Elektroničko poslovanje (169207)
Course coordinator
Course description
Studenti se upoznaju sa osnovnim teorijskim i praktičnim znanjima o elektroničkom poslovanju kao modernom obliku organizacije poslovanja koji koristi informacijsku i internetsku tehnologiju. Predstavljaju se prednosti i nedostaci elektroničkog poslovanja, te razvija svijest o važnosti primjene suvremenih metoda elektroničkog poslovanja; predstavljaju se aspekti sigurnosti poslovanja i zaštita podataka. Analiziraju se primjeri slučajeva e-poslovanja u zemlji i svijetu.
Type of course
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Elective course, 5 semester, 3 year)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Elective course, 5 semester, 3 year)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Elective course, 5 semester, 3 year)
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Elective course, 5 semester, 3 year)
ECTS: 6.00
Teaching hours: 60
Lectures: 30
Auditory exercises: 15
Seminar: 15
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70 %
Good (3): 71-80 %
Very good (4): 81-90 %
Excellent (5): 91-100 %
Types of instruction
- Predavanja
- Provjere znanja
- Auditorne vježbe
- Konzultacije
- Ostali oblici skupnog ili samostalnog učenja
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Nakon uspješno savladanog predmeta studenti će moći: - Opisati koncept elektroničkog poslovanja, te Interneta kao novog prostora poslovanja - Prepoznati i pojasniti najbolje načine primjene informatičkih tehnologija i sustava - Identificirati prednosti i nedostatke elektroničkog poslovanja, te objasniti aspekt sigurnosti elektroničkog poslovanja - Identificirati i odabrati načine elektroničke razmjene podataka za učinkovitiji rad poslovanja - Prepoznati i objasniti najbolje načine primjene elektroničkog poslovanja koristeći primjere iz prakse iz Hrvatske i svijeta | Parcijalni ispit (kolokviji), seminar (studija slučaja) |
Working methods
Teachers' obligations
Predavanja, vježbe u praktikumu, seminari: primjeri iz prakse kroz samostalne zadatke
Students' obligations
Redovito pohađanje nastave, izrada samostalnog rada (case study), kolokviji
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Nastava: predavanja + vježbe |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
43 | 45 | 1.5 | |
Izrada i prezentacija seminarskog rada (studija slučaja) | 20 % |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
15 | 45 | 1.5 |
I. kolokvij | 40 % |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
1 | 45 | 1.5 |
II. kolokvij | 40 % |
< 60 % 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
1 | 45 | 1.5 |
Ukupno | 100 % | 60 | 180 | 6 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Nastava: predavanja + vježbe | Pohađanje i aktivno sudjelovanje na nastavi: prati se motiviranost studenata te ih se potiče na aktivno sudjelovanje i raspravu. | Tijekom semestra | Po potrebi na kraju semestra. |
Izrada i prezentacija seminarskog rada (studija slučaja) | Studenti prema samostalno predloženim ili zadanim temama obrađuju i prezentiraju studije slučajeva tvrtki koje koriste neki oblik elektroničkog poslovanja. Nakon prezentacije rada slijedi rasprava | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
I. kolokvij | Provjera znanja vezano uz nastavne jedinice iz prvog dijela modula. | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
II. kolokvij | Provjera znanja vezano uz nastavne jedinice iz drugog dijela modula. | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
Weekly class schedule
- Uvod u elektroničko poslovanje. Povijest i razvoj elektroničkog poslovanja. Nastanak i zanimljivosti Interneta, statistike korištenja Interneta
- Pretpostavke za uvođenje e-poslovanja. Nove perspektive. Koncept "webocentričnosti" tvrtke. Prijenos podataka na daljinu. Infrastruktura za prijenos podataka na daljinu.
- Internet kao novi prostor poslovanja. Poslovanje u pokretu: integracija mobilnih tehnologija i elektroničkog poslovanja. Primjeri poslovanja u pokretu.
- Prednosti i nedostaci elektroničkog poslovanja. Prednosti za prodavače i prednosti za potrošače. izazovi elektroničkog poslovanja.
- Osnovni modeli elektroničkog poslovanja s obzirom na sudionike: B2B, B2C, C2C, G2B, G2C
- Izvedbeni modeli elektroničkog poslovanja: brokerski, oglašavački, trgovački, modeli informacijskih posrednika, proizvođački modeli, suradnički, modeli virtualnih zajednica, pretplatnički model, modeli pomoćnih usluga
- I.kolokvij
- Modeli trgovačkih web mjesta.
- Područja primjene elektroničkog poslovanja; prodaja vlastitih dobara i usluga, elektroničko izdavaštvo i nakladništvo, zabava i rekreacija (e-entertainment)
- Područja primjene elektroničkog poslovanja: E-trgovanje, e-marketing, e-učenje, e-bankarstvo
- Elektronička razmjena podataka - prijenos strukturiranih podataka prema dogovorenim standardima od jedne do druge računalne aplikacije
- Elektronička tržišta. Model e-tržišta fizičke robe, model e-tržišta software-a, i model e-tržišta usluga.
- Rizici elektroničkog poslovanja. Elementi sigurnosne infrastrukture: identifikacija, autorizacija, autentifikacija.
- Komercijalne aktivnosti na Internetu. primjeri već uspostavljenih virtualnih poslovnih zajednica.
- II. kolokvij
Obligatory literature
- Željko Panian: Elektroničko poslovanje druge generacije, Biblioteka Informatika, Zagreb, 2013.
Recommended literature
- Srića, V., Spremić, M.; Informacijskom tehnologijom do poslovnog uspjeha, Sinergija, Zagreb, 2000.
Similar course at related universities
- Practical E-Business and E-Commerce, Royal Agricultural University Cirencester, Gloucestershire, United Kingdom