Agrorobotika (269570)
Course coordinator
Course description
Program modula "Agrorobotika" usmjeren je na istraživanje primjene naprednih robotičkih tehnologija u poljoprivredi, kako bi se odgovorilo na izazove suvremene poljoprivredne proizvodnje. Studenti će se kroz modul upoznati s osnovnim principima robotike te njihovom specifičnom primjenom u različitim fazama poljoprivredne proizvodnje. Cilj je omogućiti studentima razumijevanje ključnih tehnologija koje stoje iza poljoprivrednih robota, uključujući osjetnike, sustave za navigaciju, autonomno upravljanje i manipulaciju. Modul obuhvaća upoznavanje s različitim vrstama robota koji se koriste u poljoprivredi. Posebna pažnja usmjerena je na elemente robotskih sustava kao i na algoritame za obradu podataka.
Kroz praktične primjere i vježbe, studenti će razvijati vještine koje su potrebne za budućnost pametne poljoprivrede, koja se sve više oslanja na automatizaciju i robotizaciju. Također studenti će biti osposobljeni za planiranje robotskih rješenja i optimizaciju poljoprivrednih procesa korištenjem podataka i informacijskih tehnologija.
Polaganje ispita iz modula provodi se putem parcijalnih testova znanja i završnog usmenog ispita.
Type of course
- Diplomski studij / Obnovljivi izvori energije u poljoprivredi (Elective course, 4 semester, 2 year)
ECTS: 3.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 30
Lectures: 20
Auditory exercises: 10
Lecturer
Associate teacher for exercises
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Conditions for obtaining signature
- Pohađanje 80% predavanja.
- Odrađivanje svih vježbi.
General competencies
Razvijanje temeljnog znanja o principima i tehnologijama robotike s posebnim naglaskom na njihovu primjenu u poljoprivredi.
Sposobnost analize i prepoznavanja ključnih izazova u poljoprivrednoj proizvodnji koji se mogu rješavati primjenom robota i automatizacije.
Sposobnost primjene suvremenih tehnologija, sustava osjetnika, aktuatora i upravljačkih tehnika u konkretnim poljoprivrednim procesima.
Razumijevanje važnosti upravljanja i obrade podataka iz poljoprivrednih robotskih sustava, te korištenje programskih paketa i informacijskih tehnologija u optimizaciji poljoprivrednih procesa.
Poticanje kreativnog razmišljanja u razvoju novih ideja i rješenja za unapređenje poljoprivrednih procesa putem robota i automatizacije.
Sposobnost prilagodbe brzo promjenjivim tehnologijama u poljoprivredi i kontinuirano usavršavanje kroz praćenje inovacija u agrorobotici.
Types of instruction
- Predavanja
Na nastavi se redovito bilježe nazočni studenti (na početku i kraju bloka) i prati sposobnost discipliniranog i aktivnog praćenja nastave - Auditorne vježbe
Studenti se potiču sudjelovati u raspravama, prezentaciji ideja i problemskih rješenja, argumentiranju mišljenja i stavova. Prati se usvajanje teorijskih i činjeničnih znanja, prezentacijskih i komunikacijskih vještina, kritičkog mišljenja, timskog rada i društvene odgovornosti. Prati se sposobnost izvođenja vježbi. Zapažena aktivnost na satu bilježi se u studentskoj evidenciji, što omogućuje korekciju konačne ocjene naviše ili beneficiju na usmenom ispitu.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Prepoznati osnovne principe i tehnologije precizne i lokalno specifične poljoprivrede | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Definirati radne principe robotskih sustava u poljoprivredi | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Definirati i objasniti funkciju komponenti robotskog sustava | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Primijeniti odgovarajući osjetnik za određenu primjenu | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Primijeniti tehnike kontrole i planiranja pokreta za robotska vozila i manipulatore | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Primijeniti osnovne principe upravljanja podacima dobivenim pomoću osjetnika | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Vizualizirati i analizirati dobivene podatke | Sudjelovanje u raspravama, radni zadaci tijekom nastave – pismeni ispit, usmeni ispit |
Working methods
Teachers' obligations
Nastavnik predaje gradivo predviđeno sadržajem predmeta, provjerava naučeno gradivo i vrednuje usvojeno znanje i stečene vještine kroz vježbe, pismeni i usmeni ispit.
Students' obligations
Student je obavezan prisustvovati svim oblicima izvođenja nastave, predavanjima i vježbama, prema Pravilniku o studiranju na Agronomskom fakultetu.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Parcijalni ispit 1 (PI1) | 20 % |
0-60 % 61-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 20 | 0,5 |
Parcijalni ispit 2 (PI2) | 20 % |
0-60 % 61-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 20 | 0,5 |
Parcijalni ispit 3 (PI3) | 20 % |
0-60 % 61-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 20 | 1 |
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Usmeni ispit | 40 % |
0-60 % 61-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
0 | 30 | 1 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Parcijalni ispit 1 (PI1) | Obuhvaća prvi programski dio modula koji obrađuje automatizaciju, uvod u robotiku i primjenu robotike u preciznoj poljoprivredi. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. | 5. tjedan | |
Parcijalni ispit 2 (PI2) | Obuhvaća drugi programski dio modula koji obrađuje komponente robotskih sustava i kontrolu pokreta u robotici. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. | 10. tjedan | |
Parcijalni ispit 3 (PI3) | Obuhvaća treći programski dio modula koji obrađuje upravljanje podacima i integraciju robotike s drugim tehnologijama. Pitanja iz teorijskog dijela su otvorenog tipa i ispituju poznavanje i razumijevanje činjenica. | 15. tjedan | |
Usmeni ispit | Usmeni ispit se sastoji od tri, eventualno dva pitanja, ovisno o prethodnoj aktivnosti studenta. Testira se usvojenost teorije i činjenica, analitičnost, kritičko mišljenje, kreativnost i društvena odgovornost. | Ispitni rokovi |
Weekly class schedule
- Uvod u robotiku u poljoprivrednoj tehnici i tehnologiji - P
- Automatizacija poljoprivrednih procesa - P
- Osnove robotike u poljoprivredi - P
- Primjena robotike u preciznoj poljoprivredi - P
- Primjena robotike u preciznoj poljoprivredi - P
- Komponente robotskog sustava - P
- Komponente robotskog sustava - P
- Primjena osjetnika u poljoprivredi - P
- Primjena osjetnika u poljoprivredi - P
- Kontrola pokreta u robotici - P
- Upravljanje podacima - V
- Upravljanje podacima - V
- Vizualizacija i analiza podataka - V
- Vizualizacija i analiza podataka - V
- Integracija robotike s drugim tehnologijama - V
Obligatory literature
- Pliestić, S. (2022). Automatizacija poljoprivrednih procesa, skripta, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
- Kovačić, Z., Bogdan, S., Krajči, V. (2002). Osnove robotike, Graphis Zagreb
- Jović, F. (1992.). Expert Systems in Process Control. London: Chapman & Hall, New York: Van Nostrand Reinhold Inc.
- Kraut, B. (1990.). Strojarski priručnik. Zagreb: Tehnička knjiga.
Recommended literature
- Sladić, S.,Štimac Rončević, G., Rončević B. (2022). Mehatronika – odabrane komponente i njihova primjena. Sajema d.o.o. Zagreb
- Zhang Q., Pierce, F.J. (2016). Agricultural Automation Fundamentals and Practices”, CRC Press.
- Young S. L, Pierce, F.J. (2014). Automation: The Future of Weed Control in Cropping Systems, Springer, Dordrecht Heidelberg New York London, 2014.
- Kepner, R.A., Bainer, R., Barger, E.L., (2005). Principles of Farm Machinery, 3rd Edition, CBS Publishers, New Delhi
- Guangnan C. (2021). Advances in Agricultural Machinery and Technologies, 1st Edition, CRC Press
Similar course at related universities
- Agricultural Automation and Robotics - Alfred State College (USA)
- Agriculture Robotics and Intelligence - Rhodes State College (USA)
- Computing and Information Technology in Precision Agriculture - Royal Agricultural University (UK)