Print

Osnove krajobraznog planiranja (187318)

Course coordinator

Course description

Studenti se uče ciljevima i postupcima vrednovanja krajobraza unutar procesa prostornog planiranja. Vrednovanje: o vrijednostima u prostornom planiranju, modeliranje vrijednosti, istraživanje vrijednosti. Osnove za vrednovanje u prostornom planiranju: razvojni zahtjevi i zaštitni zahtjevi, privlačnost i ranjivost prostora. Studenti kroz seminare savladavaju osnove postupka sistematičnog i transparentnog pristupa traženja pogodnosti prostora za određenu namjenu. Polaganje ispita se provodi preko parcijalnih testova znanja i/ili završnog ispita, čemu prethodi obavezno izvršavanje seminarskih radova te kompilacija i predaja završnog seminarskog rada.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

Teaching hours: 77
Lectures: 22
Seminar: 45
Field exercises: 10

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60%
Good (3): 67%
Very good (4): 78%
Excellent (5): 89%

General competencies

Predmet osposobljava studente za razumijevanje temeljnih pristupa rješavanju problema na relaciji zaštita-razvoj krajobraza te daje uvid u postupke transformacije podataka u procesu planiranja prostora.

Types of instruction

  • Predavanja
  • Terenske vježbe
    Terenske vježbe-u sklopu terenskih vježbi studenti se upoznaju sa prostorom kojega analiziraju tijekom nastave.
  • Seminari
    Završni seminar Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti uključuje proces izrade dvojne analize prostora – analize pogodnosti koja sadržava analizu ranjivosti i analizu privlačnosti istraživanog prostora za smještaj određene djelatnosti. Stjecanje vještina – skupine (3-4 studenta) samostalno izrađuju i prezentiraju seminare koji se vežu na pojedine dijelove procesa vrednovanja krajobraza.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Ustanoviti razliku između postojećeg i željenog stanja krajobraza Kolokviji, Pismeni, Usmeni
Prepoznati krajobraz kao sustav Kolokviji, Pismeni, Usmeni
Generirati modele krajobraza kao realnog/fizičkog te vrijednosnog konstrukta Seminar
Prepoznati i vrednovati kvalitete krajobraza Seminar
Upravljati geografskim informacijskim sustavom Seminar
Uključiti i izložiti zahtjev za zaštitom kvaliteta krajobraza u proces prostornog planiranja Seminar, Kolokviji, Pismeni, Usmeni

Working methods

Teachers' obligations

Dostupnost nastavnih materijala (baza prostrornih podataka, ppt prezentacije, upućivanje na čitanje određenih izvora stručne i znanstvene literature, komunikacija sa studentima; obavijesti vezane uz kolegij; zadaci za utvrđivanje znanja po pojedinim nastavnim cjelinama; upute za korištenje nastavnih alata GIS programa, predavanja i ocjenivanje studentskih zadaća/seminara, pismenih ispita, provođenje usmenih ispita..

Students' obligations

Prisustvovanje predavanjima, vježbama i seminarima je obavezno. Studenti moraju sudjelovati u učenju na način da predaju zadatke u dogovorenom roku, da unutar grupe svi članovi aktivno sudjeluju u izvršenju zadatka. Uvjeti za dobivanje potpisa te pristupanje ispitu su redovno pohađanje predavanja i seminara, izrada seminara, te redovno rješavanje svih zadataka s predavanja i seminara.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
I & II Kolokvij 25 0-60
61-70
71-80
71-80
91-100
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 60 2
seminari seminari 50 0-60
61-70
71-80
81-90
91-100
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 60 2
Usmeni ispit 25 0-60
61-70
71-80
81-90
91-100
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
20 60 2
UKUPNO 100% 60 180 6
Evaluation elements Description Deadline Recoupment
I Kolokvij Na sredini semestra Prijavljuje se kod nastavnika
II Kolokvij Na kraju semestra,pod uvjetom da je I kolokvij ocjenjen pozitivno Prijavljuje se kod nastavnika
Usmeni ispit Usmeni dio ispita održava se nakon pozitivno riješenog pismenog dijela ispita. Ispitu se obavezno pristupa u zakazano vrijeme. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, te zabilješkama s predavanja I seminara Prijavljuje se u sustavu ISVU

Weekly class schedule

  1. Uvod u modul Kognitivna mapa studenata o sadržaju modula
  2. Vrednovanje i vrijednosti u krajobraznom planiranju
  3. Vrednovanje i vrijednosti u krajobraznom planiranju
  4. Terenska nastava
  5. Tehnike vrednovanja
  6. Tehnike vrednovanja
  7. Entiteti i kontinuirana polja
  8. Vrijednosti prostora kao prostorni podatak
  9. 1.test znanja Korištenje i namjena prostora Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti – podjela djelatnosti
  10. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Opća definicija i pojavni oblici djelatnosti Uvod u privlačnost
  11. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Konceptualizacija modela privlačnosti Modeliranje privlačnosti
  12. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model privlačnosti Uvod u ranjivost
  13. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Konceptualizacija modela ranjivosti Modeliranje ranjivosti
  14. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model ranjivosti Uvod u pogodnost
  15. Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model pogodnosti 2. test znanja

Preconditions

Obligatory literature

  1. Steinitz, C. (1990.): A framework for theory applicable to the education of landscape architects (and other environmental design professionals), Landscape Journal; Vol. 9 Issue 2, p136
  2. Stenitz, C. (2012.): Which Way of Designing?: The Redlands Workshop- video, GeoDesign Summit, video.esri
  3. Steinitz, C. (2013.): Geodesign for Education – video, GeoDesign Summit, video.esri
  4. Lynch, K. (1972.): The Image of the City, MIT Press
  5. Anderson, S.I. (1972.): Structure, Identity and Scale, Proceedings of the Symposium Landscape planning, Ljubljana. 29-31.8.1972, p.53-62
  6. Marušič, I. (1987.): Načrtovalska analiza in vrednotenje krajine – skripta, Biotehniška fakulteta, Katedra za krajinsko arhitektura, Ljubljana
  7. Marušič, I. (1979.): Načrtovalska analiza in valorizacija krajine – gradivo s predavanj, Biotehniška fakulteta, Katedra za krajinsko arhitektura, Ljubljana

Recommended literature

  1. McHarg, I (1969.): Design with nature, John Wiley & Sons
  2. Steiner, F. (1991.): The Living Landscape, McGraw-Hill
  3. Lyle, J. (1999.): Design for Human Ecosystems: Landscape, Land Use, and Natural Resources, Island press

Similar course at related universities

  • Sistemi vrednotenja krajine, Biotehniška fakulteta, Ljubljana
  • Einführung zu Landschaftsplanung und Naturschutzplanung, BOKU
  • Landschaftsplanung I, BOKU

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.