Print

Organsko-biološka proizvodnja povrća (269027)

Course coordinator

Course description

Predmet Organsko-biološka proizvodnja povrća (OBPP) predstavlja nadogradnju znanja stečenih na prijediplomskom studiju kroz predmet „Proizvodnja povrća“. U uvodnim tjednima nastava se fokusira na različite sustave biljne proizvodnje, analizirajući prednosti i nedostatke svakog od njih. Studenti će se upoznati s Europskim zelenim planom i Strategijom od polja do stola, uz poseban naglasak na 17 ciljeva održivog razvoja (SDG). Nakon toga se obrađuju temeljna načela ekološke proizvodnje povrća, uključujući opće ciljeve i načela organske proizvodnje, proceduru označavanja, te nadzor kvalitete. Također, istražuju se posebna načela i proizvodna pravila koja se primjenjuju na proizvodnju povrća.
Ključne teme uključuju:
- održavanje plodnosti i stabilnosti tla: Plodored, gnojidba i cjelogodišnja prekrivenost tla.
- održavanje zdravlja biljaka: Preventivne i kurativne mjere koje se poduzimaju prije sjetve/sadnje i tijekom uzgoja, uključujući biljno-higijenske, agrotehničke, fizikalne, mehaničke i biološke mjere.
- sredstva dozvoljena za izravnu primjenu na biljkama.
Tehnologija uzgoja povrća prema ekološkim principima obrađuje se za različite skupine povrtnih kultura, uključujući mahunarke, plodovito povrće, korjenasto i lukovičasto povrće, kao i lisnato povrće i kupusnjače.
Predmet potiče aktivno sudjelovanje studenata kroz izradu seminara, a terenska nastava omogućuje praktičan uvid u tehnologiju i procese proizvodnje na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Type of course

ECTS: 6.00

English language: L1

E-learning: L1

Teaching hours: 60
Lectures: 36
Practicum: 8
Seminar: 12
Field exercises: 4

Lecturer
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading

Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%

Conditions for obtaining signature

Prezentiran seminarski rad.

General competencies

Predmet Organsko-biološka proizvodnja povrća (OBPP) osposobljava studente za:
Samostalno vođenje gospodarstva: Razvijanje sposobnosti za učinkovito upravljanje ekološkim poljoprivrednim gospodarstvima, s posebnim naglaskom na proizvodnju povrća.
Integraciju u nove tehnološke procese: Stjecanje znanja i vještina potrebnih za uključivanje u inovativne i održive tehnološke prakse u ekološkoj poljoprivredi.
Zapošljavanje: Pripremu za rad u državnim institucijama i privatnim poduzećima koja se bave ekološkom poljoprivredom, s naglaskom na specifične zahtjeve i karakteristike tržišta.
Samostalno učenje: Razvijanje vještina za kontinuirano usavršavanje i prilagođavanje novim informacijama i praksama u području ekološke proizvodnje.
Timski rad: Osposobljavanje za aktivno sudjelovanje u timskom radu na stručnim projektima, uključujući suradnju i komunikaciju s kolegama iz različitih disciplina.
Prezentiranje stručnih sadržaja: Razvijanje vještina za učinkovito predstavljanje i komunikaciju stručnih informacija i rješenja, što uključuje pripremu i održavanje prezentacija.
Ove kompetencije omogućuju studentima da postanu kvalificirani stručnjaci u području ekološke poljoprivrede, spremni suočiti se s izazovima i prilikama u tom dinamičnom sektoru.

Types of instruction

  • Predavanja
    Predavanja iz predmeta Organsko-biološka proizvodnja povrća (OBPP) održavaju se u jednoj grupi, a koristi se PowerPoint prezentacija kao glavni alat za vizualizaciju sadržaja. Tijekom predavanja primjenjuju se sljedeće tehnike: Prikaz sadržaja na početku predavanja: Uvodni pregled ključnih tema koje će biti obrađene tijekom nastave. Poticanje studenata na aktivno sudjelovanje kroz bilježenje važnih informacija i ideja tijekom predavanja. Rasprava tijekom izlaganja: Otvoreni dijalog između nastavnika i studenata, gdje su postavljena pitanja, daju se pojašnjenja, te se ponavljaju ključne informacije kako bi se osiguralo razumijevanje. Završni sažetak predavanja: Kratki pregled najvažnijih točaka obrađenih tijekom nastave, kako bi se dodatno učvrstilo znanje i olakšala priprema za daljnje učenje. Ovaj pristup nastavi osigurava aktivno uključivanje studenata i potiče kritičko razmišljanje, što doprinosi njihovom cjelokupnom razumijevanju i usvajanju sadržaja predmeta.
  • Vježbe u praktikumu
  • Terenske vježbe
    Na terenskim vježbama studenti se na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu upoznaju s organizacijom i finalizacijom ekološke proizvodnje povrća. Dobivaju detaljniji uvid u načela ekološke/biodinamičke/permakulturne proizvodnje.
  • Seminari
    Seminar iz predmeta Organsko-biološka proizvodnja povrća (OBPP) organizira se u skupinama od minimalno 2 studenta, koji zajedno istražuju i prezentiraju zadanu temu. Tema seminara odabire se iz ponuđenih opcija, a osmišljene su s naglaskom na aktualnost i relevantnost u području ekološke poljoprivrede. Tijekom izrade seminara, studenti će: Istraživati: Provesti dubinsko istraživanje odabrane teme koristeći razne izvore, uključujući znanstvene članke, stručne publikacije i relevantne studije slučaja. Razvijati vještine suradnje: Raditi zajedno kao tim, dijeleći odgovornosti i sudjelujući u konstruktivnom dijalogu kako bi se postigao zajednički cilj. Pripremati prezentaciju: Organizirati i strukturirati sadržaj seminara te ga predstaviti kolegama i nastavnicima, koristeći vizualne materijale poput PowerPoint prezentacija ili drugih prikladnih alata. Sudjelovati u raspravi: Potaknuti kolege na diskusiju nakon prezentacije, omogućujući razmjenu ideja, postavljanje pitanja i razjašnjavanje ključnih točaka. Seminar ne samo da omogućuje studentima da prodube svoje razumijevanje specifičnih tema, već također potiče razvoj vještina komunikacije, timskog rada i kritičkog razmišljanja, što je od vitalnog značaja za njihovu buduću karijeru u području ekološke poljoprivrede.

Learning outcomes

Learning outcome Evaluation methods
Kritički procijeniti pouzdanost i korisnost informacija, ideja i koncepata u području ekološke proizvodnje povrća; Seminar
Povezati spoznaje iz različitih znanstvenih disciplina u održavanju plodnosti tla i vrednovanju nepesticidnih metoda održavanja zdravlja povrćarskih kultura; Seminar, Test znanja 1, 2
Prepoznati i opisati proizvode i proizvodne metode temeljene na ekološkim standardima, Seminar, Test znanja 1, 2
Organizirati rad te samostalno upravljati tehnološkim procesima u ekološkoj poljoprivredi na vlastitom gospodarstvu, kao i u sklopu većih proizvodnih sustava. Seminar, Test znanja 1, 2

Working methods

Teachers' obligations

1.Informiranje studenata o programu nastave - jasno predstaviti nastavni plan i program, uključujući ciljeve, teme i strukturu nastave. Obavijestiti studente o obvezama koje trebaju ispuniti tijekom semestra, uključujući prisustvovanje, izradu seminara, i druge zadatke.

2. Objašnjenje ponderirane ocjene - bjasniti način oblikovanja ponderirane ocjene, uključujući težine različitih oblika rada (predavanja, seminari, ispiti).
Uputiti studente na kriterije ocjenjivanja, osiguravajući transparentnost i pravednost u evaluaciji.

3. Redovito održavanje nastave - održavati sve oblike nastave utvrđene nastavnim planom, uključujući predavanja, seminare i terensku nastavu, prema unaprijed dogovorenom rasporedu.

4. Dodjeljivanje tema i ocjenjivanje seminara - dodijeliti teme seminara studentima i pružiti smjernice za njihovu izradu.
Ocjenjivati sadržaj seminara prema unaprijed definiranim kriterijima, osiguravajući konstruktivnu povratnu informaciju.

5. Priprema nastavnih i ispitnih materijala - pripremiti nastavne materijale putem sustava e-učenja, uključujući prezentacije, skripte i dodatne resurse za učenje.
Izraditi ispitne materijale koji će se koristiti tijekom pismenih testova i završnih ispita, osiguravajući da su usklađeni s postavljenim ciljevima nastave.

6. Održavanje konzultacija - redovito održavati konzultacije za studente, pružajući im priliku za dodatna pitanja, razjašnjenja i podršku u učenju.

7. Organizacija pismenih testova i završnih ispita - organizirati i provoditi pisane testove znanja i završne ispita u okviru predviđenih ispitnih rokova, osiguravajući pošteno i transparentno ocjenjivanje.

Students' obligations

1. Redovito pohađanje nastave - aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave predviđenim nastavnim planom, uključujući predavanja, vježbe i terensku nastavu.

2. Obavezno uključivanje u sustav e-učenja - redovito se prijavljivati i sudjelovati u sustavu e-učenja Merlin, gdje će imati pristup nastavnim materijalima, obavijestima i drugim resursima za podršku učenju.

3. Aktivno sudjelovanje na vježbama - sudjelovati u vježbama, postavljati pitanja i doprinositi raspravama kako bi se osiguralo dublje razumijevanje tematskih cjelina.

4. Priprema seminara - pripremiti seminar u skladu s zadanim temama, što uključuje pismenu izradu i usmenu prezentaciju.
Saradnja s kolegama u grupi tijekom izrade seminara, dijeljenje odgovornosti i aktivno doprinositi procesu.

4. Polaganje testova znanja - pripremiti se i pristupiti pismenim testovima znanja, koji će ocjenjivati razumijevanje i usvojenost nastavnog sadržaja.

5. Uvjet za pristupanje ispitu - izraditi i prezentirati seminar kao uvjet za pristupanje završnom ispitu, čime se osigurava da studenti aktivno sudjeluju u procesu učenja i demonstriraju svoje znanje.

Methods of grading

Evaluation elements Maximum points or Share in evaluation Grade rating scale Grade Direct teaching hours Total number of average student workload ECTS
Pohađanje nastave (predavanja, vježbe, seminari) 54 54 1,7
Seminar (S) 20 % 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 26 0,9
1. test znanja (TZ1) 40 % 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 50 1,7
2. test znanja /TZ2) 40 % 60-70%
71-80%
81-90%
91-100%
Sufficient (2)
Good (3)
Very good (4)
Excellent (5)
2 50 1,7
Ukupno 100 % (S×0,2)+(TZ1×0,4)+(TZ2×0,4) 60 180 6
Evaluation elements Description Deadline Recoupment
Pohađanje nastave (predavanja, vježbe, seminari) Vodi se evidencija nazočnosti studenata. Izostanci su dopušteni sukladno Pravilniku o studiranju na AFZ. Tijekom semestra Nadoknada nije moguća
Seminar (S) Zadane teme iz jednog od područja u sustavu ekološke polj. proizvodnje: zakonodavstvo, održavanje plodnosti tla, održavanje zdravlja biljaka, tehnologija uzgoja zadanih vrsta povrća. 6. tjedan Moguća u 15. tjednu nastave
1. test znanja (TZ1) Opća načela i elementi tehnologije uzgoja u OBP povrća (skupine povrća 1, 2) 10. tjedan Tijekom ispitnih rokova
2. test znanja /TZ2) Proizvodna pravila i elementi tehnologije uzgoja u OBP povrća (skupine povrća 3,4) 15. tjedan Tijekom ispitnih rokova
Završni ispit (ZI) Obuhvaća ispitne dionice (TZ1, TZ2) iz kojih student nije stekao pozitivnu ocjenu. Ispitni rokovi

Weekly class schedule

  1. P-1 Uvod u predmet. P-3 Sustavi poljoprivredne proizvodnje.
  2. P-4 Načela i proizvodna pravila u organsko-biološkoj proizvodnji povrća (OBPP).
  3. TV-4 Posjet obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (OPG) u sustavu ekološke poljoprivredne proizvodnje, V. Gorica.
  4. TV-4 Posjet OPG u sustavu ekološke poljoprivredne proizvodnje, Sesvete.
  5. P-4 Kontrola i certifikacija u OBP.
  6. S-4 Seminari iz područja održavanja plodnosti tla u OBP i legislative u ekološkom sustavu proizvodnje.
  7. P-4 Mjere zaštite povrća od biljnih štetočinja u OBP (prije sjetve/sadnje i tijekom uzgoja; preventivne, kurativne).
  8. P-4 Organsko-biološka proizvodnja lisnatog povrća.
  9. TV-4 Posjet udruzi biodinamičkih proizvođača „Duga plus“, Čakovec ili permakulturnim proizvođačima, Blatuša.
  10. S-4 Seminari iz područja zaštite povrća od biljnih štetočinja u OBPP. Pisani test znanja.
  11. P-4 Organsko-biološka proizvodnja kupusnjača.
  12. P-4 Organsko-biološka proizvodnja mahunarki.
  13. P-4 Organsko-biološka proizvodnja plodovitog povrća.
  14. P-4 Organsko-biološka proizvodnja korjenastog i lukovičastog povrća.
  15. S-4 Seminari iz područja OBP odabranih povrtnih kultura. Pisani test znanja.

Obligatory literature

  1. Prezentacije s predavanja i vježbi (Merlin)
  2. Kisić I. (2014). Uvod u ekološku poljoprivredu. GZH, Zagreb
  3. Lešić R. i sur., 2004. Povrćarstvo. Zrinski, Čakovec

Recommended literature

  1. Kreuter M.-L., 2008. Bio-vrt. Marjan tisak, Zagreb
  2. Aktualne Uredbe te Pravilnici i Zakoni o ekološkoj proizvodnji
  3. Chalker-Scott L., The Myth of Biodynamic Agriculture. Dostupno na: https://puyallup.wsu.edu/lcs/
  4. Fukuoka M., 1995. Revolucija jedne slamke. Ekoherbalija, Zagreb
  5. Thun M., 2009. Praktično vrtlarenje. Biološko-dinamička metoda. Zlata Nanić. Zagreb
  6. Von Wistinghausen C. et al., 2009. Upute za pripremanje biološko-dinamičkih pripravaka za prskanje i kompost. Renata Bakota, Zagreb
  7. Znaor D., 1996. Ekološka poljoprivreda. Globus, Zagreb
  8. Lešić R., Ban D. (2003). Organsko-biološka proizvodnja povrća za tržište. Zbornik radova 1. hrvatskog simpozija iz ekološke poljoprivrede „Hrvatski put u ekološku poljoprivredu”, Zagreb 15-17.11.2000. V. Maštrović (ur.). Majke za prirodni zakon etc, Zagreb
  9. Puđak J., Bokan N. (2011). Ekološka poljoprivreda – indikator društvenih vrednota. Sociologija i prostor 49, 190(2): 137–163.
  10. Kuepper G., Gegner L. (2004). An overview of organic crop production. National Center for Appropriate Technology (NCAT). Attra - National Sustainable Agriculture Information Service. Dostupno na: http://www.attra.ncat.org/attra-pub/PDF/organiccrop.pdf
  11. Kiš K., Kiš M. (2014). Permakultura – održivi vrt, zbrinuta zemlja, sretni ljudi. Planetopija, Zagreb
  12. Lazić B., Ilić Z.S., Đurovka M. (2013). Organska proizvodnja povrća. Centar za organsku proizvodnju, Selenča i Univerzitet Edukons, Sremska Kamenica; Novi Sad.
  13. Igrc Barčić J., Maceljski M. (2001). Ekološki prihvatljiva zaštita bilja od štetočinja. Zrinski, Čakovec

Please sign in to your account

This site uses cookies and other tracking technologies to assist with navigation and your ability to provide feedback, analyse your use of our products and services, assist with our promotional and marketing efforts, and provide content from third parties. Cookie Policy.