Agrarna i ruralna politika 2 (226234)
Course coordinator
Course description
Cilj predmeta je osigurati studentima široko znanje na svim razinama djelovanja agrarno-političkih činitelja, osobito praktične vještine i znanja iz aktualnih međunarodnih odnosa u agrobiznisu. Proučava se ekonomska podloga agrarno-političkih odluka i uloga države u razvoju poljoprivrede i ruralnog prostora, testiraju i analiziraju učinci državne intervencije i konkurentnost poljoprivrede u Hrvatskoj i u svijetu.
Programski dijelovi modula su:
- Uvod, definicije i osnovni pojmovi
- Poljoprivreda, dohodak i ekonomska globalizacija
- Pokazatelji državne intervencije u poljoprivredi
- Konkurentnost poljoprivrede i ruralnog prostora
- Seminarska nastava
Polaganje ispita se obavlja putem seminara, dvaju parcijalnih ispita znanja i usmenog ispita
Type of course
- Diplomski studij / Agrobiznis i ruralni razvitak (Compulsory course, 1 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 28
Auditory exercises: 8
Seminar: 24
Field exercises: 8
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60%
Good (3): 70%
Very good (4): 80%
Excellent (5): 95%
Conditions for obtaining signature
Ostvarena minimalno tri (3) ECTS boda tijekom semestra
Description
ECTS bodove moguće je ostvariti putem redovite nazočnosti i aktivnog sudjelovanja na nastavi (1 ECTS), izradom seminarskog rada (1 ECTS) te položenim barem jednim parcijalnim ispitom (1 ECTS). Ukoliko student ne ostvari potrebna 3 boda tijekom semestra, jedan ECTS bod može nadoknaditi izradom samostalnog zadatka.
General competencies
Samostalnost u istraživanju agrarno-političkih tema na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini. Sposobnost suradnje u timu u izradi i evaluaciji agrarno-političkih programa.
Types of instruction
- Predavanja
Formalna predavanja, moderiranje istraživačkih i projektnih zadataka - Auditorne vježbe
- Terenske vježbe
posjet javnoj ustanovi na lokalnoj razini - Seminari
pisani studentski radovi, ppt materijali i javne prezentacije
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Identificirati i obrazložiti osnovne ekonomske zakone u kreiranju mjera agrarne i ruralne politike u različitim gospodarskim sustavima | pisani i usmeni ispit |
Ocijeniti i kritički raspraviti rezultate i učinkovitost agrarno-političkih mjera primjenom metoda za ocjenu državne intervencije i konkurentnosti poljoprivrede i ruralnog prostora | računalni zadatak, pisani i usmeni ispit |
Usporediti i procjenjivati ulogu poljoprivrede i ruralnog prostora gospodarstava različitih stupnjeva razvoja u uvjetima ekonomske globalizacije | seminarski rad, pisani i usmeni ispit |
Objasniti višeznačnu ulogu poljoprivrede i načela održivog razvoja poljoprivrede i ruralnog prostora | seminarski rad, pisani i usmeni ispit |
Identificirati ključne socio-ekonomske prednosti i nedostatke u kreiranju agrarno-političkih programa, institucionalne mogućnosti i potrebe te unutrašnje i vanjske utjecaje | istraživački zadaci, seminarski rad, pisani i usmeni ispit |
Samostalno i/ili timski izraditi i argumentirano prezentirati prijedlog agrarno-političkog programa na lokalnoj i nacionalnoj razini | projektni zadatak, seminarski rad, usmeni ispit |
Samostalno ili u timu istražiti agrarno-politički problem/temu i javno predstaviti rezultate | radni zadaci, seminarski rad |
Working methods
Teachers' obligations
Redovito održavanje planiranih predavanja, planiranje i pripremanje vježbi u praktikumu. Diseminacija tema, konzultacije i nadzor nad izlaganjem seminarskih radova. Pripremanje nastavnih materijala i ispitne literature te održavanje parcijalnih ispita i završnog usmenog ispita.
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravama tijekom predavanja. Izrada i prezentacija seminarskog rada i projektnih zadataka. Plaganje parcijalnih pisanih ispita i usmenog ispita.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje predavanja i vježbi | - | 36 | 36 | 0,5 | ||
Aktivno sudjelovanje u istraživačkim i projektnim zadacima te raspravama | - | 24 | 0,5 | |||
Seminarski rad | 25% | 24 | 40 | 1 | ||
Usvojenost nastavne građe: parcijalni ispit 1 | 25% |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
25 | 1 | |
Usvojenost nastavne građe: parcijalni ispit 2 | 25% |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
25 | 1 | |
Usvojenost ukupne nastavne građe: usmeni ispit | 25% | - | 30 | 2 | ||
Ukupno | 100 | 25% seminar 25% parcijalni ispit 1 25% parcijalni ispit 2 25% usmeni ispti | Prosječna ocjena | 60 | 180 | 6 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Pohađanje predavanja i vježbi | Prati se uredno i disciplinirano pohađanje nastave. | tijekom semestra | samostalni zadatak |
Aktivno sudjelovanje u istraživačkim i projektnim zadacima te raspravama | Studenti se potiču sudjelovati u raspravama, prezentaciji ideja i problemskih rješenja, argumentiranju mišljenja i stavova; zabilježena aktivnost na nastavi može korigirati završnu ocjenu na više. | Tijekom semestra | samostalni zadatak ili dodatna pitanja na usmenom ispitu |
Seminarski rad | Seminarski rad na početku semestra zadužuju skupine od tri do pet studenata, ovisno o veličini studentske grupe. Pisani rad se predaje asistentici najmanje dva tjedna prije izlaganja, a korigirani pri izlaganju koje započinje 10. tjedan nastave. Ocjenjuje se sposobnost timskog rada, pismenost, prezentacijske vještine, analitičnost i sposobnost sinteze, odnosno zaključivanja. | 10. tjedan | Samostalni zadatak ili dodatna pitanja na usmenom ispitu |
Usvojenost nastavne građe: parcijalni ispit 1 | Obuhvaća prvi programski dio modula:teorijski dio poljoprivredne politike te vježbe - izračun pokazatelja državne intervencije u poljoprivredi i poljoprivrednu konkurentnosti. | 6. tjedan nastave | Cjeloviti pisani ispit |
Usvojenost nastavne građe: parcijalni ispit 2 | Obuhvaća drugi programski dio modula: teorija ruralne i globalne agrarne politike i vježbe - izračun indeksa ruralne konkurentnosti | 14. tjedan nastave | Cjeloviti pisani ispit |
Usvojenost ukupne nastavne građe: usmeni ispit | Usmeni ispit se sastoji od tri pitanja, a testira se usvojenost teorije i činjenica, razumijevanje, analitičnost i kritičko mišljenje, kreativnosti i snalaženje u nepredviđenim situacijama te društvena odgovornost. | Ispitni rok | - |
Weekly class schedule
- Uvod u modul: predstavljanje programa modula, ishoda učenja, organizacije rada, obaveza i načina polaganja ispita. Rekapitulacija osnova agrarne i ruralne politike
- Osnovni ekonomski zakoni kao podloga u donošenju mjera agrarne i ruralne politike. Razlozi državne intervencije. Ciljevi, mjere, nositelji i učinci agrarne i ruralne politike – vremenska i prostorna analiza. Rasprava.
- Učinak agrarno-političkih mjera na dohodak i konkurentnost poljoprivrednog sektora. Pokazatelji državne intervencije
- Izračun pokazatelja državne intervencije u poljoprivredi (NPR, PSE, EPR, ERA)
- Konkurentnost poljoprivrede i izračun indeksa konkurentnosti poljoprivrede (DRC)
- Ekonomska globalizacija i poljoprivreda. Politički aspekti održive poljoprivrede, makro i sektorske mjere održivog razvitka. Multifunkcionalna poljoprivreda.
- Politika ruralnog razvoja – rekapitulacija
- Politika ruralnog razvitka i višeznačna uloga seoskog prostora
- Ruralna konkurentnost. Indeks ruralne konkurentnosti
- Izračun indeksa ruralne konkurentnosti.
- Prezentacija seminarskih radova studenata i rasprava: poljoprivredna politika odabranih zemalja
- Prezentacija seminarskih radova studenata i rasprava: vremenske i komparativne analize ARP
- Prezentacija seminarskih radova studenata i rasprava: studije slučaja iz agrarne i ruralne politike
- Prezentacija seminarskih radova studenata i rasprava: politički aspekti održivog razvitka poljoprivrede
- Terenske vježbe i rasprava: posjet odabranoj ustanovi i/ili ruralnoj sredini – analiza čimbenika razvitka ruralnog prostora i poljoprivrede
Obligatory literature
- Franić, Ramona i Kumrić, Ornella (2008-2009). Agrarna i ruralna politika II. Ispitni materijali. Studij: Agrobiznis i ruralni razvitak, Zagreb. Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
- Poliquen, A. (2005). Konkurentnost i poljoprivredni dohoci u poljoprivredno-prehrambenim sektorima zemalja srednje i istočne Europe. Značenje za EU tržište i politiku prije i poslije pristupa (Prijevod: Ramona Franić). Izvornik: Competitiveness and farm incomes in the CEEC agri-food sectors. Implications before and after accession for EU markets and policies. October 2001.
- Franić, Ramona (2000). Metodologija mjerenja državne intervencije u poljorpivredi Hrvatske. Agriculturae Conspectus Scientificus 65(2): 79-88. Zagreb.
- Mikuš, Ornella (2012). The evaluation of rural competitiveness in creating a policy of rural development in Croatia. Journal of Food, Agriculture & Environment 10(2): 132-140.
Recommended literature
- Franić, Ramona; Mikuš, Ornella; Grgić, I. (2012). Poljoprivredna politika u radovima hrvatskih autora 20. stoljeća. Društvena istraživanja 21(4)(118): 989-1006.