Ihtiologija (26629)
Course coordinator
Course description
Značenje i razvoj proučavanja riba. Evolucija riba. Morfologija, anatomija i fiziologija riba. Razmnožavanje riba. Embrionalni i postembrionalni razvoj. Ihtiogenetika. Klasifikacija riba. Biologija i ekologija riba. Patologija riba i drugih vodenih organizama. Procjena ribljeg stoka (sastav ihtiocenoze, struktura populacije, abundanca, CPUE, dužinsko-maseni odnosi, kondiciono stanje, dob, smrtnost, ihtioprodukcija). Ribarsko gospodarenje. Uzorkovanje riba. Rad s akvarijima. Upotreba ključa za determinaciju riba. Sekcija riba. Postupci pri induciranom mrijestu riba.
Type of course
- Diplomski studij / Ribarstvo i lovstvo (Compulsory course, 1 semester, 1 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 28
Laboratory exercises: 8
Practicum: 4
Seminar: 12
Field exercises: 8
Lecturer
- Prof. Marina Piria, PhD
- Assoc. Prof. Daniel Matulić, PhD
- Prof. Tea Tomljanović, PhD
- Prof. Ana Gavrilović, PhD
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60%
Good (3): 71%
Very good (4): 81%
Excellent (5): 91%
General competencies
Student stječe znanja o biologiji, ekologiji i taksonomiji riba, te o ihtiološkim metodama za samostalan i timski rad u ihtiologiji i ribarstvu.
Types of instruction
- Predavanja
- Laboratorijske vježbe
- Vježbe u praktikumu
- Terenske vježbe
- Seminari
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
prepoznati pozicije i trendove u zemlji i inozemstvu u području slatkovodnog i morskog gospodarskog i rekreacijskog ribolova, te akvakulture te ih prezentirati u medijima i publicistici | Pismeni ispit |
Izračunati procjenu ribljeg stoka, te parametre rasta riba, radi optimalnog gospodarenja u otvorenim slatkim vodama i moru, koristeći informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u svakodnevnom radu, posebno programe iz ihtiologije | Pismeni ispit |
Koristiti dostignuta znanja iz anatomije, fiziologije, embriologije, genetike, sistematike i ekologije riba u stjecanju novih spoznaja za ispravno ribarsko gospodarenje i akvaristiku | Pismeni ispit |
Postaviti istraživanje u području ihtiologije, provesti terenski i laboratorijski rad, proučiti relevantnu literaturu, statistički obraditi podatke, te napisati i poslati rad za objavljivanje u stručnom časopisu | Vježbe |
Prezentirati rezultate ihtioloških istraživanja, te na temelju njih predložiti optimalno gospodarenje | Seminar |
Identificirati riblje vrste na temelju ključa za determinaciju i druge relevantne literature | Kolokvij |
Samostalno organizirati i voditi poslove iz ihtiologije u državnim i javnim institucijama, te provesti ihtiološki dio u izradi ribolovno-gospodarske osnove | Pismeni i usmeni ispit |
Working methods
Teachers' obligations
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastave.
Students' obligations
Redovito polaženje nastave i izvršavanje datih zadataka.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
1. Međuispit: Pismeni | 16% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
2. Međuispit: Pismeni | 16% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
3. Međuispit: Pismeni | 16% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
4. Međuispit: Pismeni | 16% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
5. Međuispit: Pismeni | 16% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
Završni ispit: Seminar: Usmeni i pismeni | 20% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | 1-5 | 60 | 180 | 6 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Završni pismeni ispit | Javno izlaganje seminara uz odgovaranje na postavljena pitanja. | Rokovi utvrđeni na početku svakog semestra. | Rokovi utvrđeni na početku svakog semestra. |
Weekly class schedule
- Značenje ihtiologije i evolucija riba
- Glavne morfološke osobine riba. Anatomija funkcionalnih sustava.
- Osnove fiziologije, embriologije i razvoja riba.
- Temeljni pojmovi iz genetike riba. Principi klasifikacije riba. Najvažnije bolesti riba.
- Ekologija i biologija važnijih vrsta riba.
- Metode pribavljanja uzorka riba.
- Metode procjene ribljeg stoka. Ribarsko gospodarenje.
- Vježbe uzorkovanja riba i početne obrade na terenu.
- Vježbe uzorkovanja riba i početne obrade na terenu.
- Uporaba ključa za determinaciju. Sekcija riba.
- Obrada materijala skupljenog na terenu.
- Rad s ribljim preparatima.
- Izrada seminara.
- Izrada seminara.
- Prezentacija seminara.
Obligatory literature
- Treer, T., Safner, R., Aničić, I., Lovrinov, M. (1995). Ribarstvo. Zagreb: Globus.
- Treer, T. (2012). Ihtiologija II: skripta. Zagreb: Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu .
- Vuković, T., Ivanović, B. (1971). Slatkovodne ribe Jugoslavije. Sarajevo: Zemaljski muzej BIH
- Jardas, I.(1996). Jadranska ihtiofauna. Zagreb: Školska knjiga.
Recommended literature
- Moyle, P. B., Cech,J. J. (2004). Fishes: an introduction to ichthyology. Upper Saddle River: Prentice Hall.
- Kottelat, M., Freyhof, J. (2007). Handbook of European Freshwater Fishes. Cornol: Kottelat, Berlin: Freyhof.
- Simonović, P. (2010). Uvod u ihtiologiju. Beograd: Biološki fakultet, Univerzitet u Beogradu.
- Mrakovčić, M., Brigić, A., Buj, I., Ćaleta, M., Mustafić, P., Zanella, D. (2006). Crvena knjiga slatkovodnih riba Hrvatske. Zagreb: Ministarstvo kulture, Državni zavod za zaštitu prirode.
- Jardas,I., Pallaoro, A., Vrgoč, N., Jukić-Peladić, S., Dadić, V. (2008). Crvena knjiga morskih riba Hrvatske. Zagreb: Ministarstvo kulture, Državni zavod za zaštitu prirode.
- Dulčić, J., Dragičević, B. (2012). Nove ribe Jadranskog i Sredozemnog mora. Split: IOR, Zagreb: Državni zavod za zaštitu prirode.
- Ricker, W. E. ed., (1971). Methods for Assesment of Fish Production in Fresh Waters. Oxford: Blackwell.
- Sparre, P., Venema, S. C. (1992). Introduction to tropical fish stock assessment. Part 1: manual. : FAO, Fish Tech. Pap., 306/1. Fome: FAO
Similar course at related universities
- Ichthyology, Humboldt State University, Berlin, Germany
- Introduction to Fish Biology, The Arctic University of Norway, Fishery College
- Ichthyology, University of Kansas, USA
- Fish Biology, Mendel University in Brno, Czech Republic