Print

Tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (201013)

Course coordinator

Course description

Cilj modula je: ustanoviti osnovne čimbenike koji utječu na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; upoznati studente s analitičkim i kvantitativnim tehnikama vezanim uz analizu tržišta; utvrditi kako poljoprivredna politika utječe na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; navesti primjere iz prakse s empirijskim analizama tržišta pojedinih proizvoda.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L2

E-learning: L2

Teaching hours: 30
Lectures: 14
Auditory exercises: 4
Seminar: 12

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2):
Good (3):
Very good (4):
Excellent (5):

Types of instruction

  • Predavanja
  • Konzultacije
  • Seminari
  • Vježbe

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Objasniti pojam tržišta i identificirati specifičnosti tržišta u agrobiznisu Usmeni ispit, seminarski rad
Pokazati napredno znanje u primjeni teorije tržišta i cijena u poljoprivredno-prehrambenom sektoru Usmeni ispit, seminarski rad
Opisati i razumjeti trendove na međunarodnom tržištu poljoprivredno – prehrambenih proizvoda Usmeni ispit, seminarski rad
Analizirati i interpretirati stanje na pojedinim tržištima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda Usmeni ispit, seminarski rad
Kritički analizirati i prezentirati učinke međunarodnih sporazuma na vanjskotrgovinsku razmjenu Usmeni ispit, seminarski rad
Provesti istraživanje tržišta, analizirati rezultate i napisati izvješće Usmeni ispit, seminarski rad
Koristiti komunikacijske vještine Usmeni ispit

Weekly class schedule

  1. Pojam i definicija tržišta, vrste i funkcije tržišta, te specifičnosti tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda
  2. Temelji ponude i potražnje, te posebice specifičnosti ponude i potražnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, Elastičnost
  3. Način formiranja cijena i utjecaj države na formiranje cijena poljoprivrednih proizvoda
  4. Vrste prodajnih kanala i njihove specifičnosti. 
  5. Vanjskotrgovinska razmjena poljoprivredno prehrambenim proizvodima. Trendovi u međunarodnoj razmjeni. 
  6. Svjetske trgovinske organizacije i sporazumi iz područja agrobiznisa
  7. Trendovi na tržištu poljoprivrednih inputa i poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
  8. Izvori podataka i analiza prikupljenih podataka u agrobiznisu
  9. Prikupljanje i analiza podataka s pojedinih tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Interpretacija rezultata
  10. Prikupljanje i analiza podataka o vanjskotrgovinskoj razmjeni u sektoru agrobiznisa. Interpretacija rezultata
  11. Konzultativna nastava
  12. Konzultativna nastava
  13. Konzultativna nastava
  14. Konzultativna nastava
  15. Konzultativna nastava

Obligatory literature

  1. Troslte, R. (2008). Global Agricultural Supply and Demand: Factors Contributing to the Recent Increase in Food Commodity Prices, A Report from the Economis Research Service, United States Department of Agriculture
  2. Samuelson, Nordhaus (2007): Ekonomija, MATE, Zagreb
  3. Kolega, A., Božić, M. (2001). Hrvatsko poljodjelsko tržište, Tržništvo, Zagreb

Recommended literature

  1. Tomek, W. G., & Kaiser, H. M. (2014). Agricultural product prices. Cornell University Press. Southgate, D.; Graham, D. H.; Tweeten, L. (2011). The world food economy, 2nd edition, John Wiley & Sons, Inc.
  2. Saccomandi, V. (1998). AgriculturalMarketEconomics, Van Gorcum, Assen, TheNetherlands
  3. The European Agro-Food System and the Challenge of Global Competition (1999). ISMEA,

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.