ICA-Edu radionica održana na Sveučilištu u Zagrebu Agronomskom fakultetu
ICA (Association for European Life Science Universities) udruženje je europskih sveučilišta u području znanosti o životu. Djeluje od 1988. i jedno je od najdugovječnijih i najprestižnijih udruženja za visoko obrazovanje u Europi. Ukupno broji 52 institucije, članova organizacije, koji kroz zajedničku mrežu djeluju na području podučavanja, znanstvenih istraživanja i inovacija. Glavni ciljevi članova uključuju kružnu bioekonomiju, održivo korištenje prirodnih resursa, bioraznolikost, zaštitu okoliša i razvoj ruralnih područja.
ICA je krovna organizacija pod kojom djeluju stalni odbori među kojima i ICA-Edu (ICA Network for Innovation in Life Sciences Higher Education). ICA-Edu odbor organizira radionice jednom godišnje, a ovogodišnja radionica pod temom „Developing best teaching and learning practices for the professional use of AI in Life Sciences Higher Education“ je održana 23. i 24. listopada 2024. na Sveučilištu u Zagrebu Agronomskom fakultetu. Radionici su prethodila tri webinara veza uz temu radionice tijekom godine.
Ovogodišnja ICA- Edu radionica bila je usmjerena na istraživanje mogućnosti i poboljšanje uključivanja umjetne inteligencije (UI) u visoko obrazovanje u području znanosti o životu. Sudionici su sudjelovali u raspravama u grupama i sekcijama s praktičnim primjerima, a predstavljene su i studije slučaja, sve s ciljem razvijanja učinkovitih metoda podučavanja i učenja koje koriste UI za napredak u obrazovanju u području znanosti o životu. Ovogodišnja ICA-Edu radionica održana je hibridno s 25 sudionika uživo i 19 online.
Očekivani ishodi radionice su sljedeći:
- Poboljšano razumijevanje trenutnog stanja, prednosti, etičkih dvojbi i izazova uključivanja UI u visoko obrazovanje u području znanosti o životu,
- Identificiranje praktičnih mogućnosti za uključivanje UI u kurikulum, s fokusom na prijediplomske i diplomske studijske programe,
- Razvoj autentičnih scenarija ocjenjivanja koji uključuju UI čime će se omogućiti konkretne upute za buduću primjenu u obrazovanju.
U okviru teme ovogodišnje radionice održana su sljedeća predavanja:
- Markus Schatten, Sveučilište u Zagrebu Fakultet organizacije i informatike, Zagreb, Hrvatska
- The current state of AI in Teaching and Learning in Higher Education
- Janna Pietikäinen, prodekanica za nastavu i studentska pitanja, Faculty of Agriculture, University of Helsinki, Helsinki, Finska
- Articulation of the concerns from an educational manager regarding the impact of AI in teaching and learning
- Mieke Uyttendaele, ravnateljica za obrazovanje i internacionalizaciju Fakulteta, Faculty of Bioscience Engineering, University of Ghent, Ghent, Belgija
- How Ghent University is addressing the use of generative AI in teaching and learning
- Nigel Francis, School of Biosciences, University of Cardiff, Ujedinjeno Kraljevstvo
- Reimagining Authentic Assessment: the power (and some peril) of Generative AI
Tijekom radionice su održane rasprave u grupama te su predstavljena promišljanja sudionika na sljedeće teme:
- Prednosti, etičke dvojbe i izazovi primjene UI u viskom obrazovanju u području znanosti o životu,
- Raznolikost institucionalnog odgovora na primjenu UI u podučavanju i učenju te primjeni uputa,
- Istraživanje potencijala i trenutnih izazova za uspješnu primjenu UI u podučavanju i učenju u području znanosti o životu.
Više informacija je dostupno na mrežnoj stranici https://www.ica-europe.info/colloquium-focus .