Hranidba u akvakulturi (226265)
Course coordinator
Course description
Hrana kao izvor osnovnih hranjivih tvari i energije. Vrste hrane i njihova proizvodnja. Fizikalno-kemijske značajke industrijski proizvedene hrane i njezina postojanost na uvjete skladištenja
Upoznavanje studenata s anatomijom i fiziologijom probavnog sustava riba, rakova, školjkaša i bodljokožaca. Upoznavanje s normativima hranidbenih potreba uzgajanih vrsta. Metode određivanja obroka i njihova disperzija. Praćenje osnovnih proizvodnih pokazatelja
Rad na hranidbi u sklopu laboratorijskih akvarijskih istraživanja (maseno dužinski rast i njihovi odnosi, FCR, WG, CF, HSI, VSI )
Sekcija životinja u cilju određivanja visceralnog i gonadosomatskog indeksa te ukupnog randmana. Kroz terenske vježbe studenti se upoznaju hranom i hranidbom različitih uzrasnih kategorija ciprinidnih i salmonidnih vrsta kao i s vrstama hrane i načinima hranidbe u marikulturi. Studenti pripremaju i prezentiraju seminarski rad u suradnji s nastavnicima modula.
Type of course
- Diplomski studij / Hranidba životinja i hrana (Elective course, 2 semester, 1 year)
- Diplomski studij / Ribarstvo i lovstvo (Elective course, 2 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 20
Laboratory exercises: 12
Seminar: 8
Field exercises: 20
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 66 -75%
Good (3): 76 -85%
Very good (4): 86 -93%
Excellent (5): 94 -100%
Conditions for obtaining signature
Uredno ispunjene studentske obveze u vidu dolaska na nastavu i izvođenje vježbi.
General competencies
Student stječe teoretska i praktična znanja o vrstama riblje hrane, njezinoj strukturi, hranidbenoj i energetskoj vrijednosti. Svladat će tehnološke postupke proizvodnje riblje hrane, prilagođene potrebama različitih uzgojnih stadija i vrsta vodenih organizama. Osposobljeni su za samostalno planiranje i izvođenje hranidbe u uzgoju vodenih organizama.
Types of instruction
- Predavanja
- Konzultacije
- Laboratorijske vježbe
- Terenske vježbe
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Prepoznati pozicije i trendove u zemlji i inozemstvu, te primijeniti stečena znanja iz hranidbe riba i drugih vodenih organizama u području kopnene akvakulture i marikulture. | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Vladati s tehnološkim postupcima proizvodnje riblje hrane, prilagođene potrebama različitih uzgojnih stadija i vrsta vodenih organizama. | Pismeni ispit, usmeni ispit |
Analizirati konkretne probleme nutritivne domene u praksi, te ih rješavati u novim situacijama na temelju sinteze stečenih znanja i vještina iz anatomije i fiziologije probavnog sustava riba, rakova, školjkaša i bodljokožaca. | Pismeni ispit, usmeni ispit |
Koristiti dostignute sposobnosti teoretskog i praktičnog učenja u stjecanju novih spoznaja iz hrane i hranidbe riba i drugih vodenih organizama kao i načine zaštite prirode od intenzivne akvakulture. | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Primijeniti stečene sposobnosti samostalnog i timskog rada u organizaciji i upravi institucija u području akvakulture, u radu u savjetodavnoj službi, te vođenju službi u tijelima lokalne uprave u ovoj domeni. | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Voditi poslove prometa riblje hrane i opreme za hranidbu u akvakulturi | Pismeni ispit, usmeni ispit |
Prepoznati važna zbivanja u ovoj domeni, te ih prezentirati u medijima i publicistici | Seminar |
Postaviti istraživanje iz svoga područja, provesti terenski i laboratorijski rad, proučiti relevantnu literaturu, statistički obraditi podatke, te napisati i poslati rad za objavljivanje u stručnom ili znanstvenom časopisu | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Working methods
Teachers' obligations
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavnih aktivnosti.
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave i izvršavanje postavljenih zadataka.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pisani ispit | 30 % |
0 – 65% - Nedovoljan 66 -75% - Dovoljan 76 -85% - Dobar 86 -93% - Vrlo dobar 94 -100% - Izvrstan |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
20 | 50 | 2 |
Seminarski rad | 30 % |
0 – 65% - Nedovoljan 66 -75% - Dovoljan 76 -85% - Dobar 86 -93% - Vrlo dobar 94 -100% - Izvrstan |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
20 | 50 | 2 |
Usmeni ispit | 40 % |
0 – 65% - Nedovoljan 66 -75% - Dovoljan 76 -85% - Dobar 86 -93% - Vrlo dobar 94 -100% - Izvrstan |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
20 | 80 | 2 |
UKUPNO | 100% | 0-100% | 1-5 | 60 | 180 | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima pisanog ispita tijekom semestra te završnom usmenom ispitu pri čemu u zbirnu ocjenu ulazi i ocjena izrade i prezentacije seminara.
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Pisani ispit | Moguć ispravak pisanog ispita sa izmjenjenim režimom evaluacije |
Weekly class schedule
- Uvodno predavanje. Uvod u koncept modula "Hranidba u akvakulturi". Osnovne značajke hrane kao izvor hranjivih tvari i energije u akvakulturi. Osnovne značajke biljnih i životinjskih krmiva u izradi riblje hrane. (P)
- Osnovne značajke biljnih i životinjskih krmiva u izradi riblje hrane - nastavak. Vrste i tehnologije proizvodnje riblje hrane. Hrana i zdravlje (P)
- Anatomija i fiziologija probavnog sustava riba (P)
- Anatomija i fiziologija probavnog sustava rakova, školjkaša i bodljokožaca (P)
- Sekcija riba u laboratorijskim uvjetima. Osnovne kalkulacije pokazatelja rasta u akvakulturi (V)
- Alternativne hranidbene komponente riblje hrane (P)
- Zamjena ribljeg brašna u ribljoj hrani (P)
- Fizikalno-kemijske značajke industrijski proizvedene hrane i njezina postojanost ovisno o uvjetima skladištenja (P) Hrana i način hranjenja pri uzgoju ciprinida i salmonida Hrana i način hranjenja pri uzgoju orade i brancina (P)
- Terenska nastava - posjet instituciji/gospodarskom objektu u skladu s tematikom modula (V)
- Hrana i način hranjenja pri uzgoju tuna, jegulja, plosnatica te nekih bezkralješnjaka(P).
- Naputci i trikovi prezentiranja tematike u struci (P) - Odabir teme seminara prema dogovoru sa svakim studentom i izbor literature (S)
- Utjecaj intenzivne hranidbe na uzgojnu sredinu i stanje okoliša (V).
- Pripreme i konzultacije za pisani i usmeni ispit te seminarski rad (P, V)
- Pismeni ispit. Prezentacija seminara (S)
- Usmeni ispit
Obligatory literature
- Predavanja s nastave i Power Point prezentacije
- Bogut i sur. (2016): Hranidba riba. HAZU Mostar
- Treer, T., Safner, R., Aničić, I., Lovrinov, M. (1995.): Ribarstvo. Globus, Zagreb, pp 464
Recommended literature
- Halver, J.E., Hardy, R.W. (2002): Fish nutrition. Third Edition, Elsevier Science (USA).
- Članci iz znanstvenog časopisa "Aquaculture Nutrition" te odabrani članci iz znanstvenih časopisa "Aquaculture International" i "Aquaculture Research"
Similar course at related universities
- Aquaculture nutrition, Nord University, Post box 1490 8049 Bodø, Norway
- Aquaculture nutrition, TOKYO UNIVERSITY OF MARINE SCIENCE AND TECHNOLOGY , Faculty of Marine Sience, Japan
- Aquaculture nutrition, Institute of Aquaculture, University of Stirling, Stirling
- Aquaculture nutrition, WAGENINGEN UNIVERSITY, THE AQUACULTURE AND FISHERIES GROUP, AFI. NETHERLANDS