Uvod u kružnu ekonomiju u poljoprivredi (226161)
Course coordinator
Course description
Cilj predmeta je upoznati studente s teorijskim i praktičnim postavkama kružne ekonomije te njezinom primjenom u poljoprivredi. Prikazati ulogu kružne ekonomije u gospodarstvu Hrvatske i Europske unije te opisati važnost kružne ekonomije za održiviji razvoj poljoprivrede. Razviti svijest o potrebi uključivanja postavki kružne ekonomiju u nacionalne i lokalne razvojne planove te poslovnu svakodnevnicu poduzetnika.
Type of course
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Elective course, 6 semester, 3 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 24
Seminar: 32
Field exercises: 4
Lecturer
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Types of instruction
- Predavanja
- Provjere znanja
- Auditorne vježbe
- Konzultacije
- Terenske vježbe
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Definirati pojam „kružna ekonomija“ u kontekstu održivog gospodarskog razvoja | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Razlikovati model kružne ekonomije od modela klasične linearne ekonomije. | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Argumentirati potrebu promjene uobičajenih proizvođačkih i potrošačkih praksi s ciljem smanjenja količine otpada | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Prepoznati mogućnosti primjene kružne ekonomije u poljoprivredi i agrobiznisu u stvaranju ekonomskih i financijskih koristi | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Opisati mogućnosti primjene otpada iz poljoprivrede i prehrambene industrije | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Predstaviti primjere primjene kružne ekonomije u Hrvatskoj i svijetu | Izrada seminarskog zadatka |
Working methods
Teachers' obligations
Održavanje predavanja i auditornih vježbi te pomaganje studentima u izradi seminara. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili ciljeve zadane sadržajem modula i postigli razinu zadanih ishoda učenja.
Students' obligations
Redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi u formi rasprava, pitanja i komentara.
Izradom seminara i polaganjem ispita studenti su obvezni dokazati usvajanje zadanih ishoda učenja.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje i aktivnost na nastavi | 10% | |||||
Izrada seminara i prezentacija | 30% | |||||
Pismeni ispit | 60% |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Pohađanje i aktivnost na nastavi | Studenti mogu sudjelovati u raspravama tijekom nastave. Aktivnost se dodatno boduje i može poboljšati ocjenu iz pismene provjere znanja. |
Weekly class schedule
- Uvod u modul
- Razlike koncepta linearne i kružne ekonomiije
- Doprinos kružne ekonomije gospodarskom razvoju
- Modeli kružne ekonomije
- Kružna ekonomija u poljoprivredi
- Vrste i primjena otpada iz poljoprivrede i agrobiznisa 1
- Vrste i primjena otpada iz poljoprivrede i agrobiznisa 2
- Otpad od hrane
- Terenska nastava
- Predrok
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Evaluacija održane nastave
Obligatory literature
- Interna skripta
Recommended literature
- Odabrani znanstveni i stručni članci
- Towards the Circular Economy: Economic and business rationale for an accelerated transition, Ellen MacArthur Foundation, 2012.
Similar course at related universities
- Circular Agri-Food Business Models (Alma Mater Studiorum Università di Bologna) Circular Economy (Wageningen School of Social Sciences)