Stručna praksa - Hortikultura (250978)
Course coordinator
Course description
Stručna praksa obvezni je predmet na prijediplomskom studiju koji studentima omogućuje primjenu stečenih teorijskih znanja kroz praktičan rad. Ukupno obuhvaća 120 radnih sati, što odgovara opterećenju od 4 ECTS boda, a upisuje se u 6. semestru. Izvodi se na pokušalištima Agronomskog fakulteta (Jazbina, Maksimir, Šašinovec i Vodnjan), gdje studenti prolaze kroz sve ključne segmente hortikulturne proizvodnje u slijedećim udjelima: 24 sata povrćarstvo, aromatično i ljekovito bilje, 24 sata ukrasno bilje, 42 sata vinogradarstvo i vinarstvo i 30 sati voćarstvo.
Type of course
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Compulsory course, 6 semester, 3 year)
ECTS: 4.00
Teaching hours: 120
Laboratory exercises: 120
Associate teacher for exercises
- Assoc. Prof. Željko Andabaka, PhD
- Assoc. Prof. Zvjezdana Marković, PhD
- Prof. Marko Karoglan, PhD
- Assoc. Prof. Marin Mihaljević Žulj, PhD
- Prof. Darko Preiner, PhD
- Assoc. Prof. Goran Fruk, PhD
- Prof. Martina Skendrović Babojelić, PhD
- Prof. Boris Duralija, PhD
- Assoc. Prof. Sanja Radman, PhD
- Prof. Božidar Benko, PhD
- Assoc. Prof. Vesna Židovec, PhD
- Marko Vuković, PhD
- Iva Šikuten, PhD
- Mihael Kušen, MSc. agr.
- Assoc. Prof. Kristina Batelja Lodeta, PhD
- Nevena Opačić, PhD
- Asst. Prof. Jelena Gadže, PhD
- Assoc. Prof. Sanja Fabek Uher, PhD
Grading
Sufficient (2):
Good (3):
Very good (4):
Excellent (5):
General competencies
Mogućnost primjene znanja u praksi
Prilagodljivost na nove situacije
Sklonost timskom radu
Types of instruction
- Laboratorijske vježbe
- Vježbe u praktikumu
- Terenske vježbe
- Vježbe
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Argumentirati prikladnost i primijeniti tehnike razmnožavanja u hortikulturnoj proizvodnji. | Dnevnik rada studenta na stručnoj praksi. Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Primijeniti tehnološke zahvate u uzgoju hortikulturnog bilja. | Dnevnik rada studenta na stručnoj praksi. Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Definirati tehnološku zrelost hortikulturnih vrsta i provesti berbu. | Dnevnik rada studenta na stručnoj praksi. Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Provesti doradu i/ili preradu različitih hortikulturnih vrsta | Dnevnik rada studenta na stručnoj praksi. Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Navesti osnovne pokazatelje kakvoće hortikulturnih vrsta i provesti osnovnu analizu sirovine i proizvoda. | Dnevnik rada studenta na stručnoj praksi. Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Razviti sposobnost komunikacije i suradnje u timskom radu. | Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Razviti odgovornost prema povjerenom poslu i suradnicima. | Vrednovanje rada studenta od strane mentora stručne prakse. |
Working methods
Teachers' obligations
Nositelj predmeta – voditelj stručne prakse upoznaje studenta sa ciljevima i procedurom prakse te im dodjeljuje mentore na pokušalištima. Po obavljenoj stručnoj praksi na temelju vrednovanja rada studenta od strane mentora donosi završnu ocjenu stručne prakse.
Suradnici na predmeti – mentori stručne prakse – zadaju zadatke i neposredno vode grupu studenata pri provođenju tehnoloških zahvata na pokušalištima. Prihvaćaju dnevnik studenta i ispunjavaju obrazac vrednovanja studenta na stručnoj praksi.
Students' obligations
Student obavlja stručnu praksu u dogovoru s voditeljem i pod neposrednim vodstvom mentora stručne prakse na pokušalištima Agronomskog fakulteta. Obavezan je odraditi praksu iz svih struka hortikulture u definiranim omjerima. Za vrijeme stručne prakse redovito vodi dnevnik u aplikaciji "Burza stručne prakse" koji mora biti prihvaćen i pozitivno ocjenjen od strane mentora na pokušalištima.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ukupno | 120 | 3 |
Na temelju dnevnika stručne prakse i vrednovanja studenta od strane mentora stručne prakse na pokušalištima, mentor stručne prakse donosi ocjenu iz pojedinog dijela odrađene prakse (ukupno četiri), a voditelj stručne prakse unosi završnu ocjenu stručne prakse. Sve se odvija preko Burze stručne prakse na stranicama fakulteta, a završna ocjena se onda unosi preko voditelja studija u ISVU. Nakon provedene ranije navedene procedure, student je položio/odradio predmet stručne prakse.
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Radni učinak studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok radni učinak b) Zadovoljavajući radni učinak c) Slabiji učinak od očekivanja bez opravdanih razloga | ||
Primjena teorije u praktičnom radu za vrijeme stručne prakse | a) Pokazuje izuzetnu vještinu primjene teorije u praktičnom radu b) Prepoznaje teorijski okvir u praktičnom radu c) Ne povezuje teorijski okvir s praktičnim rado | ||
Vještina rješavanja problema studenta za vrijeme stručne prakse | a) Vrlo vješt u rješavanju problema, inovativan i kreativan b) Sposoban je riješiti zadani problem na poznati način c) Ne pokazuje zadovoljavajuće sposobnosti rješavanja problema | ||
Sposobnost donošenje odluka studenta za vrijeme stručne prakse | a) Odluke donosi samostalno, na osnovi temeljite analize (promjenjivih) okolnosti b) Odluke su zadovoljavajuće u poznatim situacijama c) Često donosi pogrešne odluke bez analize situacije | ||
Sposobnost suradnje u timu za vrijeme stručne prakse | a) Radi u skladu s ostalima, pridonosi grupnim odnosima i učinkovitosti b) Odnosi s drugima su skladni u normalnim okolnostima, ali se ne ističe c) Nekomunikativan i povučen do mjere da negativno djeluje na grupu | ||
Komunikacijske vještine studenta za vrijeme stručne prakse | a) Izuzetno jasna, dobro organizirana i uvjerljiva komunikacija, pisana i govorna b) Zadovoljavajuće vještine pisane i govorne komunikacije c) Slabe vještine pisanja i govorne komunikacije | ||
Motiviranost i odgovornost studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok stupanj motiviranosti u radu te kolektivne i društvene odgovornosti b) Zadovoljavajuća motiviranost za rad i odgovornosti prema poslu c) Slabo motiviran, nezainteresiran i bez osjećaja odgovornosti prema poslu |