Poljoprivredno savjetodavstvo u fitomedicini (169426)
Course coordinator
Course description
Poljoprivredno savjetodavstvo ima dugu povijest. Značajno je jer se temelji na obrazovanju odraslih, razvoju komunikacijskih vještina te ruralnom razvoju države. Usko je povezano s prijenosom znanja poljoprivrednih istraživanja na poljoprivrednu proizvodnju. Fitomedicina kao znanstvena disciplina postaje sve zahtjevnija prema optimalizaciji uporabe pesticida i uvođenju novih metoda suzbijanja štetnih organizama s ciljem zaštite okoliša. Mjesto fitomedicine u suvremenoj održivoj poljoprivrednoj proizvodnji je značajno, a ono ne može biti stabilno bez razvoja savjetodavstva koje će ga unaprijediti. Od svih poljoprivrednih grana u smislu unaprjeđenja proizvodnje savjeti iz fitomedicine zauzimaju značajno mjesto, danas oni nisu samo to već doprinose i zaštiti okoliša od pesticida u ruralnom prostoru. Cilj predmeta je studentima osigurati upoznavanje s načelima poljoprivrednog savjetodavstva primjenjivijim u fitomedicini kao specifičnoj grani poljoprivrede koja ima kompleksan utjecaj na zdravlje ljudi, životinja, biljaka i okoliša.
Type of course
- Diplomski studij / Fitomedicina (Elective course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 3.00
English language: L1
E-learning: L2
Teaching hours: 30
Lectures: 14
Practicum: 10
Seminar: 6
Lecturer
Grading
Sufficient (2): 60 - 70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
General competencies
Nakon odslušanog i položenog modula student će moći primijeniti stečena znanja u teoriji i praksi. Stečenim znanjima moći će argumentirati i riješiti problem primjenom savjetodavnih metoda. Stečena znanja studenti će koristiti u obavljanju osnovnih poslova zaštite poljoprivrednih kultura na gospodarstvima. Također će stečena znanja koristiti u prijenosu novih spoznaja od znanosti, savjetodavnim metodama do proizvođača s ciljem unaprjeđenja proizvodnje i zaštite zdravlja ljudi, životinja i okoliša.
Types of instruction
- Predavanja
Predavanja se izvode klasičnim metodama i uz pomoć suvremenih tehničkih pomagala s ciljem što učinkovitijeg prijenosa znanja studentima. - Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu i na polju održavaju se u grupama od 10 do 12 studenata gdje studenti uz pomoć nastavnika i suradnika u nastavi te uz pomoć iskusnih savjetodavaca iz područja fitomedicine participiraju i vježbaju metode savjetodavstva. Studenti će na vježbama odabrati jednu novu praksu (rješenje koje treba prenijeti proizvođaču) čiji će prijenos krajnjem korisniku evaluirati izradom eseja o unaprijeđeniju proizvođačeve prakse. Težit će se da vježbe i izrada seminara budu izvođene u malim grupama.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Objasniti razvoj savjetodavstva s posebnim naglaskom na fitomedicinu. | Pismeni, prisustvovanje vježbama |
Poznavanje osnovnih principa i metoda poljoprivrednog savjetodavstva u fitomedicini., | Pismeni, prisustvovanje vježbama, izrada eseja |
Poznavanje etike i odgovornosti sudionika u savjetodavnom procesu. | Pismeni, prisustvovanje vježbama, seminarski rad |
Determiniranje pojmova zaštita, nadzor, suzbijanje i međuovisnost u fitomedicini. | Pismeni, prisustvovanje vježbama, seminarski rad |
Objasniti i primjenjivati dobru agronomsku praksu u fitomedicini. | Pismeni, prisustvovanje vježbama, seminarski rad |
Koristiti participativan pristup u edukaciji odraslih osoba. | Prisustvovanje vježbama, izrada eseja. |
Working methods
Teachers' obligations
Nastavnik je dužan prilagoditi i prenijeti svoje stručno znanje o poljoprivrednom savjetodavstvu, značaju zaštita bilja, nadzoru, suzbijanju štetnih organizama i međuovisnosti sudionika u fitomedicini. Nastavnikova obaveza je objasniti studentima osnovna načela dobre agronomske prakse u fitomedicini sukladno propisanim programom za diplomski studij Fitomedicine. Nastavnik mora ovladati suvremenim psihološko-pedagoškim i didaktičko-metodičkim spoznajama o procesima učenja i oblicima podučavanja. Nastava se provodi predavanjima, ali i drugim metodičkim postupcima: auditornim vježbama, seminarima i izradi eseja. Nastavnik, osim neposrednog rada u redovitoj nastavi prati i vrednuje studentov napredak, organizira, sastavlja i održava kolokvije i ispite znanja te pomaže i ocjenjuje izradu eseja. Vodi evidenciju izostanaka s vježbi i izrade seminara i eseja. Uz navedeni rad vezani su i odgovarajući tehnički i administrativni poslovi, kao što su ispravljanje testova, eseja, pismenih, završnih i diplomskih radova. Nastavnik je obavezan dati i pripremiti podatke za statističke preglede norme sati, godišnje izvještaje i ostalo.
Students' obligations
Studenti su obavezni redovito pohađati vježbe i seminare. Uvjet za potpis su uredno obavljene vježbe izrađen seminarski rad i esej. Moguća su najviše dva izostanka s vježbi. Studentovo prepisivanje ili korištenje nedozvoljenih pomagala tijekom provjere znanja najstrože se kažnjavaju i mogu dovesti do toga da se student isključi iz nastavnog procesa na način da mu se ne daje potpis o uredno izvršenim obavezama. Student je za stjecanje kompetencija obavezan izraditi esej o unaprjeđenju proizvođačevog znanja i prakse iz fitomedicine nakon završenog savjetodavnog procesa. Obaveza studenata na nastavi, vježbama, terenu i u polju je da ne ometa nastavni proces i nastavnika te da održava kolegijalnosti prema svim sudionicima kao i etička načela između sudionika u savjetodavnom procesu
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pismeni ispit | 50 |
<60% 61-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
14 | 45 | 1,5 |
Izrada eseja o unaprjeđenju proizvođačeve prakse tijekom i nakon savjetodavnog procesa. Pismeno i usmeno izlaganje | 25 | 5 | 15 | 0,5 | ||
Izrada seminarskog rada. Pismeno i usmeno izlaganje. | 25 | 15 | 0,5 | |||
Prisustvovanje vježbama, razmjena iskustava sa savjetodavcima na terenu. | Uvjet za upis ocjene | 5 | 15 | 0,5 | ||
UKUPNO | 100% | 60-100% | 30 | 90 | 3 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Izrada eseja o unaprjeđenju proizvođačeve prakse tijekom i nakon savjetodavnog procesa. Pismeno i usmeno izlaganje | Prosječna ocjena usmenog izlaganja i pisanog eseja | ||
Izrada seminarskog rada. Pismeno i usmeno izlaganje. | Prosječna ocjena usmenog izlaganja i pisanog seminara |
Weekly class schedule
- P- Uvod u modul. Upoznavanje studenata s pravima i obvezama, ciljem modula, sadržajem i načinima provjere znanja. Upoznavanje s razvojem savjetodavstvstva kao međudisciplinarne znanstvene discipline s naglaskom na njegovom mjestu u fitomedicini.
- P- Objasniti osnovne principe i metode poljoprivrednog savjetodavstva primjenjive u fitomedicini. Metode za savjetodavstvo kroz fomiranje grupe. Individualno savjetodavstvo.
- P- Objasniti osnovne principe i metode poljoprivrednog savjetodavstva primjenjive u fitomedicini. Metode za korištenje masovnih medija i kombinirane metode.
- P- Upoznavanje s osnovnim etičkim načelima i odgovornostima sudionika u savjetodavnom procesu u fitomedicini. Komunikacija. Elementi komunikacijskog procesa. Interpersonalna komunikacija. Odgovornost koja se pojavljuje u komunikaciji i prijenosu znanja prema krajnjem korisniku u fitomedicini.
- P- Objasniti primjerima i raščlaniti pojmove zaštita bilja, nadzor, suzbijanje i međuovisnost sudionika u fitomedicini.
- P- Objasniti osnovna načela dobre agronomske prakse u zaštiti bilja.
- P- Participativan pristup kod edukacije odraslih osoba na primjeru "Škole u polju". Upoznavanje sa načelima "Škole u polju";. Determiniranje osobina i uloge voditelja "Škole u polju".
- V- Korištenje pojedinih metoda savjetodavnog rada u fitomedicini kroz rad sa savjetodavcima i korisnicima znanja na terenu. Posjet savjetodavnoj službi.
- V- Korištenje pojedinih metoda savjetodavnog rada u fitomedicini kroz rad sa savjetodavcima i korisnicima znanja na terenu. Posjet savjetodavnoj službi.
- V- Evaluacija edukacije savjetodavca i proizvođača. Izrada eseja o napredovanju proizvođača. Izrada upitnika za ocjenu tečaja/predavanja, poljoprivrednog savjetnika/ce.
- V- Obrazovanje odraslih. Formalno/neformalno učenje. Učinkovito podučavanje. Metode izrade nastavnog plana "Škole u polju".
- V- Metode odabira sudionika i principi komunikacije sa sudionicima edukacije s participativnim sudjelovanjem. Izrada vegetacijskog kalendara. Pripremanje obrazaca za skupljanje podataka za analizu agroekološkog sustava. Primjena metoda za mjerenje napretka u znanju i vještinama nakon jednog vegetacijskog ciklusa (T-tablica, slika prije i slika poslije, zamjena uloga, priprema obrasca za ocjenjivanje).
- S- Izlaganje seminarski radova, rasprava i ocjenjivanje.
- S- Izlaganje seminarski radova, rasprava i ocjenjivanje.
- S- Izlaganje seminarski radova, rasprava i ocjenjivanje.
Obligatory literature
- Albrecht, H. (1989/1990.): Agricultural Extension. Vol. 1 (1989): Basic Methods and Concepts. Vol. 2 (1990.): Examples and Background Materials. Rural Development Series BMZ/GTZ.
- Bažok, R., Kos, T. (2013.): Vodič za voditelje "Škole u polju". Priručnik tiskan u sklopu projekta „Enhancement of collaboration between science, industry and farmers: Technology transfer for integrated pest management (IPM) in sugar beet as the way to improve farmer’s income and reduce pesticide use” (IPA 2007/HR/16IPO/001-040511).
- Igrc Barčić, J., Maceljski, M. (2001.): Ekološki prihvatljiva zaštita bilja od štetnika, Zrinski, Čakovec.
Recommended literature
- Cees L. Van Den Ban, A. W. (2004). Communication for rural inovation: Rethinking agricultural extension. Blackwell Publishing.Oxford. UK.
- Preporučene internet stranice
Similar course at related universities
- Savjetodavna služba u zaštiti bilja, Sveučilište u Osijeku, Poljoprivredni fakultet
- Curriculum design and instructions, University of Illinois at Urbana-Champaign, Illinois
- Methods of Teaching Agricultural Education, Purdue University, West Lafayette, Indiana