Print

Limnologija i oceanologija (144567)

Course coordinator

Course description

Voda pokriva oko 70% našeg planeta što ga razlikuje od svih drugih planeta koje poznajemo. Voda igra važnu ulogu u globalnoj klimi, kao izvor hrane, minerala, energije i služi za rekreaciju. Vodeni ekosustavi su prepuni organizama, od mikroskopskog fitoplanktona i zooplanktonktona preko koralja, rakova i riba sve do sisavaca. Nažalost, vodeni su ekosustavi također korišteni kao 'odlagališta' za većinu društvenog otpada te su duboko pogođeni globalnom promjenom. Stoga su tematske cjeline povezane na način da se ukratko dotakne spomenuta raznolika problematika te uključuje: značenje i razvoj limnologije i oceanologije, osobine slatkovodnih i morskih organizama, energiju i produktivnost, onečišćenje kopnenih voda i mora, geologiju voda, fiziku kopnenih voda (pokretljivost, svjetlost, boja, prozirnost, temperatura, gustoća), stanišne tipove tekućih i stajaćih kopnenih voda, kemiju kopnenih voda (otopljeni plinovi i CO2 sustav, hranjive soli), ekologiju stajačica, ekologiju tekućica, specifičnosti fizike i kemije mora, opće osobine mora i oceana s posebnim osvrtom na Jadran, pelagijal, bental, fizikalno-kemijsku i biološku analizu vode, saprobni sustav.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L2

E-learning: L1

Teaching hours: 60
Lectures: 28
Laboratory exercises: 20
Seminar: 12

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60%
Good (3): 70%
Very good (4): 80%
Excellent (5): 90%

Conditions for obtaining signature

Redovito pohađanje nastave

General competencies

Modul osposobljava za razumijevanje osnovnih procesa u kopnenim i morskoj vodi. Student stječe temeljne spoznaje o geologiji, fizici, kemiji i biologiji kopnenih voda i mora, njihovom značenju u ribarstvu, te sposobnost samostalnog određivanja procjene onečišćenja voda.

Types of instruction

  • Predavanja
  • Laboratorijske vježbe
    Izvode se troje vježbe vezane uz fizikalno kemijske osobine vode te biološke vezane uz organizme indikatore. Vježbe se izvode u grupama od maksimalno 10 studenata
  • Terenske vježbe
  • Seminari
    Seminari predstavljaju istraživački rad studenata na temu fizikalno kemijskih osobina vode. Izvode se u timu od maksimalno 5 studenata po jednom seminaru. Studenti uzimaju uzorke vode, analiziraju vodu u laboratoriju, opisuju dobivene rezultate i raspravljaju s literaturom. Na kraju semestra javno prezentiraju radove u obliku poster prezentacije (na tri slidea Microsoft Power Point aplikacije) ne dulje od 5 minuta.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Prepoznati probleme vezane uz kvalitetu ribolovnih voda u području slatkovodne i morske akvakulture, kao i otvorenih voda. Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
Napraviti i izračunati procjenu kvalitete vode na osnovu fizikalno kemijskih i bioloških parametara radi optimalnog gospodarenja u otvorenim slatkim vodama i moru Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
koristiti dostignuta znanja iz limnologije, biologije voda i oceanologije u stjecanju novih spoznaja za ispravno ribarsko gospodarenje i akvaristiku Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
postaviti istraživanje u području limnologije i oceanologije, provesti terenski i laboratorijski rad, proučiti relevantnu literaturu, statistički obraditi podatke, te napisati i poslati rad za objavljivanje u stručnom časopisu Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
provesti hidrobiološki dio u izradi ribolovno-gospodarske osnove Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
prezentirati rezultate hidrobioloških istraživanja, te na temelju njih predložiti optimalno gospodarenje Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
prepoznati važna zbivanja iz područja hidrobiologije, te ih prezentirati u medijima i publicistici Seminar
identificirati bentosne vrste organizama na temelju ključa za determinaciju i druge relevantne literature Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar
samostalno organizirati i voditi poslove iz hidrobiologije u državnim i javnim institucijama Usmeni ispit, seminar
koristiti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u svakodnevnom radu Seminar

Working methods

Teachers' obligations

Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti

Students' obligations

Redovito pohađanje nastave

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Među pismeni I 30% 0-60 %
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 50 2
Među pismeni II 40% 0-60 %
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 50 2
Među pismeni III 30% 0-60 %
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 50 2

Weekly class schedule

  1. Uvod u Limnologiju i oceanologiju
  2. Limnologija I (Uvod – Hranjive soli)
  3. Uzorkovanje i fizikalne analize vode (temperatura, pokretljivost, prozirnost, organoleptička obilježja) + Kemijske analize vode I (O2, KPK, BPK, CO2, alkalinitet, tvrdoća), Kemijske analize vode II; Multiparametarski instrument, spektrofotometar
  4. Posjet pročišćivaću vode Ivanja Reka
  5. Limnologija II (Biologija)
  6. Uvod u uzorkovanje makrobentosa, determinacija makrozoobentosa, Biološke analize u svrhu procjene kvalitete vode, organizmi indikatori
  7. Hidromorfologija
  8. Oceanologija
  9. Metode istraživanja u limnologiji; podjela seminarskih radova; uzorkovanje za seminar
  10. Globalan status kvalitete voda i budućnost; Uzorkovanje za seminar i analize
  11. Klimatske promjene i njihov utjecaj; Uzorkovanje za seminar i analize
  12. Uzorkovanje za seminar i analize
  13. Pretraživanje literature i pisanje seminara
  14. Pretraživanje literature i pisanje seminara
  15. Izlaganje seminara

Obligatory literature

  1. Treer T., Safner R., Aničić I., Lovrinov M. (1995): Ribarstvo. Globus, Zagreb
  2. Kerovec M. (1988): Ekologija kopnenih voda. HED & Pelivan, Zagreb
  3. Požar-Domac A. (1988): O biologiji mora. HED & Pelivan, Zagreb

Recommended literature

  1. Matoničkin I., Pavletić Z. (1972): Život naših rijeka. Školska knjiga, Zagreb
  2. Peres J.-M., Gamulin Brida H. (1973): Biološka oceanografija. Školska knjiga, Zagreb
  3. Cole G. A. (1983): Textbook of Limnology. C. V. Mosby Co., St. Louis
  4. Sumich J. L. (1992): An Introduction to the Biology of Marine Life. WCB, Wm. C. Brown Publishers, Dubuque
  5. Mihanović B., Perina I. (1982): Fizikalno i kemijsko ispitivanje zagađenosti vode. Školska knjiga, Zagreb

Similar course at related universities

  • Applied Limnology – Aquatic ecosystem management, BOKU, Austrija
  • Limnologija, Prirodoslovno matematički fakultet, Zagreb
  • Primjenjena limnologija, Prirodoslovno matematički fakultet, Zagreb
  • Introduction into limnology and oceanofraphy, University of Amsterdam, Netherlands

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.