić, M. (2011). Koordinacijske strukture plivačkih tehnika. U I. Jukić i sur. (ur.) Zbornik radova 9. godišnje međunarodne konferencije Kondicijska priprema sportaša „Trening koordinacije“. Zagreb, 2011. (str. 205.-208.) Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Udrua kondicijskih trenera Hrvatske.
 - Volčanšek, B. (1996). Sportsko plivanje, plivačke tehnike i antropološka analiza plivanja. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu.
 - Volčanšek, B. (2002). Bit plivanja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
 - Sveučilište u Osijeku Učiteljski fakultet
 
Similar course at related universities
- Sveučilište u Osijeku Fakultet odgojnih i obrazovnih znanosti
 
