Ukrasne biljne vrste ruralnih vrtova (26482)
Course coordinator
Course description
Tradicijski seoski vrtovi su sastavni dio kulturne baštine određenog kraja. Oblikovanje tradicijskog vrta, odabir cvjetnih i drvenastih vrsta te ,naročito, primjena autohtonih biljnih vrsta određuju regionalnu pripadnost pridonoseći tako očuvanju autohtonog ruralnog prostora i njegovih ambijentalnih vrijednosti. Primjenom starih kultivara i autohtonih vrsta, od kojih su neke i ugrožene, na prirodnim staništima, tradicijski seoski vrt je važan i u smislu očuvanja biološke raznolikosti. Nastavom u dvorani studente će se upoznati s razvojem seoskih vrtova kroz povijest, u različitim kulturama, s važnošću očuvanja autohtonog ruralnog prostora, cvjećarskim i drvenastim vrstama uobičajenim u tradicijskom seoskom vrtu, s posebnim naglaskom na autohtone biljne vrste. Dobit će uvid u specifčnosti tradicijskog seoskog vrta po regijama Hrvatske. Na auditornim vježbama studenti će (u grupama) raspravljati o stručnim i znanstvenim radovima vezanim za navedenu problematiku. Obilaskom terena upoznat će se sa stvarnim stanjem u praksi, problemima i mogućnostima njihovog rješavanja. Izrada seminarskog rada bit će prilika za aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.
Type of course
- Diplomski studij / Ekološka poljoprivreda i agroturizam (Elective course, 4 semester, 2 year)
- Diplomski studij / Hortikultura / Ukrasno bilje (Elective course, 2 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L2
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 30
Practicum: 6
Seminar: 14
Field exercises: 10
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60%
Good (3): 71%
Very good (4): 81%
Excellent (5): 91%
General competencies
Predmet upoznaje studente s važnošću očuvanja autohtonog ruralnog prostora. Upoznaje tradicijske seoske okućnice i njihove sastavnice te ukazaje na smjernice znanstvenog istraživanja predstavljene problematike.
Types of instruction
- Predavanja
- Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu izvode se u 2 termina pri čemu se dobiva uvid u znanstvenu literaturu iz tematike modula, a preostala satnica obuhvaća terenske vježbe. - Terenske vježbe
- Seminari
Identifikacija i analiza hortikulturne flore na okućnicama i predstavljanje terenskog istraživanja, esej na temu vezanu uz hortikulturnu floru ruralnih područja, njen značaj i raspored.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Prepoznati problem i ulogu biljnih vrsta kućnog vrta u krajobrazu | Esej, pismeni ispit |
Odabrati adekvatnu literaturu i izvore podataka pri proučavanju biljnih vrsta okućnica | Esej, pismeni ispit |
Odabrati adekvatne metode za proučavanje hortikulturne flore i njenog rasporeda na okućnici | Seminarski rad, pismeni ispit Kolokviji, Usmeni, Pismeni |
Prepoznati uzroke promjena u odabiru biljnih vrsta kućnih vrtova | Pismeni ispit Kolokviji, Usmeni, Pismeni |
Interpretirati dobivene rezultate i svrsishodno ih upotrijebiti | Seminarski rad |
Working methods
Teachers' obligations
Održavanje predavanja, vježbi, seminara, ispita, konzultacija, praćenje rada i ocjenjivanje studenata.
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave, vježbi, terenske nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ispit | 50 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
30 | 90 | 3 |
Esej | 25 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 20 | 1 |
Seminarski rad | 25 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
14 | 42 | 1,5 |
Kolokvij | 0 |
+/- |
Insufficient (1) |
6 | 18 | 0,5 |
UKUPNO | 100% | - | 60 | 180 | 6 |
Weekly class schedule
- Problem i cilj (P) - Doživljaj ruralnog vrta, prepoznavanje problema, promjene koje su dovele do izmjena u načinu gospodarenja, oblikovanja i korištenja kućnih vrtova na selu.
- Vježbe u praktikumu (PK) i terenske vježbe – Obliazak 'Željezničarskog naselja' koje je nastalo po uzoru na cottage garden na periferiji grada i objašnjenje problema. Objašnjenje i podjela zadataka za seminarske radove.
- Uvod (P) - Definiranje pojma 'seoski vrt', razvoj seoskog vrta na području Velike Britanije, germaskog govornog područja, Hrvatske. Utjecaj na odabir vrsta i oblikovanje seoskog vrta u povijesti, utjecaj vrtlarskih priručnika i publikacija.
- Vježbe u praktikumu (PK) – Čitanje znanstvenih radova na temu analize flore kućnih vrtova, rasprava o temi, načinu prikazavianja problema, pregleda literature, rezultata, korištena metodologija.
- Ruralni prostor kao resurs (P) - Seoski vrt kao spona između tradicijske seoske arhitekture i šireg ruralnog prostora na koji se svakim danom postavljaju novi zahtjevi.
- Materijal i metode (P) - Način prikazivanja obuhvata istraživanja, izvori podataka prilikom istraživanja kućnih i tradicicijskih vrtova, metode analize flore, metode obrade i prikazivanja prikupljenih podataka.
- Zeljaste vrste tradicijskog vrta (P) – Razmještaj povrtnih vrsta, začinskog, ljekovitog i ukrasnog bilja na oklućnici, pregled zeljastih ukrasnih vrsta, njihov značaj i simbolika.
- Drvenaste vrste tradicijskog vrta (P) – Razmještaj voćnih i ukrasnih drvenastih vrsta na okućnici, pregled drvenastih ukrasnih vrsta, njihov značaj i simbolika.
- Auto- i alohtone vrste, odnos ukrasnog i utilitarnog bilja, ostali elementi vrta (P) - Porijeklo vrsta, opasnosti alohtonih biljnih vrsta za autohtnou floru, odnos ukrasnog i utilitarnog bilja u tradicionalnom i suvremenom kućnom vrtu, funkcije okućnice nekad i sad te s tim u vezi elementi i detalji okućnice (gospodarske zgrade, ograde, staze, bunari, krušne peći, vrtni namještaj, detalji).
- Specifičnosti vrtova po regijama (P) – Pregled specifičnosti tradicionalih vrtova po regijama s obzirom na odabir ukrasnog bilja, raspored funkicja i elemenata na okućnici, korištene materijale
- Terenske vježbe (V)
- Terenske vježbe (V)
- Seminarski rad (SR)
- Seminarski rad (SR)
- Ispit
Obligatory literature
- Cnolly, S., Dillon, H. (1995). In an Irish Garden. London: Weidenfeld and Nicolson.
- Lloyd, C., Bird, R. (1990). The cottage garden. London: Dorling Kindersley.
- Hansen, R., Stahl, F. (1993). Perennials and their garden habitats. Cambridge University Press.
- Hessayon, D.G. (2001). Cvijeće u vrtu. Zagreb: Mozaik knjiga.
- Hessayon, D.G. (2001). Cvatuće grmlje. Zagreb: Mozaik knjiga.
- Šilić, Č. (1990). Ukrasno drveće i grmlje. Sarajevo: Svjetlost.
Recommended literature
- Znanstveni i stručni članci u časopisima
Similar course at related universities
- ECOLOGIES, TECHNIQUES, TECHNOLOGIES – Harvard University
- Use of ornamental and scented plants – BOKU, Beč