Print

Agrobiotopi zaštićenih prostora (144460)

Course coordinator

Course description

Programski sadržaj predmeta „Agrobiotopi zaštićenih prostora“ se nastavlja na predmet „Zaštićeni prostori“. Trendovi u poboljšanju optičkih, toplinskih i mehaničkih svojstava transparentnih materijala, kao i u poboljšanju tipova zaštićenih prostora, polimera za malčiranje tla i izravno prekrivanje usjeva. Reguliranje svjetla, topline, relativne vlage zraka i CO2 u ovisnosti o fenofazi kulture i ambijentalnim uvjetima vanjskog prostora s proračunima za racionalnu primjenu. Anorganske, organske i sintetske komponente supstrata za poboljšanje svojstava tla. Racionalizacija tehnoloških procesa i materijala za različite uvjete uzgoja.

Type of course

  • Diplomski studij / Hortikultura / Povrćarstvo (Elective course, 3 semester, 2 year)

ECTS: 3.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 30
Lectures: 14
Practicum: 8
Seminar: 4
Field exercises: 4

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 61-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Conditions for obtaining signature

Pozitivno ocijenjen seminarski rad

General competencies

- organizirati racionalnu uporabu energije i drugih čimbenika u proizvodnji,
- prezentirati stručni sadržaj vođenja racionalne tehnologije,
- sudjelovati u radu tima.

Types of instruction

  • Predavanja
    Prijenos informacija na predavanjima uglavnom se provodi putem „power point“ prezentacija, uz grafičko praćenja mikroklimatskih promjena na Molierovom klima dijagramu. Tijekom predavanja koriste se sljedeće tehnike: prikaz sadržaja na početku predavanja, pravljenje studentskih bilježaka, rasprava tijekom izlaganja uz moguća pitanja, pojašnjenja i ponavljanja važnih informacija te završni sažetak predavanja. Osim prezentacija nositelja, u nastavi se koriste i prezentacije inozemnih znanstvenika na engleskom jeziku.
  • Vježbe u praktikumu
    Na vježbama u praktikumu studenti pomoću Molierova dijagrama razrađuju elemente za projektiranje uređaja za održavanje vegetacijskih čimbenika (svjetlo, toplina, relativna vlaga zraka) i pripremaju se za samostalnu izradu seminarskog rada. Vježbe u praktikumu se provode u skupinama od 10 do 15 studenata.
  • Terenske vježbe
    Terenske vježbe omogućuju studentima uvid u funkcioniranje uređaja za održavanje mikroklime zaštićenog prostora.
  • Seminari
    Studenti samostalno izrađuju i prezentiraju seminarski rad. Tijekom prezentacije raspravlja se o odabiru metode i uređaja za reguliranje mikroklimatskih uvjeta te utrošku energije (svjetlosne, toplinske...).

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Definirati pojmove vezane za agrobiotope zaštićenih prostora, od pokrovnih materijala do održavanja mikroklime i značajki tla Test znanja, završni ispit
Odrediti parametre potrebne za projektiranje uređaja za održavanje vegetacijskih čimbenika u zaštićenom prostoru i njihovom simulacijom postaviti ih u optimalan odnos Seminarski rad - program racionalnog vođenja klime
Zadati uvjete mikroklime po grupama kultura obzirom na njihove zahtjeve po fenofazama za odabir kvalitetne opreme Seminarski rad - program racionalnog vođenja klime
Primijeniti odgovarajuću opremu za promijenjene uvjete proizvodnje, ovisno o tehnologiji uzgoja i kulturi Test znanja, završni ispit
Racionalno trošiti potrebnu energiju Seminarski rad - program racionalnog vođenja klime
Komponente supstrata za poboljšanje značajki tla Test znanja, završni ispit

Working methods

Teachers' obligations

Održavanje predavanja, vježbi u praktikumu i terenskih vježbi prema nastavnim cjelinama te objava nastavnih materijala u MOODLE sustavu. Podjela seminarskih radova i njihovo ocjenjivanje. Održavanje i ocjenjivanje testa znanja i završnog ispita.

Students' obligations

Redovito pohađanje nastave. Izrada i predaja seminarskih radova. Polaganje testa znanja i prema potrebi završnog ispita.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Izrada seminarskog rada 30% < 60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
16 30 1,0
Usvojenost programskog sadržaja modula – test znanja 70% <60%
60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
14 60 2,0
UKUPNO 70% završni ispit 30% seminarski rad <60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) 30 90 3
Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Izrada seminarskog rada Izrada seminarskih radova o racionalnom utrošku električne i toplinske energije te smanjenju gubitaka u zaštićenom prostoru. Prezentirani seminarski rad je uvjet za pristupanje testu znanja. Trinaesti tjedan nastave Redoviti ispitni rokovi
Usvojenost programskog sadržaja modula – test znanja Test znanja se održava nakon odslušanog programskog sadržaja modula. Sastoji se od 15 pitanja. Svako pitanje nosi po 1 bod. Za ocjenu dovoljan (2) potrebno je 9 bodova. Zadnji tjedan nastave Redoviti ispitni rokovi

Weekly class schedule

  1. P- Uvod u predmet. Definicija agrobiotopa. Agrobiotopi zaštićenih prostora. Poboljšanja optičkih, toplinskih i mehaničkih svojstava pokrovnih materijala.
  2. P - Potrebe svjetla u zaštićenom prostoru.
  3. P - Potreba topline u zaštićenom prostoru.
  4. TV - Terenska nastava, oprema za regulaciju mikroklime u zaštićenom prostoru.
  5. VP - Elementi racionalnog vođenja mikroklime zaštićenog prostora i utroška energije
  6. P - Oprema za smanjenje temperature zraka.
  7. P - Odnos topline i relativne vlage zraka, ventilacija zaštićenog prostora.
  8. VP - Mollierov klima dijagram. Odnos temperature, relativne i apsolutne vlage zraka.
  9. VP - Temperatura rosišta. Odnos temperature, relativne vlage i tlaka vodene pare.
  10. VP - Prijenos senzibilne topline u latentnu
  11. P - Mogućnosti primjene CO2 u zaštićenom prostoru. Komponente za poboljšanje značajki tla.
  12. P - Fiziološki odgovor biljaka na uvjete zaštićenog prostora
  13. S - Prezentacije seminarskih radova
  14. P - Modeliranje i simulacija mikroklimatskih uvjeta u zaštićenom prostoru
  15. S-Test znanja.

Preconditions

Obligatory literature

  1. Borošić, J. 2012. Odabrana poglavlja iz modula Agrobiotopi zaštićenih prostora. Interna skripta, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za povrćarstvo.
  2. Spagnol (Italija), GIS-Impro (Hrvatska): Racionalno vođenje klime u plastenicima. CD
  3. Power point prezentacije s predavanja.

Recommended literature

  1. Castilla, N. 2013. Greenhouse technology and management 2.ed. CABI Publishing, UK
  2. Ponce, P., Molina, A., Cepeda, P., Lugo, E., MacCleery, B. 2014. Greenhouse design and control. CRC Press, USA

Similar course at related universities

  • Colture protette, University of Padova

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.