Znanstvena djelatnost
zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu
Zavod za marketing u poljoprivredi je vodeća znanstveno-istraživačka jedinica koja se bavi tržištem i marketingom poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Hrvatskoj. Znanstvena djelatnost Zavoda obuhvaća sljedeća područja: preferencije i ponašanje potrošača, metodološka istraživanja u području ponašanja potrošača, prehrambene trendove, tradicijske poljoprivredne proizvode, oznake podrijetla, opskrbne lance u agrobiznisu, tržišta poljoprivrednih proizvoda te ruralni razvitak.
Od važnijih znanstvenih istraživanja posljednjih dvadeset godina valja spomenuti ekonometrijska istraživanja potrošnje hrane (Potrošnja voća i povrća u Hrvatskoj, Prognoza potrošnje mlijeka u Hrvatskoj, Tendencije i prognoza izvoza voća i povrća Republike Hrvatske), istraživanja ponašanja, stavova i preferencija potrošača hrane (Istraživanje marketinga Jabuka, Zadovoljstvo potrošača s gradskim tržnicama u Hrvatskoj, Percepcija i potrošnja vina među mladima u Hrvatskoj, Ispitivanje zadovoljstva potrošača sa Slavonskim kulenom proizvedenog od mesa crne slavonske svinje i modernog tipa svinje), istraživanje standardizacije proizvodnje slavonskoga domaćeg kulena (Slavonski domaći kulen) te istraživanja metoda za mjerenje potrošačkih preferencija. Djelatnici Zavoda su unaprijedili znanstvena istraživanja uvođenjem u praksu multivarijantnih metoda istraživanja tržišta. Zavod je prvi u Hrvatskoj primijenio metode Conjoint u istraživanju tržišta te metodološki unaprijedio ovu metodu uvođenjem kušanja kao oblika prezentacije stimula.