Print

Stručni projekt - Hortikultura (250979)

Course coordinator

Course description

Stručni projekt predstavlja radni zadatak grupe studenata pod vodstvom mentora koji završava izradom pisanog rada i usmenim izlaganjem. Podrazumijeva angažiranost studenata koja je ekvivalentna jednom predmetu od 2 ECTS-a.
U pravilu obuhvaća proučavanje stručne literature, sakupljanje potrebnih podataka putem anketa, razgovora i baza podataka, projektna rješenja pri uređenju otvorenih površina te ponekad i eksperimentalan rad.

Type of course

  • Prijediplomski studij / Hortikultura (Compulsory course, 6 semester, 3 year)

ECTS: 2.00

Teaching hours: 30
Seminar: 30

Grading

Sufficient (2):
Good (3):
Very good (4):
Excellent (5):

General competencies

Kompetencije, koje su ključne za uspješnu realizaciju stručnog projekta, doprinose cjelokupnom razvoju studenata, pripremajući ih za izazove u budućem obrazovanju i profesionalnoj karijeri, a sastoje se od:
1. Izrade pisanog rada
- razvijanje sposobnosti jasnog i strukturiranog pisanja, uključujući pravilnu upotrebu jezika i korištenje stručnih termina
- učenje kako strukturirati informacije i argumente u koherentnu cjelinu
- procjena i analiza relevantne literature kako bi se formulirali vlastiti argumenti i zaključci
- razvoj istraživačkih vještina i sposobnosti prikupljanja relevantnih informacija iz različitih izvora (knjige, članci, internetski resursi).
- kritička procjena i analiza prikupljenih informacija
- razumijevanje etičkih principa vezanih uz korištenje izvora i citiranje
2. Usmenog izlaganja
- razvijanje sposobnosti prezentiranja informacija pred grupom, uključujući vještine govora i izražavanja
- interakcija s publikom, učenja kako odgovarati na pitanja i prilagoditi izlaganje ovisno o reakcijama slušatelja
- korištenje vizualnih pomagala i raznih prezentacijskih alata (npr. PowerPoint, posteri, infografike i sl.) .
- jasna i precizna komunikacija
3. Timskog rada
- razvijanje sposobnosti rada u timu, uključujući komuniciranje i suradnju s kolegama.
- pronalažanje zajedničkih rješenja
- preuzimanje različitih uloga unutar tima, od vođe do suradnika, ovisno o potrebama projekta
- učenje kako prilagoditi vlastita rješenja i ideje u skladu s potrebama tima
4. Planiranja, izvođenja i praćenja projekta
- razvijanje vještina u planiranju i organizaciji svih faza projekta, od ideje do realizacije.
- postavljanje ciljeva i rokova
- razvijanje sposobnosti pronalaženja alternativnih rješenja za identificirane probleme
- primjena metodološkog pristupa u analizi problema, uključujući prikupljanje podataka i njihovo tumačenje.
- razvijanje sposobnosti donošenja informiranih odluka na temelju analize podataka.
5. Primjene odgovarajuće tehnologije
- tehnička pismenost i korištenje različitih alata, aplikacija i softvera
- razvijanje sposobnosti pronalaženja novih i učinkovitih načina korištenja tehnologije za poboljšanje rada.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Definirati ciljeve stručnog projekta, uključujući specifične zadatke i očekivane rezultate. Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.
Organizirati projektni tim, raspodijeliti uloge i odgovornosti te uspostaviti komunikacijske kanale unutar tima. Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.
Razviti zadani projektni zadatak, analizirajući potrebe i zahtjeve projekta te predložiti odgovarajuće metode i pristupe. Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.
Prikazati rezultate projektnog zadatka, procijeniti njihovu učinkovitost i usklađenost s definiranim ciljevima. Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.
analizirati završeni projekt Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.
Student će moći predvidjeti potencijalne probleme u izradi zadanog projekta, osmišljavajući strategije za njihovo rješavanje i sprječavanje. Pisani rad. Prezentacija stručnog projekta.

Working methods

Teachers' obligations

1. Vođenje i nadziranje rada studenata na stručnom projektu
Nastavnik će postaviti jasne smjernice i očekivanja vezana uz stručni projekt, uključujući ciljeve, vremenske okvire i metodologije rada.
Nastavnik mentor će pružati individualnu i grupnu podršku studentima kroz redovite sastanke, pružajući savjete i smjernice u vezi s razvojem projekta.
Nastavnik će poticati studente da preuzmu odgovornost za vlastiti rad, potičući ih na samostalno istraživanje i kreativno rješavanje problema, uz jasne smjernice.
2. Praćenje napretka i zalaganja studenata u izradi stručnog projekta te sugeriranje potrebnih promjena
Nastavnik će provoditi redovite provjere napretka, uključujući individualne i timske sastanke, kako bi se osiguralo da su studenti na pravom putu.
Nakon svakog pregleda, nastavnik će pružiti konstruktivne povratne informacije o kvaliteti rada, uključujući snage i područja za poboljšanje, te sugerirati konkretne promjene ili dodatne resurse.
Nastavnik će pratiti razinu angažmana studenata, prepoznajući i potičući aktivne sudionike, kao i pomažući studentima koji pokazuju manji interes ili poteškoće.
3. Ocjenjivanje pisanog rada i prezentacije projekta te donošenje završne ocjene
Nastavnik će definirati jasne i transparentne kriterije za ocjenjivanje, koji uključuju kvalitetu pisanog rada, jasnost prezentacije i uspješnost u postizanju ciljeva projekta.
Nastavnik će pažljivo pregledati i ocijeniti svaki pisani rad i prezentaciju, koristeći unaprijed definirane kriterije kako bi osigurao pravedan i dosljedan pristup ocjenjivanju.
Na kraju projekta, nastavnik će sažeti ocjene i povratne informacije, donoseći završnu ocjenu koja odražava cjelokupni napredak, zalaganje i kvalitetu rada studenata tijekom projekta.
4. Poticanje timskog rada
Nastavnik će aktivno promicati timski rad među studentima, olakšavajući razmjenu ideja i zajedničko rješavanje problema.
Prema potrebi nastavnik će održati radionice kako bi studentima pružio dodatne vještine i znanja potrebna za uspješan završetak projekta (npr. tehnike istraživanja, vještine prezentacije).

Students' obligations

1. Prijaviti se za pojedinu temu stručnog projekta
Student će samostalno predložiti ili odabrati ponuđenu temu za stručni projekt.
2. U suradnji s ostalim članovima tima izraditi pisani dio stručnog projekta na zadanu temu
Student će aktivno surađivati s drugim članovima tima, dijeleći ideje i resurse te dogovarajući se o podjeli zadataka unutar tima.
U suradnji s timom, student će sudjelovati u istraživanju, prikupljanju podataka i pisanju pisanog dijela projekta, vodeći računa o pravilnom citiranju izvora te etičkom kodeksu.
Student će sudjelovati u reviziji i uređivanju pisanog rada, pružajući konstruktivne povratne informacije kolegama te prihvaćajući njihove sugestije.
Student će u dogovoru s ostalim članovima tipa preuzeti lidersku ulogu u vođenju stručnog projekta.
3. Dolaziti na konzultacije i prezentirati napredak u izradi rada
Student će redovito dolaziti na konzultacije s mentorom, postavljajući pitanja i tražeći savjete kako bi unaprijedio svoj rad.
Tijekom konzultacija, student će prezentirati napredak u izradi rada
Student će pažljivo bilježiti smjernice za daljnji rad.
4. Uvažiti i postupiti prema uputama mentora
Student će pažljivo proučiti upute i preporuke mentora
Student će biti spreman prilagoditi svoje radne metode i pristupe prema savjetima mentora
U slučaju nejasnoća, student će aktivno komunicirati s mentorom kako bi razjasnio eventualne sumnje ili nejasnoće.
5. Pripremiti prezentaciju i usmeno prezentirati stručni projekt pred mentorima i ostalim studentima svoje generacije
Student će pripremiti vizualne materijale za prezentaciju (npr. PowerPoint, plakate, infografike i sl.) koji jasno predstavljaju ciljeve, metodologiju, rezultate i zaključke projekta.
Student će vježbati usmeno izlaganje, osiguravajući da je prezentacija jasna, sažeta i zanimljiva za publiku.
Tijekom prezentacije, student će biti spreman odgovoriti na pitanja i raspraviti o svojim nalazima, pokazujući sposobnost kritičkog razmišljanja i argumentacije.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Pisani rad 2/3 -
-
-
vidi opis
-
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
60 2
Prezentacija stručnog projekta 1/3 -
-
-
vidi opis
-
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
30 1
Ukupno 90 3
Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Pisani rad Odličan (5) – Rad je logički dobro strukturiran činjenično točan i pojmovno dobro definiran, podcjeline su povezane, korištena je relevantna i recentna literatura te je vidljiv pristup temi iz različitih perspektiva. Vrlo dobar (4) – Rad je dobro strukturiran, iznesene su činjenice, relevantne teorije i ažurni podaci, literatura je korektno obrađena no pristupu nedostaje kreativnosti. Dobar (3) – U radu su prikazani samo neki od relevantnih aspekata teme, literatura je obrađena korektno, ali samo djelomično. Znanstveni i stručni vokabular je bazičan. Dovoljan (2) – U radu postoje sadržajni nedostaci, osnovni pojmovi su površno objašnjeni i nema dubljeg poznavanja teme.
Prezentacija stručnog projekta Odličan (5) - Izlaganje je jasno, visoko informativno,odgovori na pitanja točni i kreativni. Vrlo dobar (4) - Izlaganje je jasno i sadržajno, odgovori na pitanja su samo korektni i ne ukazuju na dublje promišljanje o temi. Dobar (3) - Izlaganje je jasno i informativno, ali bez sposobnosti povezivanja teorije sa praksom. Sposobnost odgovaranja samo na jednostavna pitanja. Dovoljan (2) - Izlaganje je prepričavanje pročitanog teksta, odgovori na pitanja su oskudni.

Obligatory literature

  1. Tražilica Google Scholar dostupan na: https://scholar.google.com/) Završni i diplomski radovi dostupni na: https://repozitorij.agr.unizg.hr/ (citirani sukladno Etičkom kodeksu) Literatura dostupna na: www.lib.agr.hr; http://katalog.nsk.hr; http://opak.crolib.hr; http://skupnikatalog.nsk.hr Literatura koju preporuči mentor

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.