Tehnologija proizvodnje sladoleda (269266)
Course coordinator
Course description
Kroz predmet studenti će se upoznati sa definicijom, karakteristikama i kategorizacijom sladoleda na tržištu. Sadržaj predmeta obrađuje utjecaj pojedinih sastojaka sladoledne smjese na karakteristike sladoleda. Studenti će putem predavanja, laboratorijskih i terenskih vježbi dobiti znanja o tehnološkim postupcima u proizvodnji sladoleda, opremi za proizvodnju sladoleda te higijenskoj kontroli tehnološkog procesa proizvodnje sladoleda. Predmet će dati prikaz nutritivne vrijednosti sladoleda te načina proizvodnje sladoleda dodane vrijednosti. Terenska nastava i seminarski radovi studentima će olakšati razumijevanje i usvajanje gradiva.
Type of course
- Diplomski studij / Proizvodnja i prerada mlijeka (Elective course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 4.00
English language: L3
E-learning: L3
Teaching hours: 60
Lectures: 38
Auditory exercises: 4
Practicum: 10
Seminar: 4
Field exercises: 4
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Conditions for obtaining signature
Prisustvovanje na 80% nastave, izrada seminarskog rada
Types of instruction
- Predavanja
- Provjere znanja
- Auditorne vježbe
- Vježbe u praktikumu
- Terenske vježbe
Vođeni stručni obilazak industrije sladoleda. - Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Primijeniti stečena znanja i vještine u novim ili nepoznatim situacijama u širem području mljekarske struke, kao i u stjecanju novih znanstvenih spoznaja. | Parcijalni testovi znanja, Pismeni ispit, Sudjelovanje u raspravama, rješavanje radnih zadataka tijekom nastave |
Prilagoditi stečena znanja i vještine za stvaranje novih ideja. | Parcijalni testovi znanja, Pismeni ispit, Sudjelovanje u raspravama, Rješavanje radnih zadataka tijekom nastave, Seminari |
Ravnopravno sudjelovati u timskom radu u procesima razvoja novih tehnologija i proizvoda. | Parcijalni testovi znanja, Pismeni ispit, Sudjelovanje u raspravama, Rješavanje radnih zadataka tijekom nastave, Seminari |
Dostići razinu znanja i vještina iz područja mljekarske znanosti nužnih za cjeloživotno obrazovanje i/ili nastavak na trećoj razini studija. | Parcijalni testovi znanja, Pismeni ispit, Sudjelovanje u raspravama, Rješavanje radnih zadataka tijekom nastave, Seminari |
Working methods
Teachers' obligations
Predavanja
Nastavnik pojedine nastavne jedinice mora predavanja organizirati kao power point prezentacije s osiguranim vremenom za interaktivnu nastavu. Predavanja nastavnih jedinica koje obuhvaća predmet moraju biti organizirana prema satnici i održati se unutar 15 tjedana izravne nastave. Svi nastavni materijali koji se ne nalaze u udžbeniku su od strane nastavnika organizirani i prema nastavnim cjelinama dostupni u MOODLE sustavu.
Seminari
Seminarske radove studenata organiziraju i provode nastavnici pojedinih nastavnih cjelina u cilju dopune i proširenja znanja iz cjelokupnog područja sigurnosti hrane. Teme seminarskih radova nastavnik mora studentima dodijeliti na početku semestra. Nastavnik daje upute o načinu izrade seminarskih radova, pristupu znanstvenoj literaturi i bazama podataka, korisnim linkovima, te pomaže studentima (daje smjernice) pri izradi seminarskog rada. Nastavnik (u prisutnosti još jednog nastavnika) organizira usmenu prezentaciju seminarskih radova, aktivno sudjeluje u raspravi zajedno sa ostalim studentima. Ovisno o ukupnom broju upisanih studenata na predmet nastavnik određuje da li će se tema seminarskog rada obrađivati pojedinačno (1 student) ili u skupini (2-3 studenta) . Ukupnu kvalitetu seminarskog rada (usmeno izlaganje i power point prezentaciju) nastavnci ocjenjuju ocjenom koja ulazi u konačnu ocjenu.
Auditorne i terenske vježbe
Predmetni nastavnik mora predavanja iz auditornih vježbi organizirati kao power point prezentaciju s osiguranim vremenom za interaktivnu nastavu. Terenske vježbe organizira predmetni nastavnik s ciljem upoznavanja cjelokupnog procesa neke poslovne organizacije.
Forum za komunikaciju sa studentima; kalendar važnijih događanja za kolegij; obavijesti vezane uz kolegij; upute za pisanje seminarskog rada, te pregled ocjena studentskih zadaća, parcijalnih/pismenih ispita su od strane nastavnika dostupni u MOODLE sustavu.
Students' obligations
Prisustvovanje predavanjima, vježbama i seminarima je obvezno (minimalno 80%) i ulazi u konačnu ocjenu predmeta. Uloga seminarskog rada je obraditi zadanu temu samostalno ili u skupini od 2-3 studenta, ovisno o broju upisanih studenata. Obveza svakog studenta da unutar određene skupine ili samostalno izradi seminarski rad te prezentira obrađenu temu u power point prezentaciji nakon koje ostali studenti i nastavnici imaju pravo studentu odnosno skupini studenata postaviti pitanja. Vrijeme izlaganja pripremljenog seminara je 10-15 minuta. U slučajevima opravdanog ili neopravdanog izostanka (>20%) sa predavanja i(ili) vježbi i(ili) seminara, studenti su obvezni u zakazanim terminima tijekom semestra ili unutar 4 tjedna nakon završenog semestra priložiti ispričnicu kojom dokazuju opravdanost razloga izostanka s nastave. U slučaju kada student izostane s predavanja, vježbi i seminara više od 20% gubi pravo na potpis, te predmet mora ponovno upisati u narednoj akademskoj godini. Pismeni dio ispita koji se organizira u redovitim ispitnim rokovima student ima mogućnost položiti i putem dva parcijalna pismena ispita tijekom semestra. Za studente pismeni i usmeni ispit (po potrebi) organizira se tijekom redovnih i izvanrednih ispitnih rokova.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pismeni ispit/Parcijalni ispiti | 80% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
50 | 150 | 3 |
Izrada i prezentacija seminarskog rada | 10% |
1/5 bodova 2/5 bodova 3/5 bodova 4/5 bodova 5/5 bodova |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
5 | 15 | 0,5 |
Dolaznost studenata na nastavu | 10% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
5 | 15 | 0,5 |
Ukupno | 100% | 1-5 | 60 | 180 | 4 |
Weekly class schedule
- Uvod u predmet; definicija, karakteristike i kategorizacija sladoleda na tržištu (P)
- Sastojci u proizvodnji sladoleda (P)
- Svojstva sladoledne smjese (P)
- Tehnološki postupci proizvodnje sladoleda (P+V)
- Tehnološki postupci proizvodnje sladoleda (P+V)
- Tehnološki postupci proizvodnje sladoleda (P+V)
- Tehnološki postupci proizvodnje sladoleda (V)
- Nutritivna vrijednost sladoleda, Sladoled dodane nutritivne vrijednosti (P)
- Sladoled dodane nutritivne vrijednosti (P)
- Oprema za proizvodnju sladoleda (P)
- Posjet objektu za proizvodnju sladoleda (TV)
- Čišćenje i sanitacija u proizvodnji sladoleda, HACCP sustav (P)
- Senzorska svojstva sladoleda (P)
- Senzorska svojstva sladoleda (V)
- Izlaganje seminarskih radova u okviru nastavnog gradiva (S)
Obligatory literature
- Tratnik, Lj., Božanić, R. (2012). Mlijeko i mliječni proizvodi, Hrvatska mljekarska udruga, Zagreb.
- Marshall, R.T., Arbuckle, W.S. (1996): Ice cream. Chapman & Hall, New York, SAD.
- Clarke, C. (2004): The Science of Ice-cream, Royal Society of Chemistry, Cambridge, UK.
Recommended literature
- Granato, D., Santos, J. S., Salem, R. D. S., Mortazavian, A. M., Rocha, R. S., Cruz, A. G. (2018). Effects of herbal extracts on quality traits of yogurts, cheeses, fermented milks, and ice creams: a technological perspective. Current Opinion in Food Science 19: 1–7.
- Akalın, A. S. ; Kesenkas, H. ; Dinkci, N. ; Unal, G. ; Ozer, E. ; Kınık, O. (2018). Enrichment of probiotic ice cream with different dietary fibers: Structural characteristics and culture viability. Journal of Dairy Science 101(1): 37-46.
- Danesh, E., Jooyandeh, H., Goudarzi, M. (2017). Short communication: Effect of whey protein addition and transglutaminase treatment on the physical and sensory properties of reduced-fat ice cream. Journal of Dairy Science, 100 : 5206–5211.
Similar course at related universities
- Ice-cream production, Mehmet Akif Ersoy University, Burdur, Turkey