Suvremena tehnologija uzgoja povrća (26742)
Course coordinator
Course description
Program predmeta Suvremena tehnologija uzgoja povrća omogućuje studentima stjecanje novijih saznanja o suvremenim tehnologijama uzgoja povrća sa svrhom postizanja ujednačenog usjeva, ranije i duže berbe, višeg prinosa, kakvoće i održivosti povrća, uz racionalizaciju materijala i rada. Program daje znanja i vještine za samostalnu, suvremenu proizvodnju povrća visoke kakvoće za tržište u svježem stanju i preradu, organiziranu u klimatski različitim područjima, na otvorenom, zaštićenim negrijanim i grijanim prostorima. Temelji se na znanju i vještinama iz modula Opće povrćarstvo, Proizvodnja povrća i Biološki i ekološki čimbenici uzgoja povrća. Predmet ima dva programska područja: Suvremene tehnike sjetve i proizvodnje presadnica povrća: Pretklijavanje sjemena; Tekuća sjetva naklijalog sjemena. Optimalna starost presadnica, oblik i volumen lončića kontejnera; Kontrola rasta i kondicioniranje presadnica; Vezikularno-arbuskularna mikoriza; Mikropropagacija; Regulatori rasta; Cijepljenje; Hidroponski uzgoj presadnica. Specifičnosti tehnologije uzgoja ekonomski važnih i novointroduciranih vrsta povrća: Mogućnosti proizvodnje povrća izvan glavnog proizvodnog razdoblja; Izravno prekrivanje usjeva; Malčiranje; Programi sjetvene norme; Programi temeljne gnojidbe, fertirigacije i navodnjavanja; Modeli vezanja i rezidbe; Hidroponske tehnike uzgoja plodovitog i lisnatog povrća; Tehnika pospješivanja.
Type of course
- Diplomski studij / Hortikultura / Povrćarstvo (Compulsory course, 2 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 24
Practicum: 20
Seminar: 8
Field exercises: 8
Lecturer
Associate teacher for exercises
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
General competencies
- prikupiti, organizirati i analizirati podatke
- izraziti se jasnim, dobro strukturiranim tekstom obrazlažući svoje stavove
- prezentirati stručni sadržaj
- sudjelovati u radu tima
Types of instruction
- Predavanja
Prijenos informacija na predavanjima uglavnom se provodi putem PowerPoint prezentacija. Tijekom predavanja koriste se sljedeće tehnike: prikaz sadržaja na početku predavanja, pravljenje bilježaka na štampanim izlistcima prezentacije (unaprijed dostupna prezentacija), redovite stanke u kojima su moguća pitanja, pojašnjenja i ponavljanja važnih informacija te završni sažetak predavanja. - Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu obuhvaćaju organizirane aktivnosti usmjerene aktivnom učenju u grupi u interakciji s drugim studentima. Studenti su uključeni u rješavanje problema vezanih za novije tehnike proizvodnje presadnica i povrća, a posebice se potiču na razvijanje praktičnih vještina pri primjeni suvremenih tehnika u izravnoj sjetvi, proizvodnji presadnica i povrća. Vježbe u praktikumu se provode u skupinama od 10 studenata. - Terenske vježbe
Terenske vježbe studentima omogućuju uvid u praksi najčešće primjenjivanih tehnologija uzgoja različitih povrtnih vrsta čime dobivaju mogućnost analiziranja njihovog učinka na prinos i kvalitetu povrća. - Seminari
Studenti prema zadanom protokolu samostalno izrađuju i prezentiraju jedan seminar – projektni zadatak: cjeloviti program proizvodnje ekonomski važne vrste povrća (po izboru studenta) u grijanom zaštićenom prostoru s izračunom potrebnog materijala i sati rada strojeva i radnika.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
usporediti tehnike izravne sjetve i uzgoja presadnica, | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 1 (TZ1) |
analizirati učinak volumena supstrata, starosti presadnica, vezikularno-arbuskularne mikorize, tehnika kontrole rasta i kondicioniranja na kvalitetu presadnica povrća, | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 1 (TZ1) |
preporučiti i demonstrirati cijepljenje presadnica, | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 1 (TZ1) |
objasniti tehniku mikropropagacije u razmnožavanju povrća, | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 1 (TZ1) |
formulirati fertirigaciju povrća odgovarajućom kombinacijom vodotopivih gnojiva prema zahtjevima pojedinih fenoloških faza rasta i razvoja, dužini razdoblja berbe i ciljanom prinosu, | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 2 (TZ2) |
kritički vrednovati suvremene tehnologije uzgoja koje mogu produžiti proizvodno razdoblje povrća | Sudjelovanje u raspravama, test znanja 2 (TZ2) |
predložiti cjeloviti program proizvodnje povrća na otvorenom i u zaštićenom prostoru te upravljati njegovom realizacijom. | Sudjelovanje u raspravama, seminar – projektni zadatak (S), test znanja 2 (TZ2) |
Working methods
Teachers' obligations
Informirati studente o nastavnom planu predmeta, obvezama koje trebaju ispuniti, načinu oblikovanja ponderirane ocjene i kriterijima ocjenjivanja. Redovito održavanje svih oblika nastave utvrđenih nastavnim planom. Tijekom nastavnog procesa poticati studente na kvalitetnu raspravu te kontinuirano vrednovati usvojeno znanje i vještine. Dodjeljivanje teme seminara – projektnog zadatka uz ocjenjivanje sadržaja i rezultata te usmenog izlaganja. Održavanje konzultacija i pisanih testova znanja. Priprema nastavnih i ispitnih materijala.
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave predviđene nastavnim planom. Aktivno sudjelovanje u praktičnim vježbama u praktikumu, na pokušalištu i terenu te raspravama na predavanjima, vježbama i seminarima. Samostalna priprema i usmeno izlaganje seminara – projektnog zadatka. Polaganje pisanih testova znanja.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje nastave (predavanja i vježbe) | 52 | 52 | 1,7 | |||
Seminarski rad – projektni zadatak (S) Priprema i prezentacija | 20% |
60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
4 | 28 | 1,0 |
Test znanja 1 (TZ1) | 40% |
60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2 | 40 | 1,3 |
Test znanja 2 (TZ2) | 40% |
60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2 | 40 | 1,3 |
Aktivno sudjelovanje u nastavi | Korektivni bodovi | 20 | 0,7 | |||
Završni ispit* (ZI) | - | |||||
UKUPNO | 100% | [(S×20)+(TZ1×40)+(TZ2×40)]/100 | 60 | 180 | 6 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Pohađanje nastave (predavanja i vježbe) | Vodi se evidencija nazočnosti studenta. Izostanci su dopušteni sukladno Pravilniku o studiranju na Agronomskom fakultetu. | ||
Seminarski rad – projektni zadatak (S) Priprema i prezentacija | Individualno zaduživanje teme seminarskog rada. Ocjenjuje se sadržaj, sposobnosti timskog rada, sinteze, analize i zaključivanja te prezentacijske vještine. Struktura i sadržaj pisanog rada 50%. Izvedba prezentacije 50%. | 1. tjedan 14.tjedan | - |
Test znanja 1 (TZ1) | Obuhvaća prvi programski dio predmeta: Suvremene tehnologije u izravnoj sjetvi i proizvodnji presadnica povrća | 8. tjedan | Moguća tijekom ispitnih rokova |
Test znanja 2 (TZ2) | Suvremene tehnologije uzgoja ekonomski važnih vrsta povrća. | 15. tjedan | Moguća tijekom ispitnih rokova |
Aktivno sudjelovanje u nastavi | Aktivnim sudjelovanjem u nastavi može se korigirati ocjena naviše. | ||
Završni ispit* (ZI) | Obuhvaća ispitne dionice predmeta (TZ1 i TZ2) iz kojih student nema artikuliranu pozitivnu ocjenu. |
Weekly class schedule
- P-1 Uvod u predmet (opis i cilj predmeta, plan nastave, literatura, obaveze studenata, elementi formiranja ocjene). P-3 Prednosti uzgoja povrća iz presadnica u odnosu na izravnu sjetvu. Tehnike proizvodnje presadnica s grudom supstrata.
- P-3 Optimalna starost presadnica, volumen i oblik kontejnera u proizvodnji presadnica povrća. PV - 1 Učinak volumena supstrata i starosti presadnica na morfološka svojstva presadnica i komponente prinosa kupusa.
- P-3 Tehnike kontrole rasta i kondicioniranja presadnica. Primjena kulture biljnog tkiva u proizvodnji povrća. PV-1 Učinak četkanja presadnica na morfološka svojstva presadnica aromatičnog bilja.
- P-2 Vezikularno-arbuskularna mikoriza u proizvodnji presadnica. P-1 Pretklijavanje sjemena i tehnike tekuće sjetve naklijalog sjemena. PV-1 Inokulacija presadnica povrtnih vrsta.
- P-1 Regulatori rasta i postupci uklanjanja inhibitora rasta. PV-3 Pikiranje presadnica povrća proizvedenih različitim tehnikama. Sjetva podloga i plemki za cijepljenje presadnica. Multiplikacija biljnog materijala primjenom kulture tkiva.
- TV-4 Različite tehnologije uzgoja salate. Primarna dorada i minimalno procesirani lisnato povrće.
- P-2 Svrha i tehnike cijepljenja u proizvodnji presadnica povrća. PV-2 Tekuća sjetva naklijalog sjemena.
- PV-2 Cijepljenje i aklimatizacija cijepljenih presadnica povrća S-2 1. Test znanja (Suvremene tehnike u proizvodnji presadnica povrća).
- P-3 Mogućnosti proizvodnje povrća izvan glavnog proizvodnog razdoblja (izravno prekrivanje usjeva; vrste malčeva i tehnike postavljanja). PV-1 Određivanje tehnološke zrelosti graška tenderometrom.
- VP-4 Postavljanje malčeva i sustava za fertirigaciju; priprema hranjive otopine, sadnja presadnica u kockama kamene vune u inertne supstrate.
- P-2 Fertirigacija u proizvodnji povrća. PV-2 Programi sjetvene norme za uzgoj povrća izravnom sjetvom.
- P-2 Hidroponski uzgoj plodovitog i lisnatog povrća. PV-2 Program fertirigacije plodovitog povrća.
- TV-4 Tehnologije proizvodnje različitih vrsta povrća za tržište u svježem stanju i preradu.
- S-4 Program proizvodnje povrća – Kalkulacija materijala i radova u proizvodnji ekonomski važnih vrsta povrća u grijanom zaštićenom prostoru.
- P-1 Modeli vezanja i pinciranja/rezidbe u uzgoju plodovitog povrća. Metode pospješivanja. PV-1 Vezanje i pinciranje/rezidba rajčice, paprike i krastavca. S-2 2. Test znanja (Temeljne tehnike suvremene tehnologije uzgoja povrća).
Obligatory literature
- 1. Lešić R., J. Borošić, I. Buturac, M. Herak Ćustić, M. Poljak, D. Romić, 2016. Povrćarstvo, 3. dopunjeno izdanje Zrinski, Čakovec, odabrana poglavlja
- Rubatzky, V. E., Yamaguchi, M. 1997: World Vegetables, Second Ed., Chapman & Hall, London, odabrana poglavlja
- Fritz, D., Stolz, W. 1989: Gemüsebau, Ulmer, Stuttgart, odabrana poglavlja
- Krug, H. 1986. Gemüseproduction, Parey, Berlin, odabrana poglavlja
- Nonnecke, I. L., 1989: Vegetable production. Van Nostrand Reinhold, New York, odabrana poglavlja
- PowerPoint-prezentacije – predavanja i vježbe (Merlin-sustav e-učenje)
Recommended literature
- Brewster, J. L., 1994. Onions and other vegetable Alliums. Univer. of Arizona Press. Tuscon, odabrana poglavlja
- Jones, J. B., 1999: Tomato plant culture. CRC Press LLC, London, odabrana poglavlja
- Ryder, E. J., 1998: Lettuce, endive and chicory, CABI Publishing,, New York, odabrana poglavlja
Similar course at related universities
- Vegetable production, University of Hohenheim, Faculty of Agricultural Sciences, Stuttgart
- Modeli proizvodnje povrća, Poljoprivredni fakultet J.J. Strossmayer u Osijeku