Oblikovanje otvorenog prostora II (154265)
Course coordinator
Course description
Program predmeta omogućuje studentima nadogradnju znanja o društvenim i prostornim odrednicama pojedinih otvorenih gradskih prostora te o procesu oblikovanja urbanih otvorenih prostora. Studenti kroz rješavanje konkretnih prostornih zadataka srednje složenosti stječu vještine prepoznavanja kompleksnijih prostornih i društvenih problema te stječu vještine koje omogućavaju rješavanje istih. Seminarski zadaci ovog predmeta obuhvaćaju manje i srednje složene primjere javnih otvorenih prostora specifičnih prostornih odnosa i društvenih zahtjeva poput manjih gradskih plaza, stambenog zelenila, okoliša poslovnih te trgovačkih građevina i sl. Vježbe i seminari obuhvaćaju cjelokupni proces oblikovanja otvorenih urbanih prostora koji rezultira konačnim prijedlogom uređenja ili preuređenja pojedinih kategorija otvorenih prostora u obliku idejnog projekta krajobraznog uređenja. Predmet obuhvaća i upoznavanje s osnovnim kategorijama i tipovima otvorenih gradskih prostora.
Type of course
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 20
Seminar: 15
Field exercises: 2
Design exercises: 23
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
General competencies
Studenti dobivaju neophodna znanja na kojima se temelji cjelokupni oblikovni proces te stječu vještine rješavanja prostornih zadataka manje do srednje zahtjevnosti. Predmet osposobljava studente za razumijevanje problematike oblikovanja pojedinih otvorenih prostora i međuovisnosti društvenih i prostornih odrednica. Unutar predmeta stječu se i znanja o osnovnim tipovima otvorenih gradskih prostora te prezentacijskih usmenih i grafičkih tehnika.
Types of instruction
- Predavanja
obuhvaćaju teorijske osnove za oblikovanje pojedinih grupa otvorenih prostora te prikaz primjera već izvedenih objekta istog ili sličnog tematskog opredjeljenja. U sklopu predavanja sudjeluju gosti predavači iz prakse. - Seminari
tijekom semestra studenti izrađuju jedan do dva seminarska rada koji obuhvaćaju konkretne otvorene gradske prostore koji nisu uređeni ili one s potrebom preuređenja i/ili prenamjene. - Projektantske vježbe
studenti kroz niz vježbi obrađuju sve segmente projektantskog procesa na konkretnim zadacima uz pojedinačne komentare i dijalog te ponekad izravne dorade na satu.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
definirati i razlikovati glavne tipove otvorenih gradskih prostora kao i njihove funkcionalne karakteristike | pismeni ispit, seminar |
oblikovno projektantski proces primijeniti na srednje složenim objektima otvorenih prostora uz nadogradnju oblikovno projektantskog procesa s temeljnim ishodištima prostorno socijalnih zahtjeva korisnika otvorenih prostora | pismeni ispit, seminar |
na konkretnim prostornim zadacima srednje do velike zahtjevnosti primijeniti stečena teorijska znanja, formirati različita alternativna konceptualna ili idejna rješenja te argumentirati njihove potencijale i nedostatke | pismeni ispit, seminar |
upotrijebiti različite prezentacijske i grafičke tehnike za sve segmente oblikovno projektantskog procesa | pismeni ispit, seminar |
Working methods
Teachers' obligations
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti.
Students' obligations
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminar I usmena obrana rada | 40 % |
0 – 59 % 60 -70% 71 -80% 81 -90% 89 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2,5 | ||
Seminar II usmena obrana rada | 40 % |
0 – 59 % 60 -70% 71 -80% 81 -90% 91 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2,5 | ||
Završni ispit pismeni | 20% |
0 – 59 % 60 -70% 71 -80% 81 -90% 91 -100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
1 | ||
UKUPNO | 100% | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima projektnih seminara, te njihovoj završnoj usmenoj obrani, pri čemu u zbirnu ocjenu ulazi i ocjena same izrade i prezentacije seminara, uz završni pismeni ispit.
Weekly class schedule
- Urbani krajobraz i otvoreni gradski prostori - osnovni pojmovi i tipovi / vježbe: obilazak terena
- Otvoreni gradski prostori i prostorno planska dokumentacija / vježbe: inventarizacije šireg i užeg područja obuhvata
- Otvoreni gradski prostori kao nosioci društvenog života grada / vježbe: analiza šireg i užeg područja obuhvata
- Percepcija oblikovanih krajobraza / vježbe: opredjeljenje projektnog programa na osnovu socijalnih potreba i analize prostora te formiranje projektnog programa i zoninga
- Elementi otvorenih gradskih prostora / vježbe: razvoj dijagrama i konceptualnih skica
- Oblikovanje otvorenih gradskih prostora / vježbe: razrada konceptualnih skica
- Stambeno naselje - uvod/ vježbe: razrada konceptualnih skica do koncepta
- Stambeno naselje – prostorne i društvene odrednice / vježbe: razrada alternativnih koncepata
- Stambeno zelenilo i prostorne odrednice / vježbe: razrada alternativnih koncepta i vrednovanje alternativnih rješenja
- Stambeno zelenilo i socijalni zahtjevi / vježbe: razrada koncepata do idejnog rješenja
- Oblikovanje stambenog zelenila / vježbe: razrada idejnog rješenja
- Suvremeni primjeri stambenih susjedstva / vježbe: formiranje idejnog rješenja
- Rekreacijski i boravišni prostori stambenih susjedstva 1 / razrada segmenta idejnog rješenja (tematski dio 1)
- Rekreacijski i boravišni prostori stambenih susjedstva 2 / vježbe: razrada segmenta idejnog rješenja (tematski dio 2)
- Grafička prezentacija / vježbe: prostorni prikazi
Obligatory literature
- Marcus, C.C., Francis, C. (1998.): People Places, New York. Str. 85-149.
- Prinz, D. (2006.): Urbanizam, svezak 1.- urbanističko planiranje. Golden marketing-Tehnička knjiga, Zagreb. Str. 179-210.
- Gazvoda, D. (2001.): Vloga in pomen zelenega prostora v novejših slovenskih stanovanjskih soseskah, Prenova mesta-odprti prostor. Urbani izziv, letnik 12, št. 2/01- Prenova mesta. Str: 35-42.
- Pereković, P., Aničić, B., Hrdalo, I., Rechner, I., Andlar, G. (2007.): Percepcija osnovnih karakteristika otvorenih prostora u stambenim naseljima – primjer Grada Zagreba i Velike Gorice. Društvena istraživanja, 92 (6): 1103 – 1124.
Recommended literature
- Supek, R. (1987). Grad po mjeri čovjeka, ITRO Naprijed, Zagreb.
- Seferagić, D. (1988). Kvaliteta života i nova stambena naselja. Biblioteka revije za sociologijuZagreb: Sociološko društvo Hrvatske, str. 28, 111-118.
- Gec, B., Kirin, D., Kljenak, M., Miškić-Domislić, M., Pereković, P. (2007). Stanovnici o otvorenim gradskim javnim površinama. Podiplomski študij krajinske arhitekture, Biotehniška fakulteta v Ljubljani, seminarski rad; str.150-172.
- Whyte, W.H. (1980.): The Social Life of Small Urban Spaces. Project for Public Spaces.
- Aničić, M. (2006.): Stambena urbanizacija i krajobraz, diplomski rad. Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Similar course at related universities
- Krajinsko načrtovanje II - Biotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani.