Tjelesna i zdravstvena kultura 4 (161192)
Course coordinators
Course description
Cilj Tjelesne i zdravstvene kulture 4 (TZK4) je učenje teorijskih i praktičnih kinezioloških znanja za studente koji prvi puta izabiru određenu kineziološku aktivnost. Za studente koji su tijekom prve godine studija i/ili u trećem semestru pohađali istu kineziološku aktivnost cilj predmeta je usavršavanje teorijskih i praktičnih kineziološka znanja. Na praktičnim vježbama i putem e-učenja studenti će se informirati o obilježjima zanimanja po završnosti studija i potrebama razvoja određenih sposobnosti, osobina i znanja koje trebaju razvijati radi učinkovitog obavljanja aktivnosti koje se očekuju s obzirom na opis posla.
Type of course
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Poljoprivredna tehnika (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Fitomedicina (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
ECTS: 0.50
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 30
Auditory exercises: 30
Associate teacher for exercises
Grading
Sufficient (2):
Good (3):
Very good (4):
Excellent (5):
Description
Studenti na početku četvrtog semestra mogu izabrati jednu do dvije aktivnosti s obzirom na interes, zdravstveni status i prethodno iskustvo. Tijekom semestra obvezni su redovito dolaziti na vježbe. Nema ocjenjivanja.
General competencies
Sposobnost korištenja novog znanja u praksi, umrežavanje i stvaranje novih kontakata, upravljanje vlastitim vremenom u procesu učenja, sposobnost rada u timu.
Types of instruction
- Ostalo
e-zadaće (teorijske informacije o zdravlju, prehrani i tjelesnom vježbanju) - Vježbe
Praktične vježbe u različitim sportskim objektima ovisno o izboru aktivnosti
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
1. Primijeniti osnovna znanja o doziranju opterećenja tijekom vježbanja 2. Demonstrirati specifične vježbe s obzirom na izbornu kineziološku aktivnost 3. Planirati sat tjelesnog vježbanja |
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
redoviti dolasci na vježbe | minimalno 12 dolazaka | 12 | 15 | 0,5 |
Weekly class schedule
- Prijave studenata za kineziološke aktivnosti, definiranje rasporeda, grupa i obveza studenata u četvrtom semestru prema angažiranosti u sportu i prema zdravstvenim obilježjima.
- Provjera motoričkih znanja i sposobnosti u izbornoj aktivnosti.
- Utjecaj izborne aktivnosti na pojedine motoričke sposobnosti.
- Učenje novih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente koji su prvi puta izabrali kineziološku aktivnost. Usavršavanje teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente veće razine motoričkih znanja kao i za studente koji su izabrali istu aktivnost veći broj semestara
- Učenje novih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente koji su prvi puta izabrali kineziološku aktivnost. Usavršavanje teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente veće razine motoričkih znanja kao i za studente koji su izabrali istu aktivnost veći broj semestara
- Učenje novih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente koji su prvi puta izabrali kineziološku aktivnost. Usavršavanje teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente veće razine motoričkih znanja kao i za studente koji su izabrali istu aktivnost veći broj semestara
- Učenje novih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente koji su prvi puta izabrali kineziološku aktivnost. Usavršavanje teorijskih i praktičnih motoričkih znanja za studente veće razine motoričkih znanja kao i za studente koji su izabrali istu aktivnost veći broj semestara
- Teorijske informacije o utjecaju različitih rizičnih ponašanja na zdravlje
- Teorijska i praktična motorička znanja o manje genetski uvjetovanim motoričkim sposobnostima na čiji razvoj možemo utjecati tijekom cijelog života (snaga, izdržljivost,fleksibilnost i preciznost.)
- Specifična teorijska i praktična znanja iz izbornog sporta i/ili aktivnosti: utjecaj na zdravlje, na radne sposobnosti, o povijesti izabrane kineziološke aktivnosti, pravilima, sustavu sporta i dr.
- Izrada plana osobnog treninga iz izborne kineziološke aktivnosti.
- Samostalno vježbanje uz nadzor nastavnika prema unaprijed dogovorenim uputama o volumenu rada.
- Samostalno vježbanje uz nadzor nastavnika prema unaprijed dogovorenim uputama o volumenu rada.
- Samostalno vježbanje uz nadzor nastavnika prema unaprijed dogovorenim uputama o volumenu rada.
- Analiza postignutih ishoda kao povratna informacija studentima.
Recommended literature
- Bos, K. (2004.) Hodanjem do zdravlja, Mozaik knjiga 2. Colwin, C., M. (1998).
- Plivanjem za 21. Stoljeće, Gopal d.o.o.
- Cook, B., C. (1996) Strength Basics. Your Guide to Resistance Training for Health and Optimal Performance, Human Kinetics.
- Caput-Jogunica R., Čavlek T., Ćurković S. i Džepina M. (2008). Tjelesna aktivnost i zdravlje studenata. Specijalizirani medicinski časopis, MEDIX XIV;79 (str.159-162).
- Caput-Jogunica, R., Fabek, S., Bilandžija, Ćurković, S. i Duralija, B. (2014.) Analiza izvannastavnih aktivnosti na Agronomskom fakultetu u Zagrebu. http://www.agr.unizg.hr/multimedia/studenti/izvannastavne_aktivnosti_analiza.pdf (preuzeto 16. siječanj 2016.)
- Ćurković, S. (2010). Kineziološke aktivnosti i rizična ponašanja studenata, Disertacija. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Janković, V. i Marelić, N. (1995). Odbojka, Fakultet za fizičku kulturu u Zagrebu
- Markežić, D. (2011.) Tjelesna aktivnost i zdravlje studenata Agronomskog fakulteta u Zagrebu. Diplomski rad, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Neljak, B. i Caput-Jogunica, R. (2012) Kineziološka metodika u visokom obrazovanju, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Sertić, H. (2005) Osnove borilačkih vještina, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Šnajder, V. (1995) Od starta do cilja, Školske novine, Zagreb
- Švenda, D. (2013.) Kvaliteta slobodnog vremena studenata Agronomskog fakulteta u Zagrebu, Završni rad, Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
- Zbornik radova Međunarodna znanstveno stručna konferencija Kineziološka rekreacija i kvaliteta života, ur. M. Andrijašević (2008) Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Similar course at related universities
- Predmet je obvezan na svim hrvatskim visokim učilištima.