Izravna prodaja i prerada na seljačkom gospodarstvu (132812)
Course coordinator
Course description
Sve veća konkurencija na tržištu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i sve manji dohodak poljoprivrednih proizvođača prisiljavaju seljačka gospodarstva da traže druge izvore dohotka. Jedna je od tih mogućnosti izravna prodaja.
Modul Izravna prodaja i prerada na seljačkom gospodarstvu omogućuje studentima stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o modelima izravne prodaje i primjeni marketinga u izravnoj prodaji.
Programski dijelovi predmeta su sljedeći:
Izravna prodaja daje studentima osnovna znanja koja su potrebna za razumijevanje tradicionalnih i novih kanala izravne prodaje u Hrvatskoj i u svijetu, kao i njihovu važnost za poljodjelstvo i seljačko gospodarstvo općenito. U okviru modula se daje pregled zakonskih propisa koji reguliraju izravnu prodaju i preradu na seljačkom gospodarstvu te osnove marketinga za izravnu prodaju.
Proizvodnja domaćih mliječnih proizvoda obrađuje osnove tehnologije i temeljne zahtjeve koje gospodarstvo treba zadovoljiti da bi se bavilo ovom djelatnošću.
Prerada voća i povrća obrađuje osnove tehnologije prerade voća i povrća.
Proizvodnja domaćih voćnih rakija pruža znanja iz područja prerade voća u domaće voćne rakije.
Proizvodnja domaćih suhomesnatih proizvoda omogućuje studentima stjecanje znanja o osnovama tehnologije proizvodnje domaćih suhomesnatih proizvoda te uvjetima za obavljanje ove djelatnosti.
Seminari omogućuju studentima upoznavanje s proizvođačima koji se bave izravnom prodajom te metodologijom izrade poslovnog koncepta za bavljenje izravnom prodajom i preradom na gospodarstvu.
Polaganje ispita se provodi preko parcijalnog pismenog ispita, seminara i završnog ispita.
Type of course
- Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Compulsory course, 4 semester, 2 year)
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Elective course, 6 semester, 3 year)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Elective course, 6 semester, 3 year)
ECTS: 6.00
English language: L1
E-learning: L2
Teaching hours: 60
Lectures: 48
Seminar: 12
Lecturer
- Prof. Damir Kovačić, PhD
- Prof. Samir Kalit, PhD
- Prof. Nadica Dobričević, PhD
- Assoc. Prof. Marin Mihaljević Žulj, PhD
- Prof. Danijel Karolyi, PhD
Associate teacher for seminars
Grading
Sufficient (2): 60 - 70%
Good (3): 71 - 80%
Very good (4): 81 - 90%
Excellent (5): 91 - 100%
Conditions for obtaining signature
Prisustvovanje predavanjima i seminarima.
General competencies
Predmet osposobljava za razumijevanje postojećih modela izravne prodaje u Hrvatskoj i u svijetu.
Studenti dobivaju znanja o važnosti izravne prodaje u Hrvatskoj, primjeni marketinga u izravnoj prodaji te posebnostima prerade poljoprivrednih proizvoda na seljačkom gospodarstvu.
Types of instruction
- Predavanja
Predavanja se izvode uz pomoć power point prezentacija. Teoretski dio predavanja nadopunjen je praktičnim primjerima. Studenti se potičnu na aktivno sudjelovanje u nastavi. - Provjere znanja
Kolokvij iz uvoda u tehnologiju prerade mlijeka. Zavšni ispit iz teoretskog dijela izravne prodaje i osnovna tehnologije proizvodnje rakija i voćnih likera. - Terenske vježbe
Posjet sajmu na kojem svoje proizvode izlažu i prodaju poljoprivredna gospodarstva koja se bave izravnom prodajom. - Seminari
Seminarski rad se odnosi na izradu koncepta izravne prodaje za jedno poljoprivredno gospodarstvo. Studenti izrađuju seminarske radove u skupinama od 3 do 4 studenta. Temu seminarskog radova odabiru sami nakon odabira poljoprivrednog gospodarstva za koje će izrađivati koncept. Na kraju semestra nastavnik organizira usmenu prezentaciju seminara pred ostalim studentima.
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Definirati pretpostavke za bavljenje izravnom prodajom | Završni ispit, pismeni |
Predvidjeti važnost izravne prodaje na razini ukupnog poljodjelstva, na razini seljačkog gospodarstva te na razini opskrbe tržišta i potrošnje hrane | Završni ispit, pismeni |
Predvidjeti budući razvitak izravne prodaje i pojedinih kanala izravne prodaje | Završni ispit, pismeni |
Poznavati i razumjeti osnove tehnologije i temeljne zahtjeve koje gospodarstvo treba zadovoljiti da bi se bavilo proizvodnjom domaćih mliječnih proizvoda | Kolokvij |
Izraditi i prezentirati koncept izravne prodaje za odabrano seljačko gospodarstvo, | Seminarski rad |
Savjetovati seljačka gospodarstva o uključivanju u izravnu prodaju i preradu na seljačkom gospodarstvu i unapređenje istih | Završni ispit, pismeni |
Ocijeniti uspješnost primjene određenog modela izravne prodaje u praksi. | Završni ispit, pismeni |
Working methods
Teachers' obligations
Održavanje predavanja, pomoć pri izradi seminarskih radova
Students' obligations
Pohađanje nastave, izrada seminarskog rada
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kolokvij iz sirarstva | 20% |
<60% 60-70% 71 - 80% 81 - 90% 91 - 100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
8 | 30 | 1 |
Završni ispit | 40% |
< 16 16 - 18 19 - 21 22 - 24 25 - 26 |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
40 | 120 | 4 |
Seminarski rad | 40% |
<60 60 - 70% 71 - 80% 81 - 90% 91 - 100% |
Insufficient (1) Sufficient (2) Good (3) Very good (4) Excellent (5) |
12 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Weekly class schedule
- Uvod u predmet - osnovne informacije o predmetu
- Izravna prodaja P, S - Pojam izravne prodaje, važnost za poljodjelstvo, pretpostavke za bavljenje te tendencije u izravnoj prodaji. Analiza slučaja (Seljačka tržnica jagoda)
- Izravna prodaja u Hrvatskoj P, S - Važnost izravne prodaje za domaće poljodjelstvo, pravni okvir, mogući proizvodi, administrativna potpora, budući razvitak izravne prodaje. Analiza slučaja (Proizvodnja i prodaja Slavonskog kulena)
- Marketing i izravna prodaja seljačkih proizvoda P - Pojam marketinga i marketinški koncept, marketinški proces, okvirni uvjeti za marketing, sustav agrobiznisa, odabir kupaca i procjena prodaje
- Marketing i izravna prodaja seljačkih proizvoda P - Marketinške aktivnosti: politika distribucija, komunikacijska politika, istraživanje tržišta. Definiranje seminarskog rada
- Standardi kvalitete hrane P, S - Analiza slučaja (vinotočje)
- Proizvodnja domaćih mliječnih proizvoda P - Temeljni zahtjevi u proizvodnji domaćih mliječnih prerađevina
- Prerada povrća P – Temeljni zahtjevi u proizvodnji prerađevina od povrća
- Proizvodnja domaćih mliječnih proizvoda P - Temeljni zahtjevi u proizvodnji domaćih mliječnih prerađevina
- Proizvodnja domaćih voćnih rakija P – Temeljni zahtjevi u proizvodnji domaćih voćnih rakija, Međuispit
- Prerada voća P – Temeljni zahtjevi u proizvodnji prerađevina od voća
- Proizvodnja domaćih suhomesnatih proizvoda P – Temeljni zahtjevi u proizvodnji domaćih suhomesnatih proizvoda
- Proizvodnja domaćih suhomesnatih proizvoda P – Temeljni zahtjevi u proizvodnji domaćih suhomesnatih proizvoda
- Seminari S– prezentacija seminarskih radova
- Posjet sajmu na kojem sudjeluju gospodarstva koja se bave izravnom prodajom
Obligatory literature
- Kovačić, D. (2005). Izravna prodaja seljačkih proizvoda – teorijska polazišta i praktična primjena, Agrarno Savjetovanje, Zagreb
Recommended literature
- Wirthgen, B. (2000.). Direrktvermarktug (O. Maurer), Ulmer
- Pottebaum, P. (1988,). Handbuch Direktvermarktung – Neue Wege für Absatz landwirtschaftlicher Produkte, Münster-Hiltrup, München
- Miethe, R. (2000.). Schritt für Schritt ergolgreich werben, Erfolgreich Werben, Ein Sonderheft Von "Hof Direkt", Zeitschrift Für Direktvermarkter, No. 1., Landwirtschaftsverlag Gmbh, Münster, p. 4-5.
Similar course at related universities
- Direct Marketing, BOKU