Print

Teorija kulturnog krajobraza (216151)

Course coordinator

Course description

Cilj je pružiti znanje o metodološkim i teoretskim temeljima nužnima za provođenje istraživanja prostora kulturnog krajobraza. U tu svrhu student se upoznaje s različitim definicijama pojma kulturnog krajobraza, s aktualnim teoretskim paradigmama, sa značajem istoga kao kulturne i prirodne baštine te kao društvenog i gospodarskog resursa. Donose se znanja o sektorskim politikama te međunarodnim inicijativama u području upravljanja, planiranja i zaštite kulturnog krajobraza. Usvaja se znanje o interdisciplinarnosti koncepta, o njegovoj interpretaciji u okviru krajobrazne arhitekture te primijeni znanja iz različitih disciplina. Donosi se znanje o primijeni poznatih modela analize, klasifikacije i vrednovanja u istraživanju kulturnog krajobraza.
Nastava se provodi kroz predavanja, seminare i terenske vježbe. Nužno je aktivno izvršavanje dogovorenih zadataka, a zaključno se izrađuje i prezentira/brani seminarski rad. Obuhvaćen je rad na računalu, odnosno primjenjuje se e-učenje, rad preko Cloud servisa te rad u GIS aplikacijama. Poseban je naglasak korištenju i uspostavljanju baze podataka, arhivskim istraživanjima te interpretaciji aktualnih i povijesnih kartografskih izvora.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L1 with L2 elements

Teaching hours: 30
Lectures: 10
Seminar: 14
Field exercises: 6

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60%
Good (3): 71%
Very good (4): 81%
Excellent (5): 91%

Conditions for obtaining signature

Prisutnost na nastavi (+/-), kvaliteta izvršavanja i prezentacije zadataka (40%), ocjena kvalitete i prezentacije završnog seminarskog rada (60%)

General competencies

- napredna razina znanja u primijeni računalnih programa (CAD, GIS)
- osnovna razina znanja o kartografiji i prostornim podacima
- osnovna razina znanja o metodama prostorne i/ili krajobrazne analize

Types of instruction

  • Predavanja
  • Konzultacije
  • Terenske vježbe
  • Seminari

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
1. Odrediti teoretski okvir te uspostaviti model istraživanja kulturnog krajobraza prema potrebama razmatranog prostora, a po načelu interdisciplinarnosti Seminar
2. Uspostaviti i upravljati bazom prostornih i kartografskih podataka Seminar
3. Planirati i provesti terensko istraživanje kulturnog krajobraza Teren, Seminar
4. Poznavati nacionalni legislativni okvir, međunarodne inicijative te inozemne prakse u upravljanju, planiranju i zaštiti kulturnog krajobraza Seminar

Working methods

Students' obligations

Pohađanje predavanja i seminara, samostalno izvršavanje tjednih zadataka, provođenje terenskog istraživanja te završnog seminarskog rada

Weekly class schedule

  1. Teorije i definicije kulturnog krajobraza - P
  2. Kulturni krajobraz kao prirodna i kulturna baština
  3. Nacionalni i međunarodni legislativni okvir
  4. Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
  5. Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
  6. Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
  7. Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
  8. Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
  9. Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
  10. Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
  11. Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
  12. Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
  13. Terenske vježbe - TN
  14. Primjeri dobre prakse zaštite, upravljanja i planiranja kulturnih krajobraza - S
  15. Primjeri dobre prakse zaštite, upravljanja i planiranja kulturnih krajobraza - S

Obligatory literature

  1. Tress, B., Tres, G., Fry, G., & Opdam, P. (Eds.). (2005). From landscape research to landscape planning: Aspects of integration, education and application (Vol. 12). Springer Science & Business Media.
  2. Van den Brink, A., Bruns, D., Tobi, H., & Bell, S. (2016). Research in landscape architecture: methods and methodology. Routledge.
  3. IUCN and World Heritage - Paper Series whc.unesco.org/en/publications/iucn.org/theme/protected-areas/resources/
  4. Lowenthal, D., & Olwig, K. (Eds.). (2013). The nature of cultural heritage, and the culture of natural heritage. Routledge.
  5. Bell, S., Herlin, I. S., & Stiles, R. (Eds.). (2011). Exploring the boundaries of landscape architecture. Routledge.
  6. Andlar, G. (2012). Outstanding cultural landscapes of the Croatian Adriatic. Doctoral Thesis, Faculty of Agriculture, University of Zagreb. Zagreb.
  7. Andlar, G., & Aničić, B. (2018). Multi-method approaches to cultural landscape assessment in Croatia. In Routledge Handbook of Landscape Character Assessment (pp. 108-123). Routledge.
  8. Howard, P. (2011). An introduction to landscape. Ashgate Publishing, Ltd.

Recommended literature

  1. Andlar, G., Šrajer, F., & Trojanović, A. (2018). Discovering cultural landscape in Croatia: History and classification of Croatian Adriatic enclosed landscape. Annales-Anali za Istrske in Mediteranske Studije-Series Historia et Sociologia, 28(4), 759
  2. Andlar, G., Šrajer, F., & Trojanović, A. (2017). Classifying the Mediterranean terraced landscape: The case of Adriatic Croatia. Acta geographica Slovenica, 57(2).
  3. Fairclough, G., Herlin, I. S., & Swanwick, C. (Eds.). (2018). Routledge handbook of landscape character assessment: current approaches to characterisation and assessment. Routledge.
  4. Ndubisi, F. (2002). Ecological planning: a historical and comparative synthesis. JHU Press.
  5. Meinig, Donald W., ed. (1979). The Interpretation of Ordinary Landscapes: Geographical Essays. New York: Oxford University Press

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.