Stručna praksa - Povrćarstvo (251015)
Course coordinator
Course description
Stručna praksa je obvezni predmet na diplomskom studiju i podrazumijeva angažiranost studenata koja je ekvivalentna 4 ECTS-a. Tijekom diplomskog studija potrebno je obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 radnih sati.
Dio stručne prakse obavljat će se na pokušalištima i u laboratorijima Agronomskog fakulteta, a dio prakse se obavlja kod jedne ili više pravnih osoba ili obiteljskih gospodarstava upisanih u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava, čija je djelatnost sukladna programu studija.
Type of course
- Diplomski studij / Hortikultura / Povrćarstvo (Compulsory course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 4.00
E-learning: L1
Teaching hours: 120
Laboratory exercises: 120
Associate teacher for exercises
- Assoc. Prof. Sanja Radman, PhD
- Assoc. Prof. Sanja Fabek Uher, PhD
- Prof. Božidar Benko, PhD
- Prof. Nina Toth, PhD
- Assoc. Prof. Marko Petek, PhD
- Katarina Martinko, PhD
- Assoc. Prof. Ivan Juran, PhD
- Prof. Darko Vončina, PhD
- Assoc. Prof. Jana Šic Žlabur, PhD
- Asst. Prof. Valentina Šoštarčić, PhD
Associate teacher for seminars
- Assoc. Prof. Sanja Radman, PhD
- Assoc. Prof. Sanja Fabek Uher, PhD
- Prof. Božidar Benko, PhD
- Prof. Nina Toth, PhD
- Assoc. Prof. Marko Petek, PhD
- Katarina Martinko, PhD
- Assoc. Prof. Ivan Juran, PhD
- Prof. Darko Vončina, PhD
- Assoc. Prof. Jana Šic Žlabur, PhD
Grading
Sufficient (2): 60-70 %
Good (3): 71-80 %
Very good (4): 81-90 %
Excellent (5): 91-100 %
General competencies
- primijeniti naučeno znanje i stečene vještine u praksi
- prikupiti, organizirati i analizirati podatke
- prezentirati stručni sadržaj
- sudjelovati u radu tima
Types of instruction
- Ostalo
Samostalni zadaci, mentorski rad, praktični rad kod pružatelja prakse - Seminari
- Vježbe
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Kreirati program proizvodnje povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja za različite namjene na otvorenom ili u zaštićenom prostoru uvažavajući načela održivog razvoja. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Izrađen i prezentiran stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Vrednovati i primijeniti prikladne agrotehničke zahvate obzirom na vrstu povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja, tehnologiju uzgoja, okolišne uvjete i namjenu proizvodnje. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Upravljati agrobiotopima i usporediti hidroponske tehnike u uzgoju povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja u zaštićenom prostoru. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Odrediti tehnološku/fiziološku zrelost povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja različitim metodama te organizirati berbu, primarnu doradu i čuvanje. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Planirati proizvodnju reprodukcijskog materijala povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Razlikovati najvažnije vrste štetnih organizama u uzgoju povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja i dijagnosticirati nedostatak hraniva i štete izazvane abiotskim čimbenicima. | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Ocjena mentora o uspješnosti prektičnog prepoznavanja nedostatka hraniva i simptoma bolesti i štetnika. |
Prepoznati vrste i najvažnije sorte povrća te aromatičnog i ljekovitog bilja primjerene za uzgoj u ekološkim uvjetima Hrvatske | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Napisan dnevnik stručne prakse. Procjena mentora o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
Working methods
Teachers' obligations
Nositelj predmeta – voditelj stručne prakse upoznaje studente s ciljevima i procedurom prakse te im dodjeljuje mentore (suradnike na predmetu). Provodi administrativne poslove u aplikaciji Burza stručne prakse. Pomaže studentu pri pronalaženju poslodavca za obavljanje stručne prakse izvan Fakulteta.
Suradnici na predmetu – mentori stručne prakse – zadaju zadatke i vode studenta pri agrotehničkim zahvatima/analizama/radionicama tijekom prakse. Pregledavaju i ocjenjuju dnevnik prakse studenta i ispunjavaju obrazac vrednovanja studenta na stručnoj praksi u aplikaciji Burza stručne prakse. Mentor stručne prakse u suradnji s voditeljem prakse (nositeljom predmeta) predlažu konačnu ocjenu iz predmeta.
Students' obligations
Student je obavezan obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 sati, od čega dio na pokušalištu/laboratorijima Fakulteta, a dio kod poslodavca. Tijekom prakse student provodi zadatke prema uputama mentora. Za svaki dan na stručnoj praksi (na Fakultetu i kod poslodavca) student vodi dnevnik u aplikaciji Burza stručne prakse. Student sudjeluje u radionicama prepoznavanja najvažnijih vrsta štetnih organizama u uzgoju povrća/aromatičnog i ljekovitog bilja i dijagnosticiranja nedostatka hraniva i šteta izazvanih abiotskim čimbenicima.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ukupno | 120 | 4 |
Na temelju dnevnika koji student vodi na stručnoj praksi (1/4), vrednovanje rada studenta od strane mentora (1/2) i vrednovanja rada studenta na radionicama (1/4), voditelj stručne prakse donosi ocjenu o obavljenoj stručnoj praksi i unosi je u ISVU sustav.
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Radni učinak studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok radni učinak b) Zadovoljavajući radni učinak c) Slabiji učinak od očekivanja bez opravdanih razloga | ||
Primjena teorije u praktičnom radu za vrijeme stručne prakse | a) Pokazuje izuzetnu vještinu primjene teorije u praktičnom radu b) Prepoznaje teorijski okvir u praktičnom radu c) Ne povezuje teorijski okvir s praktičnim rado | ||
Vještina rješavanja problema studenta za vrijeme stručne prakse | a) Vrlo vješt u rješavanju problema, inovativan i kreativan b) Sposoban je riješiti zadani problem na poznati način c) Ne pokazuje zadovoljavajuće sposobnosti rješavanja problema | ||
Sposobnost donošenje odluka studenta za vrijeme stručne prakse | a) Odluke donosi samostalno, na osnovi temeljite analize (promjenjivih) okolnosti b) Odluke su zadovoljavajuće u poznatim situacijama c) Često donosi pogrešne odluke bez analize situacije | ||
Sposobnost suradnje u timu za vrijeme stručne prakse | a) Radi u skladu s ostalima, pridonosi grupnim odnosima i učinkovitosti b) Odnosi s drugima su skladni u normalnim okolnostima, ali se ne ističe c) Nekomunikativan i povučen do mjere da negativno djeluje na grupu | ||
Komunikacijske vještine studenta za vrijeme stručne prakse | a) Izuzetno jasna, dobro organizirana i uvjerljiva komunikacija, pisana i govorna b) Zadovoljavajuće vještine pisane i govorne komunikacije c) Slabe vještine pisanja i govorne komunikacije | ||
Motiviranost i odgovornost studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok stupanj motiviranosti u radu te kolektivne i društvene odgovornosti b) Zadovoljavajuća motiviranost za rad i odgovornosti prema poslu c) Slabo motiviran, nezainteresiran i bez osjećaja odgovornosti prema poslu |
Weekly class schedule
- Dodjela zadataka za stručni projekt i davanje uputa o njegovoj provedbi i pisanju. Podjela studenata u skupine i dodjela odgovarajuće površine na otvorenom polju ili zaštićenom prostoru na kojoj će se projekt provoditi - 4 sata S + 4 sata V
- Planiranje proizvodnje uz izračun potrebnog reprodukcijskog materijala za uzgoj odabrane vrste povrća/aromatično-ljekovitog bilja (ALJB) – 4 sata S + 4 sata V
- Prepoznavanje vrsta i najvažnijih sorti povrća te ALJB primjerenih za uzgoj u ekološkim uvjetima Hrvatske – 8 sati V
- Izrada programa proizvodnje s obzirom na odabranu vrstu povrća/ALJB, tehnologiju uzgoja, okolišne uvjete i namjenu proizvodnje – 8 sati V
- Provedba hidroponskog uzgoja povrća/ALJB u zaštićenom prostoru i upravljanje agrobiotopima – 8 sati V
- Provedba hidroponskog uzgoja povrća/ALJB u zaštićenom prostoru i upravljanje agrobiotopima – 8 sati V
- Provedba hidroponskog uzgoja povrća/ALJB u zaštićenom prostoru i upravljanje agrobiotopima – 8 sati V
- Provedba agrotehničkih zahvata i analiza morfoloških i agronomskih karakteristika odabrane vrste povrća/ALJB tijekom vegetacije u skladu s dodijeljenim zadatkom – 8 sati V
- Provedba agrotehničkih zahvata i analiza morfoloških i agronomskih karakteristika odabrane vrste povrća/ALJB tijekom vegetacije u skladu s dodijeljenim zadatkom – 8 sati V
- Provedba agrotehničkih zahvata i analiza morfoloških i agronomskih karakteristika odabrane vrste povrća/ALJB tijekom vegetacije u skladu s dodijeljenim zadatkom – 8 sati V
- Dijagnosticiranje simptoma bolesti, štetnika, nedostatka/viška hranjiva i eventualnih šteta od abiotskih stresova na povrću/ALJB kroz stručne radionice pod vodstvom nastavnika iz odgovarajućih područja – 8 sati V
- Dijagnosticiranje simptoma bolesti, štetnika, nedostatka/viška hranjiva i eventualnih šteta od abiotskih stresova na povrću/ALJB kroz stručne radionice pod vodstvom nastavnika iz odgovarajućih područja – 2 sati V Određivanje tehnološke/fiziološke zrelosti odabrane vrste povrća/ALJB primjerenom metodom uz organiziranje berbe, primarne dorade, određivanje kvalitete i testiranje održivosti – 6 sati V
- Određivanje tehnološke/fiziološke zrelosti odabrane vrste povrća/ALJB primjerenom metodom uz organiziranje berbe, primarne dorade, određivanje kvalitete i testiranje održivosti – 8 sati V
- Određivanje tehnološke/fiziološke zrelosti odabrane vrste povrća/ALJB primjerenom metodom uz organiziranje berbe, primarne dorade, određivanje kvalitete i testiranje održivosti – 8 sati V
- Priprema prezentacije i prezentiranje stručnih projekata – 8 sati S