Print

Marketing u poljoprivredi (132792)

Course coordinator

Course description

Poslovanje na suvremenom tržištu nije moguće bez poznavanja i primjene marketinga, pa je za poljoprivredu marketing barem jednako važan kao i proizvodnja. U ovom modulu studenti se upoznavaju s osnovama marketinga, marketinškom analizom, strateškim planiranjem u marketingu, izradom poslovnog plana, politikom proizvoda, cjenovnom politikom, politikom distribucije i komunikacijskom politikom, kreiranjem marketinškog spleta, upravljanjem marketinškim naporima te primjenom marketinga u poljoprivredi i prehrambenoj industriji. Mnoštvo primjera iz marketinške prakse olakšava razumijevanje i usvajanje nastavne građe, a izrada marketinškog plana priprema studente za praktičnu primjenu usvojenih teoretskih znanja.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L2

Teaching hours: 60
Lectures: 41
Seminar: 19

Lecturer
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Conditions for obtaining signature

Prisustvovanje predavanjima i seminarima.

General competencies

Programa modula omogućuje studentima stjecanje temeljnih znanja iz marketinške teorija i praktičnih znanja potrebnih za izradu jednostavnog marketinškog plana. Program modula je osnova za nastavak obrazovanja na diplomskom studiju Agrobiznis i ruralni razvitak.

Types of instruction

  • Predavanja
    Predavanja se izvode uz pomoć power point prezentacija. Teoretski dio predavanja nadopunjen je praktičnim primjerima. Studenti se potičnu na aktivno sudjelovanje u nastavi.
  • Seminari
    Seminarski rad se odnosi na izradu jednostavnog marketinškog plana. Studenti izrađuju seminarske radove u skupinama od 3 do 4 studenta. Popis tema seminarskih radova studenti dobivaju na početku semestra, a izrađuju ih, u konzultacijama s predmetnim nastavnicima, tijekom semestra. Na kraju semestra nastavnik organizira usmenu prezentaciju seminara pred ostalim studentima.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Definirati osnovne marketinške koncepte Usmeni ispit
Provesti jednostavne marketinške analize Usmeni ispit
Definirati marketinšku strategiju na razini proizvoda Usmeni ispit
Definirati politike proizvoda, cijena, distribucije i komunikacije Usmeni ispit
Definirati marketinški problem i dati prijedlog za rješenje problema Usmeni ispit
Izraditi jednostavni marketinški plan Seminar

Working methods

Teachers' obligations

Održavanje predavanja, pomoć pri izradi seminarskih radova

Students' obligations

Pohađanje nastave i seminara je obvezno. Obveza studenata je također izrada i usmena prezentacija seminarskog rada. Seminarski rad se izrađuje u pisanom obliku i power point prezentaciji. Prezentacija seminarskog rada se održava pred ostalim studentima i predmetnim nastavnikom. Ograničena je na 15 minuta.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Usvojenost programskog sadržaja – usmeni ispit 80% <60%
60 - 70%
71 - 80%
81 - 90%
91 - 100%
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
41 150 5
Seminarski rad 20% <30
30-35
36-40
41-45
46-50
Insufficient (1)
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
19 30 1
UKUPNO 100% 60 180 6

Weekly class schedule

  1. Pojam i koncepcija marketinga, tijek marketinškog procesa, marketinško okruženje, sustav agrobiznisa
  2. Ponašanje potrošača
  3. Proces planiranja u marketingu, marketinške strategije, marketinški planovi
  4. Segmentacija tržišta i pozicioniranje proizvoda
  5. Marketinški splet: Odluke o proizvodu
  6. Marketinški splet: Odluke o cijenama
  7. Marketinški splet: Odluke o promociji
  8. Marketinški splet: Odluke o distribuciji, Kreiranje marketinškog spleta
  9. Istraživanje tržišta, prognoza prodaje
  10. Primjena interneta u marketingu
  11. Primjena i organizacija marketinga u poljoprivredi i prehrambenoj industriji
  12. Izrada marketinškog plana - analiza primjera iza prakse
  13. Seminar – izrada maketinškog plana
  14. Seminar – izrada maketinškog plana
  15. Seminar – prezentacija i obrana marketinškog plana

Obligatory literature

  1. Previšić, J., Ozretić, Đ. (ur.), (2007.): Osnove marketinga, Adverta, Zagreb
  2. Kovačić, D., (2005.): Izravna prodaja seljačkih proizvoda, Agrarno Savjetovanje, Zagreb

Recommended literature

  1. P. Kotler, K. L. Keller, (2014.): Upravljanje marketingom, MATE, Zagreb
  2. Otto Strecker, Otto A. Strecker, Anselm Elles, Dr. Christoph Kliebisch und Hans-Dieter Weschke (2010.): Marketing für Lebensmittel und Agarprodukte, DLG - Verlag
  3. Wierenga, B. et al. (1997.): Agricultural Marketing and Consumer Behaviour in a changing World, Kluwer Academic Publisher, Boston/London/Dordrecht

Similar course at related universities

  • Agricultural marketing, BOKU, Wien, Austria
  • Food Economics and Agribusiness Marketing, University of Arkansas, USA

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.