Ispiši

Teorija krajobraza i krajobraznog planiranja (173848)

Nositelj predmeta

Opis predmeta

-Cilj modula je upoznati doktorande s teorijskim osnovama krajobraznog planiranja. Definicije krajobraza, Struktura korištenja i namjene površina-krajobraza, Poimanje krajobraza, Divergentnost interesa u krajobrazu, etika prirode, Modeli u prostornom planiranju, Uloga civilnog društva u planiranju prostora

Vrsta predmeta

ECTS: 6.00

Engleski jezik: R1

Sati nastave: 30
Predavanja: 5
Seminar: 25

Ocjenjivanje

Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):

Opće kompetencije

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet: prethodno znanje o procesima prostornog planiranja u kojima su uključeni aspekti zaštite prostora i krajobraza

Oblici nastave

  • Predavanja
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje
  • Konzultacije
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje
  • Seminari
    1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja Način provjere
integrirati zaštitu krajobraza ne samo kao stručni, već i društveni problem; argumentirano razmišljati o mogućim pristupima u rješavanju prostornih problema na relaciji zaštita-razvoj; integrirati zaštitno–okolišne kriterije u planerski postupak i druge (zakonom predviđene) instrumente zaštite krajobraza; razumijevati teoriju i iskustvo u praksi te kritički vrednovati sklad/nesklad između teoretskih načela i praktičnog djelovanja eseji i seminarski radovi

Način rada

Obveze nastavnika

konzulatacije

Obveze studenta

proučavanje nastavnih cjelina kroz izabranu literaturu, konzultacije i samostalne zadatke (esej, seminar).

Tjedni plan nastave

  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. -
  8. -
  9. -
  10. -
  11. -
  12. -
  13. -
  14. -
  15. -

Obvezna literatura

  1. D.W.MEINIG.1979. THE INTERPRETATION OF ORDINARY LANDSCAPES., OXFORD GLOSAR KLJUČNIH IZRAZA KORIŠTENIH U POLITIKAMA PROSTORNOG RAZVOJA U EUROPI, CEMAT Stasbourg 2000 Marušič, I. 2002. Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and urban planning, 60(2): 95-103 Taylor, P.W. 1986. Respect for Nature: A Theory of Environmental Ethics. Princeton Univ. Press. New York. Poglavlje 6 Forster, N. 2002. Ecological Planning: a Historical and Comparative Synthesis. John Hopkins University Press. Baltimore Chechile, R. A. i S. Carlisle (eds), 1991. Environmental Decision Making: A Multidisciplinary Perspective. Van Nostrand Reinhold. New York. poglavlja 1., 9

Prijava djelatnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.