Biološki i fiziološki čimbenici izgradnje prinosa ratarskih kultura (173295)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Predmet detaljno analizira kompleksan odnos bioloških i fizioloških čimbenika koji utječu na procese rasta i razvoja odnosno formiranje prinosa ratarskih kultura u uvjetima umjerenog i izmjenjivog kontinentalnog klimata. Obrađuje se interakcija glavnih agrotehničkih zahvata i vremenskim prilikama na formiranje prinosa i komponenta prinosa najvažnijih ratarskih kultura (strnih i prosolikih žitarica, krupnozrnih leguminoza i krumpira). Cilj predmeta je i upoznati studente s najnovijim rezultatima istraživanja u području izgradnje prinosa i kvalitete najznačajnijih ratarskih kultura. Nastavni plan i program potiče aktivnu participaciju studenta u smislu samostalnog savladavanja stručnih i znanstvenih tekstova i njihovu analizu. U okviru seminarske aktivnosti i individualnih kontakata pratit će se praktična i teoretska znanja studenata. Modul doprinosi razvoju generičkih vještina koje omogućuju studentu dan jasno i jednoznačno prezentira svoje zaključke i rezultate originalnog istraživanja, stručnoj i općoj publici.
Vrsta predmeta
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Izborni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 30
Predavanja: 10
Auditorne vježbe: 5
Seminar: 15
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70% točnih odgovora
Dobar (3): 71-80% točnih odgovora
Vrlo dobar (4): 81-90% točnih odgovora
Izvrstan (5): 91-100% točnih odgovora
Opće kompetencije
Sposobnost kritičke analize, evaluacije i sinteze postojećih znanstveno utemeljenih informacija i i teorija u području agronomski učinkovite i ekološki prihvatljive proizvodnje ratarskih kultura u specifičnim agroekološkim i organizacijsko-tehničkim uvjetima.
Oblici nastave
- Predavanja
P - Vježbe u praktikumu
V - Terenske vježbe
V - Seminari
S - Vježbe
V
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Znanje o glavnim okolišnim čimbenicima koji ograničavaju proizvodnju ratarskih kultura u uvjetima umjerenog i izmjenjivog kontinentalnog klimata. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Znanje o agronomski učinkovitim agrotehničkim mjerama za daljnje povećanje prinosa ratarskih kultura u uvjetima umjerenog kontinentalnog klimata. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Sposobnost analize komponenata prinosa strnih i prosolikih žitarica, krupnozrnih mahunarki i krumpira. | Seminarski rad, usmeni ispit, procjena vještina i sposobnosti analiza komponenata prinosa. |
Interpretacija utjecaja glavnih agrotehničkih zahvata u tehnološkom procesu ratarske proizvodnje na proces formiranja prinosa i komponenata prinosa uzgajanih kultura. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Sposobnost analize i interpretacije učinka vremenskih uvjeta tijekom vegetacijske sezone na formiranje prinosa i komponenata prinosa ratarskih kultura. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Sposobnost planiranja potrebnih opažanja, mjerenja i analize u poljskim istraživanjima u kojima se uzgajaju ratarske kulture. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Znanje i sposobnosti potrebne za prikupljanje relevantnih podataka iz znanstvene literature iz područja teme doktorskog rada. | Seminarski rad, usmeni ispit. |
Sposobnost prezentacije vjerodostojnih i znanstveno utemeljenih informacija. | Seminarski rad. |
Način rada
Obveze nastavnika
Planiranje, organiziranje i održavanje predavanja i vježbi, te seminarskih radova i terenske nastave.
Obveze studenta
Nastava se izvodi putem tradicionalnih predavanja, održavanja vježbi i izrade seminara korištenjem suvremenih nastavnih metoda. Izvođenje nastave se u određenoj mjeri prilagođava potrebama upisanog studenta na način da je izrada seminara direktno povezana s planiranom temom doktorskog rada. Unutar nastave predviđene su i sekcije diskusije,prezentacije seminarskog rada i praktičnog rada na analizama komponenata prinosa. Modulom se želi naglasiti aktivno sudjelovanje doktoranda i to prvenstveno putem individualne izrade seminarskog rada, te samostalnim analizama komponenata prinosa ratarskih kultura. Studenti moraju imati temeljna znanja u području rasta, razvoja i formiranja prinosa poljoprivrednih kultura.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminarski radovi (S) | 50% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
15 | 90 | 3 |
Usmeni ispit (U) | 30% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
10 | 60 | 2 |
Procjena vještina i sposobnosti analiza komponenata prinosa (A) | 20% |
0-59% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
5 | 30 | 1 |
Ukupno | 100% | ((S×50)+(U×30)+(A×20))/100 | 30 | 180 | 6 |
Teoretsko i praktično znanje studenta će se pratiti kroz izradu seminara i u individualnim kontaktima. Na kraju nastave je usmeni ispit kako bi se testirala sposobnost studenta da usvoji i integrira prezentirana znanja i informacije. Stečene vještine analiza komponenata prinosa prate se kroz aktivnost praktičnog rada.
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Seminarski radovi (S) | Ocjenjuje se pisani rad, sadržaj i način izlaganja. Studenti pripremaju pisanu i usmenu prezentaciju prema danim uputama. Korištenje tuđeg rješenja je zabranjeno. | Tijekom održavanja nastave. | |
Usmeni ispit (U) | U dogovoru s predmetnim nastavnicima. | ||
Procjena vještina i sposobnosti analiza komponenata prinosa (A) | Praktični rad. | Tijekom održavanja nastave. |
Tjedni plan nastave
- P - Pregled glavnih znanstvenih dostignuća koja su utjecala na poboljšanje ratarske proizvodnje i značaj dugoročnih (“long-term”) poljskih pokusa u agronomskim istraživanjima (Park Grass, Hoos Barley, Broadbalk Wheat Experiments, Morrow plots).
- P - Usporedba sustava ratarske proizvodnje u različitim ekološkim i organizacijsko-tehničkim uvjetima.
- P - Identifikacija bioloških osobina i ekoloških čimbenika koji utječu na adaptaciju ratarskih usjeva i proizvodnju u različitim zemljišno-klimatskim uvjetima. Specifičnost kultivira u suvremenim i održivim tehnologijama proizvodnje ratarskih kultura.
- P - Utjecaj glavnih ekoloških čimbenika i agrotehničkih zahvata na rast i razvoj ratarskih kultura, te formiranje prinosa i komponenata prinosa.
- P - Manipulacija arhitekture lisne površine u cilju poboljšanih performansi ratarskih usjeva. Daljnje mogućnosti povećanja prinosa ratarskih kultura.
- V - Određivanje stadija rasta i razvoja ratarskih kultura na nastavnom poligonu pokušališta Maksimir i u praktikumu Zavoda za specijalnu proizvodnju bilja.
- P + V - Analize prinosa i komponenta prinosa strnih žitarica.
- P + V - Analize prinosa i komponenta prinosa prosolikih žitarica.
- P + V - Analize prinosa i komponenta prinosa (krupnozrnih) mahunarki.
- P + V - Analize prinosa i komponenta prinosa krumpira.
- S - Utjecaj ekoloških i antropogenih čimbenika na fotosintetsku aktivnost usjeva.
- S - Rast i razvoj ploda (sjemena) i regulatorni mehanizmi uključeni u ovaj proces, te akumulacija suhe tvari u sjemenu i gomolju.
- S - Tehnologija proizvodnje u funkciji specifičnih zahtjeva na kvaliteti i kvantiteti prinosa ratarskih kultura.
- S - Prezentacija teme iz područja doktorskog rada.
- S - Prezentacija teme iz područja doktorskog rada
Obvezna literatura
- Egli, D.B. (1998) Seed Biology and the Yield of Grain Crops.
- Boerma, H.R., J.E. Spacht (2004) Soybeans: Improvement, Production and Uses.
- Smith, D.L., C. Hamel (1999) Crop Yield – Physiology and Processes.
- Harris, P.M. (1992) The Potato Crop.
Preporučena literatura
- Evenson, R.E., D. Gollin (Eds). (2003). Crop variety improvement and its effect on productivity : the impact of international agricultural research. CABI, Wallingford.
- Loomis, R.S., D.J. Connor (1992) Crop Ecology: Productivity and Management in Agricultural Systems. Cambridge University Press, Cambridge.
- White, P.J., A.J. Lawrence (2003) Corn: Chemistry and Technology. Amer. Assn. of Cereal Chemists.
- Basra, A. S. (Ed.). 1994. Mechanisms of plant growth and improved productivity: modern approaches. M. Dekker, New York.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Site-specific Crop Management, University of Nebraska - Lincoln.
- Crop Management Strategies, University of Nebraska - Lincoln.