Print

Proizvodnja povrća (26724)

Course coordinator

Course description

Programski sadržaj predmeta Proizvodnja povrća se nastavlja na predmet Opće povrćarstvo. Studentima omogućuje stjecanje temeljnog znanja o ekonomski važnim povrtnim kulturama: svojstva i odabir sorata za određenu namjenu (tržište u svježem stanju, prerada) i odabranu tehnologiju uzgoja; rokovi uzgoja povrća u različitim klimatskim područjima na otvorenom te u negrijanim i grijanim zaštićenim prostorima; tehnologije uzgoja povrća ovisno od agroekoloških uvjeta i namjene proizvodnje na otvorenom te od opremljenosti zaštićenih prostora. Programski sadržaj tehnologija uzgoja povrća obuhvaća: način pripreme tla za sjetvu ili sadnju (obrada i gnojidba tla, primjena zemljišnog insekticida i herbicida) u različitim meteorološkim prilikama i ovisno o duljini vremena od pretkulture do sjetve ili sadnje; izračun sjemena i presadnica za planiranu gustoću sklopa; specifičnosti uzgoja presadnica; načine sjetve i sadnje; potrebu i način provedbe mjera njege tijekom vegetacije (prihrana, kultivacija, navodnjavanje, zaštita od štetočinja, vezanje, rezidba); berbu i postupke poslije berbe; kratkotrajno skladištenje.

Type of course

  • Prijediplomski studij / Hortikultura (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
  • Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Elective course, 6 semester, 3 year)

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 60
Lectures: 28
Practicum: 16
Seminar: 8
Field exercises: 8

Lecturer
Associate teacher for exercises
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

General competencies

- prikupiti i organizirati podatke,
- prezentirati stručni sadržaje tehnologije uzgoja,
- sudjelovati u radu tima.

Types of instruction

  • Predavanja
    Prijenos informacija na predavanjima uglavnom se provodi putem „power point“ prezentacija. Tijekom predavanja koriste se sljedeće tehnike: prikaz sadržaja na početku predavanja, pravljenje studentskih bilježaka, rasprava tijekom izlaganja uz moguća pitanja, pojašnjenja i ponavljanja važnih informacija te završni sažetak predavanja.
  • Vježbe u praktikumu
    Vježbe se provode u praktikumu i na pokušalištu (na otvorenom, negrijani i grijani plastenici). Student samostalno uzgaja izabranu ranoproljetnu povrtnu vrstu uz zapažanje fenoloških faza i prvedbu agrotehničkih mjera njege i berbe. Na praktičnim vježbama studenti upoznaju i savladavaju sve tehnološke zahvate u uzgoju proljetnih kultura: sjetva, pikiranje presadnica, postavljanje polimernog malča, sadnja u plasteniku i na otvorenom, mjere njege (navodnjavanje, prihrana, kultivacija, postavljanje armature, vezanje i rezidba u vertikalnom uzgoju plodovitog povrća), berba i dorada za tržište u svježem stanju. Vježbe u praktikumu se provode u skupinama od 15 do 20 studenata.
  • Terenske vježbe
    Terenske vježbe omogućuju studentima uvid u: sortiment i tehnologije uzgoja proljetno-ljetnih kultura za tržište u svježem stanju ili konzerviranje, uz primjenu suvremene mehanizacije u proizvodnji povrća.
  • Seminari
    Student samostalno izrađuje izvještaj - seminar o obavljenim agrotehničkim zahvatima i zapažanjima tijekom vegetacije te ostvarenim rezultatima poljskog pokusa s izabranom povrtnom vrstom.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Definirati jestivi dio povrtne vrste u tehnološkoj zrelosti za određene namjene (tržište u svježem stanju, prerada Test znanja 1, 2, 3 i seminar
Identificirati ekološke uvjete poljoprivrednih regija RH za proizvodnju povrća i odrediti mogući areal uzgoja po kulturama. Test znanja 1, 2, 3
Izabrati sorte povrća odgovarajućih značajki za određenu namjenu proizvodnje. Test znanja 1, 2, 3
Planirati rokove uzgoja povrtnih vrsta prikladnih za poljoprivredne regije RH s dinamikom sjetve, sadnje te početkom i završetkom berbe. Test znanja 1, 2, 3 i seminar
Opisati i objasniti tehnologiju uzgoja ekonomski važnih vrsta povrća (priprema tla prije sjetve ili sadnje s tehnologijom uzgoja presadnica, postupci sjetve ili sadnje, njege usjeva, načini berbe, dorade, pakiranja i skladištenja Test znanja 1, 2, 3 i seminar
Primijeniti odgovarajuću tehniku (strojevi i oprema) za tehnološke zahvate uzgoja ekonomski važnih vrsta povrća, ovisno o mjestu uzgoja (na otvorenom, zaštićeni prostori) i namjeni proizvodnje. Test znanja 1, 2, 3
Izračunati potrebne količine gnojiva, sjemena i presadnica za uzgoj različitih vrsta povrća. Test znanja 1, 2, 3 i seminar

Working methods

Teachers' obligations

Informirati studente o nastavnom planu predmeta, obvezama koje trebaju ispuniti, načinu oblikovanja ponderirane ocjene i kriterijima ocjenjivanja. Redovito održavanje svih oblika nastave utvrđenih nastavnim planom. Organizacija provedbe studentskih poljskih pokusa i ocjenjivanje seminara. Održavanje konzultacija, pisanih testova znanja i završnih ispita. Priprema nastavnih i ispitnih materijala.

Students' obligations

Redovito pohađanje nastave (predavanja, vježbe, seminari) predviđene nastavnim planom. Aktivno sudjelovanje na vježbama u praktikumu, na pokušalištu i terenu. Aktivno održavanje pokusne gredice i priprema izvješća - seminara. Polaganje testova znanja, odnosno, završnog ispita.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Pohađanje nastave (predavanja i vježbe) 52 52 1,7
Seminar 25% 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 8 0,4
Test znanja 1 (TZ1) 25% 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 40 1,3
Test znanja 2 (TZ2) 25% 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 40 1,3
Test znanja 3 (TZ3) 25% 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 40 1,3
Završni ispit* (ZI) -
UKUPNO 100% [(S×25)+(TZ1×25)+(TZ2×25)+(TZ3×25)]/100 60 180 6

Završni ispit* Obuhvaća ispitne dionice predmeta (TZ1, TZ2 i TZ 3) iz kojih student nema artikuliranu pozitivnu ocjenu.

Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Pohađanje nastave (predavanja i vježbe) Vodi se evidencija nazočnosti studenta. Izostanci su dopušteni sukladno Pravilniku o studiranju na Agronomskom fakultetu.
Seminar Aktivno održavanje pokusne gredice tijekom semestra (50%). Sadržaj pisanog izvješća (50%) - o obavljenim agrotehničkim zahvatima i zapažanjima tijekom vegetacije te ostvarenim rezultatima poljskog pokusa s izabranom vrstom povrća. 15. tjedan -
Test znanja 1 (TZ1) Obuhvaća izbor sorti, ekološke uvjete i rokove uzgoja te tehnologije uzgoja ekonomski najvažnijih povrtnih vrsta iz porodica Alliaceae, Brassicaceae i Solanaceae. 5. tjedan Moguća tijekom ispitnih rokova
Test znanja 2 (TZ2) Obuhvaća izbor sorti, ekološke uvjete i rokove uzgoja te tehnologije uzgoja ekonomski najvažnijih povrtnih vrsta iz porodica Cucurbitaceae, Asteraceae i Apiaceae. 10. tjedan Moguća tijekom ispitnih rokova
Test znanja 3 (TZ3) Obuhvaća izbor sorti, ekološke uvjete i rokove uzgoja te tehnologiju uzgoja krumpira i ekonomski najvažnijih povrtnih vrsta iz porodica Fabaceae i Chenopodiaceae. 15. tjedan Moguća tijekom ispitnih rokova

Weekly class schedule

  1. P-1 Uvod u predmet (opis i cilj predmeta, plan nastave, literatura, obaveze studenta, elementi formiranja ocjene). P-3 Luk.
  2. P-2 Rajčica. VP-2 Planiranje tehnoloških zahvata i materijala za poljski pokus na studentskim gredicama.
  3. P-4 Paprika. Kupus.
  4. P-2 Cvjetača. VP-2 Gnojidba, priprema tla, sjetva ili sadnja ranoproljetne povrtne vrste na studentsku gredicu.
  5. P-2 Krastavac. S-2 1. test znanja.
  6. P-2 Mrkva. VP-2 Pikiranje presadnica plodovitog povrća.
  7. P-2 Celer. VP-2 Demonstracija praćenja fenoloških faza i praktične upute za provedbu agrotehničkih zahvata njege i berbe povrća iz studentskih poljskih pokusa.
  8. P-2 Salata, endivija. VP-2 Postavljanje malča (crna PE-folija) i sustava za navodnjavanje.
  9. P-2 Grašak. VP-2 Sadnja presadnica termofilnih kultura.
  10. P-2 Grah. S-2 2. test znanja
  11. P-2 Špinat, cikla. VP-2 Berba ozimih i proljetnih kultura.
  12. P-2 Krumpir. VP-2 Rezidba i vezanje plodovitog povrća u vertikalnom uzgoju.
  13. TV-4 Posjeta proizvođačima povrća za tržište u svježem stanju.
  14. TV-4 Posjeta proizvođačima povrća za konzerviranje.
  15. S-2 Predaja pisanih izvješća uz analizu i raspravu rezultata studentskih poljskih pokusa. S-2 3. test znanja.

Obligatory literature

  1. Lešić, R., Borošić, J., Buturac, I., Herak Ćustić, M., Poljak, M., Romić, D. 2016. Povrćarstvo, treće dopunjeno izdanje. Zrinski, Čakovec

Recommended literature

  1. Rubatzky, V.E., Yamaguchi, M. 1997. World Vegetables. Principles, Production, and Nutritive Values. Second Ed., Chapman & Hall, London, New York
  2. Fritz, D., Stolz, W. 1989. Gemüsebau. Eugen Ulmer, Stuttgartt
  3. Wittwer, S.H., Honma, S. 1979. Greenhouse Tomatoes, Lettuce and Cucumbers. Michigan State University Press, East Lansing

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.