Štetnici i bolesti ljekovitog i aromatičnog bilja (185496)
Course coordinator
Course description
Proizvodnja ljekovitog i aromatičnog bilja u potpunosti je ekološka proizvodnja stoga je uporaba pesticida zakonski regulirana. U Republici Hrvatskoj se proizvodi ili sakuplja oko 170 vrsta ljekovitog i aromatičnog bilja. Cilj ovog predmeta je upoznati studente s najvažnijim štetnicima i bolestima najznačajnijeg ljekovitog i aromatičnog bilja. Studenti će dobiti detaljan pregled najvažnijih vrsta štetnika i bolesti. Tijekom predavanja studenti će biti upoznati s biologijom i ekologijom najvažnijih štetnika i bolesti, simptomima šteta koje oni uzrokuju te mogućnostima suzbijanja. Na vježbama će se studenti upoznati s morfološkim značajkama štetnika i patogena, promatrat će ih pod binokularnom lupom te crtati. Kroz seminarski rad studenti će, temeljem stečenih znanja i pretraživanja literature, samostalno obraditi problematiku pojedinih kultura te predložiti moguća rješenja za pojedine probleme.
Type of course
- Diplomski studij / Fitomedicina (Elective course, 2 semester, 1 year)
ECTS: 3.00
English language: L3
E-learning: L2
Teaching hours: 30
Lectures: 16
Laboratory exercises: 10
Seminar: 2
Field exercises: 2
Lecturer
- Assoc. Prof. Maja Čačija, PhD
- Prof. Dinka Grubišić, PhD
- Prof. Darko Vončina, PhD
- Assoc. Prof. Joško Kaliterna, PhD
Associate teacher for exercises
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60-70%
Good (3): 71-80%
Very good (4): 81-90%
Excellent (5): 91-100%
Conditions for obtaining signature
Pohađanje nastave obvezno je za studente. Da bi dobili potpis studenti moraju prisustvovati na najmanje 80 % predavanja i 80 % vježbi te 100 % seminara.
Description
Opravdani izostanak potrebno je dokumentirati. Ukoliko je student izostao s nastave više od propisanog, a bez opravdanog razloga, potpis će mu biti uskraćen, a predmet treba ponovno upisati u sljedećoj akademskoj godini.
General competencies
Nakon odslušanog i položenog modula student će moći primijeniti stečena znanja u teoriji i praksi, moći će argumentirati i riješiti problem. Stečena znanja studenti će koristiti u obavljanju poslova zaštite ljekovitog i aromatičnog bilja od štetnika i bolesti.
Types of instruction
- Predavanja
- Laboratorijske vježbe
Tijekom izvođenja laboratorijskih vježbi studenti će promatrati štetnike i bolesti pod binokularnom lupom te će iste crtati. Vježbe se provode u skupinama (do 10 studenata u svakoj skupini). - Seminari
Studenti usmeno izlažu radove prema zadanim temama.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Protumačiti životni ciklus i ekologiju najznačajnijih štetnika i bolesti ljekovitog i aromatičnog bilja. | Tijekom usmenog izlaganja seminarskih radova i pisanim ispitom. |
Determinirati štetnike i patogene temeljem morfoloških značajki. | Pregledavanjem crteža te tijekom ispita. |
Procijeniti veličinu štete temeljem simptoma napada na biljkama domaćinima. | Tijekom usmenog izlaganja seminarskih radova i pisanim ispitom. |
Donijeti odluku o vremenu i načinu suzbijanja štetnika i bolesti. | Tijekom usmenog izlaganja seminarskih radova i pisanim ispitom. |
Odabrati ekološki i ekonomski najprihvatljivije mjere suzbijanja. | Tijekom usmenog izlaganja seminarskih radova i pisanim ispitom. |
Working methods
Teachers' obligations
Nastavnik je dužan izvoditi nastavu u skladu s izvedbenim planom, omogućiti studentima potrebne materijale za izvođenje nastave. Nadalje, nastavnik je obvezan omogućiti studentima dovoljno ispitnih rokova te ih pravovremeno obavijestiti o istima.
Students' obligations
Pohađanje nastave obvezno je za studente. Da bi dobili potpis studenti moraju prisustvovati na minimalno 80 % predavanja i 80 % vježbi te 100 % seminara. Opravdani izostanak potrebno je dokumentirati. Ukoliko je student izostao s nastave više od propisanog, a bez opravdanog razloga, potpis će mu biti uskraćen, a predmet treba ponovno upisati u sljedećoj akademskoj godini. Studenti će dobiti teme za seminare te će samostalno pripremati seminare i aktivno sudjelovati na izlaganjima istih. Tijekom izvođenja vježbi studenti će promatrati štetnike i bolesti pod binokularnom lupom te će iste crtati. Studenti mogu polagati predmet tijekom semestra u kojem isti slušaju kroz dva parcijalna ispita. Uvjet za izlazak na drugi parcijalni ispit je uspješno položen prvi parcijalni ispit. Studenti koji ne polože ispit putem parcijalnih ispita dužni su u vrijeme ispitnih rokova izaći na pisani ispit.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Crteži s vježbi | 10 % |
0-59 % 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
12 | 9 | 0,3 |
Seminarski radovi | 10 % |
0-59 % 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
2 | 9 | 0,3 |
I. međuispit: pisani | 40 % |
0-59% 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
10 | 36 | 1,2 |
II. međuispit: pisani | 40 % |
0-59% 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
6 | 36 | 1,2 |
UKUPNO | 100 % | 91-100 %, 81-90 %, 71-80 %, 60-70 %, 0-59 % | Izvrstan (5), Vrlo dobar (4), Dobar (3), Dovoljan (2), Nedovoljan (1) | 30 | 90 | 3 |
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Crteži s vježbi | Na vježbama studenti promatraju pod binokularnom lupom štetnike i bolesti te iste crtaju tijekom sata. | Do kraja semestra svi crteži trebaju biti predani na uvid. | Dozvoljen je izostanak s 20 % vježbi pa nema potrebe za nadoknadom. |
Seminarski radovi | Studenti usmeno izlažu seminarske radove prema zadanim temama. | Do kraja semestra seminarski radovi trebaju biti usmeno prezentirani. | Svaki student mora sudjelovati u izradi seminarskog rada i njegovom izlaganju. Nadoknade za izlaganje nema. |
I. međuispit: pisani | Pismeni ispit određenog dijela nastavnog gradiva. Pitanja uključuju: nadopunjavanje, prepoznavanje ili opisno odgovaranje. Prepisivanje se kažnjava sukladno pravilnicima institucije te se u tom slučaju ispit poništava. | Polaže se polovinom semestra. | Tijekom redovitih ispitnih rokova. |
II. međuispit: pisani | Pismeni ispit određenog dijela nastavnog gradiva. Pitanja uključuju: nadopunjavanje, prepoznavanje ili opisno odgovaranje. Prepisivanje se kažnjava sukladno pravilnicima institucije te se u tom slučaju ispit poništava. | Polaže se na kraju semestra. | Tijekom redovitih ispitnih rokova. |
Weekly class schedule
- P - Uvodno predavanje. Upoznavanje studenata s pravima i obvezama, ciljem modula, sadržajem i načinima provjere znanja. Važnost uzgoja ljekovitog i aromatičnog bilja. Podjela najvažnijih štetnika ljekovitog i aromatičnog bilja po sistematici.
- P - Štetnici iz redova Thysanoptera i Orthoptera. Biologija, ekologija, značaj, štetnost i mogućnosti suzbijanja kukaca iz redova Thysanoptera i Orthoptera.
- P - Štetnici iz redova Hemiptera i Coleoptera. Biologija, ekologija, značaj, štetnost i mogućnosti suzbijanja kukaca iz redova Hemiptera i Coleoptera.
- P - Štetnici iz redova Lepidoptera i Diptera. Biologija, ekologija, značaj, štetnost i mogućnosti suzbijanja kukaca iz redova Lepidoptera i Diptera.
- P - Nematode, grinje, puževi i glodavci štetni u proizvodnji ljekovitog i aromatičnog bilja i mjere suzbijanja.
- V (PK)- Uvodne vježbe. Pregled morfoloških karakteristika važnih za identifikaciju kukaca s naglaskom na sistematiku najvažnijih štetnika ljekovitog i aromatičnog bilja.
- V (PK)- Štetnici iz redova Thysanoptera i Orthoptera. Rad na determinaciji kukaca i simptomatici šteta od kukaca iz redova Thysanoptera i Orthoptera, izrada crteža.
- V (PK)- Štetnici iz redova Hemiptera i Coleoptera. Rad na determinaciji kukaca i simptomatici šteta od kukaca iz redova Hemiptera i Coleoptera, izrada crteža.
- V (PK)- Štetnici iz redova Lepidoptera i Diptera; Rad na determinaciji kukaca i simptomatici šteta od kukaca iz redova Lepidoptera i Diptera, izrada crteža. 1. međuispit – pisani.
- P - Mikoze ljekovitog i aromatičnog bilja. Najvažnije gljivične bolesti, etiologija, epidemiologija, mjere zaštite kultura.
- P - Mikoze ljekovitog i aromatičnog bilja. Najvažnije gljivične bolesti, etiologija, epidemiologija, mjere zaštite kultura. Viroze ljekovitog i aromatičnog bilja. Najvažnije virusne bolesti aromatičnog i ljekovitog bilja, njihova etiologija, epidemiologija i mjere zaštite.
- P - Viroze ljekovitog i aromatičnog bilja. Najvažnije virusne bolesti aromatičnog i ljekovitog bilja, njihova etiologija, epidemiologija i mjere zaštite.
- V (PK) - Mikoze ljekovitog i aromatičnog bilja. Determinacija uzročnika bolesti.
- V (PK) - Mikoze ljekovitog i aromatičnog bilja. Determinacija uzročnika bolesti.
- S - Seminarski radovi. Studenti sudjeluju u izlaganju seminarskih radova o najvažnijim ljekovitim i aromatičnim biljkama s naglaskom na njihove štetnike i bolesti. 2. međuispit – pisani.
Obligatory literature
- Maceljski, M. (2002): Poljoprivredna entomologija. Zrinski, Čakovec
- Igrc Barčić, J., Maceljski, M., (2001): Ekološki prihvatljiva zaštita bilja od štetnika. Zrinski, Čakovec
- Oštrec, Lj. (1998): Zoologija. Zrinski, Čakovec
- Meyer, U., Blum, H., Gärber, U., Hommes, M., Pude, R., Gabler, J. (2010): Praxisleitfaden "Krankheiten und Schädlinge im Arznei- und Gewürzpflanzenanbau". DPG Spectrum Phytomedizin, Braunschweig
- Nastavni materijali nositelja predmeta u sveučilišnom programu Merlin (sustav e-učenja Merlin)
Recommended literature
- Bokulić i sur. (2015): Priručnik za sigurno rukovanje i primjenu sredstava za zaštitu bilja. Dostupno na: http://fisportal.mps.hr/hr/sve/dokumenti-obrasci/
- Cvjetković i sur. (2021): Glasilo biljne zaštite 1-2.
- Preporučene internet stranice
Similar course at related universities
- İlnesses and Harms of Medical and Aromatic Plants, Balikesir University, Turska
- Protection of Horticultural Plants, Sveučilište u Ljubljani, Biotehnički fakultet