Print

Agrorobotika (269570)

Course coordinator

Course description

Program modula "Agrorobotika" usmjeren je na istraživanje primjene naprednih robotičkih tehnologija u poljoprivredi, kako bi se odgovorilo na izazove suvremene poljoprivredne proizvodnje. Studenti će se kroz modul upoznati s osnovnim principima robotike te njihovom specifičnom primjenom u različitim fazama poljoprivredne proizvodnje. Cilj je omogućiti studentima razumijevanje ključnih tehnologija koje stoje iza poljoprivrednih robota, uključujući osjetnike, sustave za navigaciju, autonomno upravljanje i manipulaciju. Modul obuhvaća upoznavanje s različitim vrstama robota koji se koriste u poljoprivredi. Posebna pažnja usmjerena je na elemente robotskih sustava kao i na algoritame za obradu podataka.
Kroz praktične primjere i vježbe, studenti će razvijati vještine koje su potrebne za budućnost pametne poljoprivrede, koja se sve više oslanja na automatizaciju i robotizaciju. Također studenti će biti osposobljeni za planiranje robotskih rješenja i optimizaciju poljoprivrednih procesa korištenjem podataka i informacijskih tehnologija.
Polaganje ispita iz modula provodi se putem parcijalnih testova znanja i završnog usmenog ispita.

Type of course

ECTS: 3.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 30
Lectures: 20
Auditory exercises: 10

Lecturer
Associate teacher for exercises
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Conditions for obtaining signature

- Pohađanje 80% predavanja.
- Odrađivanje svih vježbi.

General competencies

Razvijanje temeljnog znanja o principima i tehnologijama robotike s posebnim naglaskom na njihovu primjenu u poljoprivredi.
Sposobnost analize i prepoznavanja ključnih izazova u poljoprivrednoj proizvodnji koji se mogu rješavati primjenom robota i automatizacije.
Sposobnost primjene suvremenih tehnologija, sustava osjetnika, aktuatora i upravljačkih tehnika u konkretnim poljoprivrednim procesima.
Razumijevanje važnosti upravljanja i obrade podataka iz poljoprivrednih robotskih sustava, te korištenje programskih paketa i informacijskih tehnologija u optimizaciji poljoprivrednih procesa.
Poticanje kreativnog razmišljanja u razvoju novih ideja i rješenja za unapređenje poljoprivrednih procesa putem robota i automatizacije.
Sposobnost prilagodbe brzo promjenjivim tehnologijama u poljoprivredi i kontinuirano usavršavanje kroz praćenje inovacija u agrorobotici.

Types of instruction

  • Predavanja
    Na nastavi se redovito bilježe nazočni studenti (na početku i kraju bloka) i prati sposobnost discipliniranog i aktivnog praćenja nastave
  • Auditorne vježbe
    Studenti se potiču sudjelovati u raspravama, prezentaciji ideja i problemskih rješenja, argumentiranju mišljenja i stavova. Prati se usvajanje teorijskih i činjeničnih znanja, prezentacijskih i komunikacijskih vještina, kritičkog mišljenja, timskog rada i društvene odgovornosti. Prati se sposobnost izvođenja vježbi. Zapažena aktivnost na satu bilježi se u studentskoj evidenciji, što omogućuje korekciju konačne ocjene naviše ili beneficiju na usmenom ispitu.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Prepoznati osnovne principe i tehnologije precizne i lokalno specifične poljoprivrede Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Definirati radne principe robotskih sustava u poljoprivredi Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Definirati i objasniti funkciju komponenti robotskog sustava Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Primijeniti odgovarajući osjetnik za određenu primjenu Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Primijeniti tehnike kontrole i planiranja pokreta za robotska vozila i manipulatore Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Primijeniti osnovne principe upravljanja podacima dobivenim pomoću osjetnika Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit
Vizualizirati i analizirati dobivene podatke Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit

Working methods

Teachers' obligations

Nastavnik predaje gradivo predviđeno sadržajem predmeta, provjerava naučeno gradivo i vrednuje usvojeno znanje i stečene vještine kroz vježbe, pismeni i usmeni ispit.

Students' obligations

Student je obavezan prisustvovati svim oblicima izvođenja nastave, predavanjima i vježbama, prema Pravilniku o studiranju na Agronomskom fakultetu.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Parcijalni ispit 1 (PI1) 20 % 0-60 %
61-70 %
71-80 %
81-90 %
91-100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
10 20 0,5
Parcijalni ispit 2 (PI2) 20 % 0-60 %
61-70 %
71-80 %
81-90 %
91-100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
10 20 0,5
Parcijalni ispit 3 (PI3) 20 % 0-60 %
61-70 %
71-80 %
81-90 %
91-100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
10 20 1
Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Usmeni ispit 40 % 0-60 %
61-70 %
71-80 %
81-90 %
91-100 %
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
0 30 1
Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Parcijalni ispit 1 (PI1) Obuhvaća prvi programski dio modula koji obrađuje automatizaciju, uvod u robotiku i primjenu robotike u preciznoj poljoprivredi. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. 5. tjedan
Parcijalni ispit 2 (PI2) Obuhvaća drugi programski dio modula koji obrađuje komponente robotskih sustava i kontrolu pokreta u robotici. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. 10. tjedan
Parcijalni ispit 3 (PI3) Obuhvaća treći programski dio modula koji obrađuje upravljanje podacima i integraciju robotike s drugim tehnologijama. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. 15. tjedan
Usmeni ispit Usmeni ispit se sastoji od tri, eventualno dva pitanja, ovisno o prethodnoj aktivnosti studenta. Testira se usvojenost teorije i činjenica, analitičnost, kritičko mišljenje, kreativnost i društvena odgovornost. Ispitni rokovi

Weekly class schedule

  1. Uvod u robotiku u poljoprivrednoj tehnici i tehnologiji - P
  2. Automatizacija poljoprivrednih procesa - P
  3. Osnove robotike u poljoprivredi - P
  4. Primjena robotike u preciznoj poljoprivredi - P
  5. Primjena robotike u preciznoj poljoprivredi - P
  6. Komponente robotskog sustava - P
  7. Komponente robotskog sustava - P
  8. Primjena osjetnika u poljoprivredi - P
  9. Primjena osjetnika u poljoprivredi - P
  10. Kontrola pokreta u robotici - P
  11. Upravljanje podacima - V
  12. Upravljanje podacima - V
  13. Vizualizacija i analiza podataka - V
  14. Vizualizacija i analiza podataka - V
  15. Integracija robotike s drugim tehnologijama - V

Obligatory literature

  1. Pliestić, S. (2022). Automatizacija poljoprivrednih procesa, skripta, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
  2. Kovačić, Z., Bogdan, S., Krajči, V. (2002). Osnove robotike, Graphis Zagreb
  3. Jović, F. (1992.). Expert Systems in Process Control. London: Chapman & Hall, New York: Van Nostrand Reinhold Inc.
  4. Kraut, B. (1990.). Strojarski priručnik. Zagreb: Tehnička knjiga.

Recommended literature

  1. Sladić, S.,Štimac Rončević, G., Rončević B. (2022). Mehatronika – odabrane komponente i njihova primjena. Sajema d.o.o. Zagreb
  2. Zhang Q., Pierce, F.J. (2016). Agricultural Automation Fundamentals and Practices”, CRC Press.
  3. Young S. L, Pierce, F.J. (2014). Automation: The Future of Weed Control in Cropping Systems, Springer, Dordrecht Heidelberg New York London, 2014.
  4. Kepner, R.A., Bainer, R., Barger, E.L., (2005). Principles of Farm Machinery, 3rd Edition, CBS Publishers, New Delhi
  5. Guangnan C. (2021). Advances in Agricultural Machinery and Technologies, 1st Edition, CRC Press

Similar course at related universities

  • Agricultural Automation and Robotics - Alfred State College (USA)
  • Agriculture Robotics and Intelligence - Rhodes State College (USA)
  • Computing and Information Technology in Precision Agriculture - Royal Agricultural University (UK)

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.