Uzgoj i korištenje vodne peradi i nojeva (157811)
Course coordinator
Course description
Programski dijelovi modula su slijedeći:
Osnovne značajke, porijeklo i pasmine pataka, gusaka i nojeva - Upoznavanje studenata s općim značajkama uzgoja pataka, gusaka i nojeva. Povijest uzgoja, porijeklo i opis pasmina. Udio u ukupnoj svjetskoj i domaćoj peradarskoj proizvodnji.
Proizvodni ciklusi i inkubacija jaja pataka, gusaka i nojeva - Uzgoj matičnih jata pataka, gusaka i nojeva. Proizvodnja rasplodnih jaja, inkubatori, embrionalni razvoj, postupci i rad u inkubatorskoj stanici. Samostalni rad studenata u inkubatorskoj stanici na inkubiranju rasplodnih jaja i rad s jednodnevnom peradi.
Uzgojni uvjeti, oprema i objekti za uzgoj pataka, gusaka i nojeva - Opis uzgojnih uvjeta, opreme, objekata i zemljišta koje je potrebno osigurati za uzgoj pataka, gusaka i nojeva. Posjet poljoprivrednim gospodarstvima koja se bave uzgojem pataka i gusaka, te klaonici peradi. Prikupljanje proizvodnih i klaoničkih pokazatelja za potrebe auditornih vježbi.
Hranidba i tov pataka, gusaka i nojeva - Hranidba i hranidbene potrebe pataka, gusaka i nojeva tijekom tovnog perioda. Posjet farmama nojeva i klaonici uz detaljno razgledavanje i praktičan rad pri hranidbi i skupljanju rasplodnih jaja. Prikupljanje proizvodnih i klaoničkih pokazatelja nojeva za potrebe auditornih vježbi.
Iskorištavanje i plasman pataka, gusaka i nojeva - Načini iskorištavanja pataka, gusaka i nojeva. Samostalno pretraživanje preporučene literature i podataka s Interneta te izrada seminarskog rada o svjetskoj i domaćoj proizvodnji i načinima plasmana pataka, gusaka i nojeva. Za ekonomsku opravdanost uzgoja biti će izvršene auditorne vježbe.
Polaganje ispita se provodi preko parcijalnih testova znanja i završnog usmenog ispita.
Type of course
- Diplomski studij / Ribarstvo i lovstvo (Elective course, 3 semester, 2 year)
- Diplomski studij / Hranidba životinja i hrana (Elective course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L1
Teaching hours: 60
Lectures: 40
Auditory exercises: 4
Seminar: 12
Field exercises: 4
Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
General competencies
Studenti će tijekom nastavnog procesa poboljšati način interpretiranja činjenica i zaključaka u pisanom obliku, te će unaprijediti vještinu argumentiranog raspravljanja. Također, nakon odslušanog i položenog predmeta moći će samostalno nadograđivati stečeno znanje upotrebom informatičkih tehnologija, primjenjivati znanje u praksi, te raditi samostalno i u timu. Studenti će steći osnovna znanja iz područja uzgoja i korištenja vodne peradi i nojeva u okvirima teorijske i praktične nastave te će moći obavljati stručne poslove u uzgoju i tovu vodne peradi i nojeva.
Types of instruction
- Predavanja
Obuhvaćaju teorijsko i aplikativno pojašnjavanje relevantnih nastavnih cjelina. - Auditorne vježbe
Sadržajno se nadovezuju na teme predavanja pri čemu studenti mogu primijeniti i utvrditi teorijsko znanje. Vježbe se ostvaruju kroz pokazne vježbe, te kroz terenske vježbe u odabranim objektima subjekata u proizvodnji vodne peradi i nojeva. - Seminari
Ostvaruje se kroz grupni ili samostalni rad studenata pod vodstvom predmetnog nastavnika uz primjenu do tada naučenih znanja i vještina i proučavanjem dostupnih literaturnih i internetskih podataka.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Identificirati obilježja i ulogu proizvodnje vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Nabrojiti pasmine i hibride vodne peradi te pasmine nojeva s obzirom na proizvodne karakteristike | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Ustanoviti sličnosti i razlike između načina uzgoja različitih vrsta vodne peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Prepoznati bolesti vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Izračunati konverziju stočne hrane u tovu vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Objasniti razlike između inkubacije rasplodnih jaja vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Isplanirati hranidbeni pokus | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Prepoznati i odabrati kvalitetne rasplodne životinje | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Isplanirati plan pripusta i reprodukcije vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Pripremiti opremu i objekte za držanje, hranidbu i napajanje vodne peradi i nojeva | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Working methods
Teachers' obligations
Poučavati studente i prezentirati na jednostavan i razumljiv način obrazovni sadržaj predmeta za koje mora imati kompetencije. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili obrazovne ciljeve i ostvarili očekivane ishode učenja. Ocijeniti ishode učenja studenata kroz zadane kriterije vrednovanja postavljene u našem sustavu ocjenjivanja (ocjene od nedovoljan (1) do odličan (5)), i kompatibilne s ECTS sustavom, a koristeći tehnike ispitivanja u obliku postavljenih pitanja pismenog i usmenog ocjenjivanja.
Students' obligations
• Obaveze studenata:
Redovito pohađati nastavu. Studenti su dužni prisustvovati na 75% predavanja i vježbi. U slučaju neopravdanog izostanka više od 3 puta, studenti dobivaju dodatni seminarski rad na temu iz područja koje su propustili na nastavi. U nastavi aktivno sudjelovati u raspravi, postavljati pitanja na predavanjima i seminarima. Samostalno rješavati radne zadatke iz teorijskih i praktičnih problema. Seminarske radove pripremati samostalno ili grupno te aktivno sudjelovati u raspravi.
Tijekom nastave položiti parcijalne pismene ispite/kolokvije kao uvjet za polaganje usmenog završnog ispita.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje nastave (predavanja + vježbe) | - | 48 | 45 | 1 | ||
Aktivno sudjelovanje na nastavi* | Korektivni bodovi | 30 | 1 | |||
Seminarski rad | 25 |
Struktura sadržaj pisanog rada 50% Uvjerljivost prezentacije 50% |
Insufficient (1) Excellent (5) |
12 | 25 | 1 |
Parcijalni ispit (PI -1) | 25 |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
0 | 25 | 1 |
Parcijalni ispit (PI-2) | 25 |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
0 | 25 | 1 |
(Nadoknada)** | (25%) | - | (25) | (1) | ||
Usmeni ispit(U) | 25 |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
0 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | (S+PI1+PI2+UI)/4 | 60 | 180 | 6 |
Način ocjenjivanja = Polaganja ispita
*Studenti su obavezni zaraditi minimalno 3 ECTS boda kao preduvijet za izlazak na završni usmeni ispit
** Jedan bod moguće je nadoknaditi izradom samostalnog zadatka
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Parcijalni ispit 1 (PI-1) | Ispit, programski obuhvaća opće značajke uzgoja pataka, gusaka i nojeva. Osnovni principi i zahtjevi za uspješnim uzgojem matičnih jata pataka, gusaka i nojeva koji je osnova za daljnju proizvodnju rasplodnih jaja. Inkubatori i rad s rasplodnim jajima u inkubatorskoj stanici. Postupci i rad s podmlatkom u valionicama; sortiranje, odvajanje po spolu, vakcinacija. Primjena novih spoznaja u hranidbi jednodnevne peradi. Ispit je pismeni putem kolokvija. | 5. tjedan | Moguća putem zasebnog pisanja ispita (1ECTS) |
Parcijalni ispit 2 (PI-2) | Ispit programski obuhvaća drugi dio, uzgojni uvjeti, oprema, objekti i zemljište za ekstenzivni, poluintenzivni i intenzivni uzgoj pataka i gusaka. Oprema, objekti i zemljište potrebni za uzgoj nojeva u različitim klimatskim podnebljima u Hrvatskoj. Hranidba i hranidbene potrebe pataka i gusaka u tovu za meso. Hranidba i tov pataka i gusaka za jetru. Hranidba i tov pataka na vodenim površinama i ribnjacima. Hranidba i hranidbene potrebe nojeva u tovu za meso. Izrada receptura za sastavljanje optimalnih krmnih smjesa od krmiva proizvedenih na gospodarstvima. Proizvodi dobiveni uzgojem pataka, gusaka i nojeva. Izračun ekonomičnosti, proizvodnosti, rentabilnosti, cijene koštanja, pokrića varijabilnih troškova i proizvodnog broja. Ispit je pismeni putem kolokvija. | 15. tjedan | Moguća putem zasebnog pisanja ispita (1ECTS) |
Nadoknada (samostalni zadatak) | Student treba ostvariti nužna 3 ECTS boda za izlazak na usmeni ispit, a ukoliko ne, može nadoknaditi izradom samostalnog rada određenog iz programskog sardržaja predmeta. | Tijekom ispitnih rokova prije usmenog ispita | - |
Usmeni ispit (UI) | Usmeni ispit sastoji se od pet pitanja prema programskim cjelinama predmeta. Uvažava se evaluacija aktinosti tijekom nastave (+++) Testira se znanje usvojenosti teorije, činjenica analitičnost, kritičnost i identificiranje praktičnih problema. | Ispitni rokovi | - |
Weekly class schedule
- P - Upoznavanje studenata s općim značajkama uzgoja pataka, gusaka i nojeva. Povijest uzgoja, porijeklo i opis pasmina. Udio u ukupnoj svjetskoj i domaćoj peradarskoj proizvodnji.
- P - Osnovni principi i zahtjevi za uspješnim uzgojem matičnih jata pataka, gusaka i nojeva koji je osnova za daljnju proizvodnju rasplodnih jaja.
- P - Opis inkubatora i rad s rasplodnim jajima u inkubatorskoj stanici; sortiranje, pranje, dezinficiranje i inkubiranje.
- P - Tijek embrionalnog razvoja pataka, gusaka i nojeva. Postupci i rad s podmlatkom u valionicama; sortiranje, odvajanje po spolu, vakcinacija. Primjena novih spoznaja u hranidbi jednodnevne peradi.
- V - Samostalni rad studenata u inkubatorskoj stanici na inkubiranju rasplodnih jaja i rad s jednodnevnom peradi. Prijem rasplodnih jaja, inkubiranje, prosvjetljavanje i sortiranje jednodnevne peradi. I međuispit (kolokvij I)
- P - Podrobni opis uzgojnih uvjeta, opreme, objekata i zemljišta koje je potrebno osigurati za ekstenzivni, poluintenzivni i intenzivni uzgoj pataka i gusaka.
- P - Oprema, objekti i zemljište potrebni za uzgoj nojeva u različitim klimatskim podnebljima u Hrvatskoj.
- V - Posjet obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koja se bave uzgojem pataka i gusaka. Prikupljanje proizvodnih i klaoničkih pokazatelja pataka i gusaka.
- P - Hranidba i hranidbene potrebe pataka i gusaka u tovu za meso. Hranidba i tov pataka i gusaka za jetru. Hranidba i tov pataka na vodenim površinama i ribnjacima.
- P - Hranidba i hranidbene potrebe nojeva u tovu za meso. Izrada receptura za sastavljanje optimalnih krmnih smjesa od krmiva proizvedenih na gospodarstvima.
- S - Prikupljanje proizvodnih i klaoničkih pokazatelja vodne peradi i nojeva za potrebe izrade seminarskih radova.
- P - Proizvodi dobiveni uzgojem pataka i gusaka: jaja, meso, jetra i perje. Nojevi; rasplodna jaja, meso, perje, koža i ljuska jaja. Prijevoz i klanje peradi. Ambalaža i označavanje proizvoda.
- P - S - Analiza svjetske i domaće proizvodnje pataka, gusaka i nojeva. Audio vizualna prezentacija seminara uz vremensko ograničenje za svakog studenta.
- P - S Izvršiti će se ekonomska analiza uzgoja pataka, gusaka i nojeva; ekonomičnost, proizvodnost, rentabilnost, cijena koštanja, pokriće varijabilnih troškova i proizvodni broj. Audio vizualna prezentacija seminara uz vremensko ograničenje za svakog studenta.
- S – Audio vizualna prezentacija seminara uz vremensko ograničenje za svakog studenta. II Međuispit (kolokvij II) Ispitni rok Završni ispit (usmeni)
Obligatory literature
- Z. Uremović, Marija Uremović, Vesna Pavić, B. Mioč, S. Mužic, Z. Janječić: Stočarstvo. Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2002.
- Dave Holderread: Raising Ducks. Schoolhouse Road Pownal, Vermont 2001.
- Chris Ashton: Domestic Geese. The Crowood Press, Ramsbury 1999.
- D.C. Deeming: The Ostrich - Biology, Production and Health. CABI Publishing, Wallingford 1999.
- Cherry, Peter, and Trevor Raymond Morris. Domestic duck production: science and practice. CABI, 2008.
Recommended literature
- Colin G. i sur.: Poultry Science, Fourth edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004.
- Heinz Pingel: Enten und Gänse. Ulmer, Stuttgart 2000.
- Christoph Kistner und Gerald Reiner: Strauβe - Zucht, Haltung und Vermarktung. Ulmer, Stuttgart 2004.
- Zdravko Pandur: Uzgoj i držanje nojeva. Noster, Hodošan 2003.
Similar course at related universities
- Small animal breeding, Faculty of Animal Science, University of Kaposvar
- Poultry science, Zootechnical Department, Biotechnical Faculty, University of Ljubljana