Stručna praksa - Vinogradarstvo i vinarstvo (251020)
Course coordinator
Course description
Stručna praksa je obvezni predmet na diplomskom studiju. Tijekom studija potrebno je obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 radnih sati, od čega 90 sati na pokušalištu Jazbina, a 30 sati kod poslodavaca u Hrvatskoj i/ili inozemstvu.
Za dio stručne prakse na pokušalištu studentima se imenuje mentor koji grupi studenata daje praktični zadatak. Zadatak je u pravilu proizvesti određeni tip proizvoda od grožđa, odnosno sukladno postavljenom zadatku odabrati i provesti odgovarajuće zahvate u vinogradu, tehnologiju prerade te utvrditi kvalitetu konačnog proizvoda. Na kraju stručne prakse održava se zajednička prezentacije svih grupa uz kušanje i ocjenu gotovih proizvoda, a rezultati se predočavaju i u obliku pisanog rada - Stručnog projekta.
Drugi dio stručne prakse na pokušalištu provodi se kroz četiri vođene radionice na kojima studenti pod vodstvom nastavnika odgovarajuće struke uče prepoznavati sorte, simptome bolesti i štetnika, nedostatak hranjiva te bolesti i mane vina.
Trećinu stručne prakse studenti provode kod odabranog poslodavca gdje stječu iskustvo rada u realnom poslovnom okruženju o čemu vode dnevnik stručne prakse.
Type of course
- Diplomski studij / Hortikultura / Vinogradarstvo i vinarstvo (Compulsory course, 3 semester, 2 year)
ECTS: 4.00
Teaching hours: 120
Laboratory exercises: 120
Associate teacher for exercises
- Asst. Prof. Domagoj Stupić, PhD
- Assoc. Prof. Željko Andabaka, PhD
- Assoc. Prof. Ana-Marija Jagatić Korenika, PhD
- Assoc. Prof. Zvjezdana Marković, PhD
- Assoc. Prof. Marko Petek, PhD
- Prof. Darko Preiner, PhD
- Prof. Ana Jeromel, PhD
- Prof. Darko Vončina, PhD
- Assoc. Prof. Marin Mihaljević Žulj, PhD
Grading
Sufficient (2):
Good (3):
Very good (4):
Excellent (5):
Conditions for obtaining signature
Prihvaćen dnevnik stručne prakse o odrađenih 120 sati stručne prakse.
Prihvaćen i prezentiran stručni projekt.
Pozitivno izvješće mentora o vrednovanju rada studenta na stručnoj praksi.
General competencies
Mogućnost primjene znanja u praksi
Učinkovito korištenje vremena
Inicijativa i samostalnost u radu
Sposobnost donošenja odluka
Komunikacijske i interpersonalne vještine
Mogućnost pisane i govorne komunikacije
Learning outcomes
Learning outcome | Evaluation methods |
---|---|
Odabrati i primijeniti ampelotehničke zahvate u rodnom vinogradu u skladu sa sortom, okolinskim uvjetima i ciljem vinogradarske proizvodnje. | Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. Vrednovanje izvršenih zadataka na stručnoj praksi od strane mentora. |
Pratiti tijek dozrijevanja i odrediti tehnološku zrelost grožđa. | Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. Vrednovanje izvršenih zadataka na stručnoj praksi od strane mentora. |
Odabrati i primijeniti odgovarajuću tehnologiju i opremu u primarnoj preradi, doradi i stabilizaciji vina u skladu sa ciljanim tipom vina. | Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. Vrednovanje izvršenih zadataka na stručnoj praksi od strane mentora. |
Samostalno provesti fizikalno-kemijsku i senzornu analizu vina te na temelju toga procijeniti njegovu kakvoću. | Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. Vrednovanje izvršenih zadataka na stručnoj praksi od strane mentora. |
Dijagnosticirati nedostatak hranjiva, simptome bolesti i štetnika u vinogradu te štete izazvane abiotskim čimbenicima. | Ocjena voditelja radionice o uspješnosti prektičnog prepoznavanja nedostatka hranjiva i simptoma bolesti i štetnika. Napisan dnevnik stručne prakse. |
Prepoznati najvažnije sorte vinove loze i opisati njihove karakteristike. | Ocjena voditelja radionice o uspješnosti prektičnog prepoznavanja sorata vinove loze. Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. |
Prepoznati bolesti i mane vina te primijeniti odgovarajuće enološke postupke i sredstva za njihovo uklanjanje i za korekcije kvaliteta mošta i vina. | Ocjena voditelja radionice o uspješnosti prektičnog prepoznavanja bolesti i mana vina. Izrađen i prezentiran Stručni projekt. Napisan dnevnik stručne prakse. |
Preuzeti osobnu odgovornost za rješavanje problema. | Vrednovanje rada studenta na stručnoj praksi od strane mentora. |
Planirati i upravljati radnim opterećenjem i vremenom. | Vrednovanje rada studenta na stručnoj praksi od strane mentora. |
Surađivati s različitim društvenim skupinama u poslovnom okruženju, pregovarati i asertivno se zauzimati za vlastite stavove. | Vrednovanje rada studenta na stručnoj praksi od strane mentora. |
Working methods
Teachers' obligations
Nositelj predmeta - voditelj stručne prakse - upoznaje studente s ciljevima i procedurom prakse, dijeli ih u grupe, dodjeljuje zadatke i imenuje mentora. Organizira zajedničku prezentaciju stručnih projekta i proizvoda proizvedenih na stručnoj praksi. U suradnji s mentorom, vrednuje stručni projekt i prezentaciju te donosi odluku o uspješno obavljenoj stručnoj praksi.
Suradnici na predmetu - mentori stručne prakse - neposredno vode grupu studenata pri provođenju tehnoloških zahvata u vinogradu i podrumu. Mentoriraju pisanje stručnog projekta i ocjenjuju pisanu verziju stručnog projekta. Prihvaćaju dnevnik studenta i ispunjavaju obrazac vrednovanja studenta na stručnoj praksi. Sudjeluju na prezentaciji stručnih projekata i kušanju proizvoda svih grupa na studiju i u suradnji s voditeljem prakse predlažu konačnu ocjenu za svoju grupu studenata.
Suradnici na predmetu - voditelji radionica – organiziraju radionice sa studentima (poznavanje bolesti i štetnika u vinogradu, poznavanje simptoma nedostatka hranjiva, poznavanje sorata) i provjeravaju usvojeno znanje na radionici koju vode.
Students' obligations
Student je obavezan obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 sati, od čega 90 sati na pokušalištu Jazbina te o tome u aplikaciji "Burza stručne prakse" redovito voditi dnevnik stručne prakse koji mora biti prihvaćen i pozitivno vrednovan od strane mentora na pokušalištu, odnosno kod poslodavca. S grupom studenata obaviti dodijeljeni zadatak te o tome izraditi i javno prezentirati stručni projekt i proizvod koji je proizašao provedbom zadatka. Pohađati radionice o praktičnom prepoznavanju sorata vinove loze; bolestima i manama vina; bolestima i štetnicima vinove loze te simptomima nedostatka hranjiva te uspješno položiti praktičnu provjeru.
Methods of grading
Evaluation elements | Maximum points or Share in evaluation | Grade rating scale | Grade | Direct teaching hours | Total number of average student workload | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ukupno | 90 | 3 |
Na temelju dnevnika koji student vodi na stručnoj praksi, izvješća mentora sa stručne prakse, izrađenog i prezentiranog stručnog projekta voditelj stručne prakse donosi odluku o uspješno obavljenoj stručnoj praksi.
Evaluation elements | Description | Deadline | Recoupment |
---|---|---|---|
Radni učinak studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok radni učinak b) Zadovoljavajući radni učinak c) Slabiji učinak od očekivanja bez opravdanih razloga | ||
Primjena teorije u praktičnom radu za vrijeme stručne prakse | a) Pokazuje izuzetnu vještinu primjene teorije u praktičnom radu b) Prepoznaje teorijski okvir u praktičnom radu c) Ne povezuje teorijski okvir s praktičnim rado | ||
Vještina rješavanja problema studenta za vrijeme stručne prakse | a) Vrlo vješt u rješavanju problema, inovativan i kreativan b) Sposoban je riješiti zadani problem na poznati način c) Ne pokazuje zadovoljavajuće sposobnosti rješavanja problema | ||
Sposobnost donošenje odluka studenta za vrijeme stručne prakse | a) Odluke donosi samostalno, na osnovi temeljite analize (promjenjivih) okolnosti b) Odluke su zadovoljavajuće u poznatim situacijama c) Često donosi pogrešne odluke bez analize situacije | ||
Sposobnost suradnje u timu za vrijeme stručne prakse | a) Radi u skladu s ostalima, pridonosi grupnim odnosima i učinkovitosti b) Odnosi s drugima su skladni u normalnim okolnostima, ali se ne ističe c) Nekomunikativan i povučen do mjere da negativno djeluje na grupu | ||
Komunikacijske vještine studenta za vrijeme stručne prakse | a) Izuzetno jasna, dobro organizirana i uvjerljiva komunikacija, pisana i govorna b) Zadovoljavajuće vještine pisane i govorne komunikacije c) Slabe vještine pisanja i govorne komunikacije | ||
Motiviranost i odgovornost studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok stupanj motiviranosti u radu te kolektivne i društvene odgovornosti b) Zadovoljavajuća motiviranost za rad i odgovornosti prema poslu c) Slabo motiviran, nezainteresiran i bez osjećaja odgovornosti prema poslu |
Weekly class schedule
- Dodjela zadataka za stručni projekt i davanje uputa o njegovoj provedbi i pisanju. Podjela studenata u skupine i dodjela odgovarajuće površine na kojoj će se projekt provodit.
- Odabir i provedba ampelotehničkih zahvata u vinogradu tijekom vegetacije u skladu s dodijeljenim zadatkom (proizvodnja određenog tipa vina ili drugih proizvoda od grožđa).
- Dijagnosticiranja simptoma bolesti i štetnika.
- Dijagnosticiranja simptoma nedostatka hranjiva i šteta od abiotskih stresova u vinogradu.
- Ampelografska evaluacija i identifikacija najvažnijih sorata vinove loze.
- Praćenje dozrijevanja i utvrđivanje tehnološke zrelosti grožđa.
- Berba grožđa i utvrđivanje kakvoće sirovine.
- Odabir tehnologije proizvodnje vina te odgovarajuće opreme i enoloških sredstava u skladu sa željenim tipom vina.
- Primarna prerada grožđa i po potrebi korekcija kvalitete.
- Prepoznavanje bolesti i mana vina – senzorna analiza uzoraka s tipičnim simptomima.
- Praćenje fermentacije, provođenje postupaka njege, dorade i stabilizacije vina.
- Analiza kemijskog sastava vina i senzorna ocjena.
- Prezentacija stručnih projekata svih grupa te kušanje i ocjena svih proizvedenih proizvoda.