Teorija krajobraza i krajobraznog planiranja (173848)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
-Cilj modula je upoznati doktorande s teorijskim osnovama krajobraznog planiranja. Definicije krajobraza, Struktura korištenja i namjene površina-krajobraza, Poimanje krajobraza, Divergentnost interesa u krajobrazu, etika prirode, Modeli u prostornom planiranju, Uloga civilnog društva u planiranju prostora
Vrsta predmeta
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Izborni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
Sati nastave: 30
Predavanja: 5
Seminar: 25
Ocjenjivanje
Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):
Opće kompetencije
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet: prethodno znanje o procesima prostornog planiranja u kojima su uključeni aspekti zaštite prostora i krajobraza
Oblici nastave
- Predavanja
1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje - Konzultacije
1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje - Seminari
1.Poimanje i definicije krajobraza i krajobraznog planiranja 2.Divergentnost interesa u krajobrazu 3.Teorijske osnove krajobraznog planiranja 4.Instrumenti zaštite kvaliteta/vrijednosti krajobraza iz planerske perspektive 5. Administrativni sustav i krajobrazno planiranje
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
integrirati zaštitu krajobraza ne samo kao stručni, već i društveni problem; argumentirano razmišljati o mogućim pristupima u rješavanju prostornih problema na relaciji zaštita-razvoj; integrirati zaštitno–okolišne kriterije u planerski postupak i druge (zakonom predviđene) instrumente zaštite krajobraza; razumijevati teoriju i iskustvo u praksi te kritički vrednovati sklad/nesklad između teoretskih načela i praktičnog djelovanja | eseji i seminarski radovi |
Način rada
Obveze nastavnika
konzulatacije
Obveze studenta
proučavanje nastavnih cjelina kroz izabranu literaturu, konzultacije i samostalne zadatke (esej, seminar).
Tjedni plan nastave
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
Obvezna literatura
- D.W.MEINIG.1979. THE INTERPRETATION OF ORDINARY LANDSCAPES., OXFORD GLOSAR KLJUČNIH IZRAZA KORIŠTENIH U POLITIKAMA PROSTORNOG RAZVOJA U EUROPI, CEMAT Stasbourg 2000 Marušič, I. 2002. Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and urban planning, 60(2): 95-103 Taylor, P.W. 1986. Respect for Nature: A Theory of Environmental Ethics. Princeton Univ. Press. New York. Poglavlje 6 Forster, N. 2002. Ecological Planning: a Historical and Comparative Synthesis. John Hopkins University Press. Baltimore Chechile, R. A. i S. Carlisle (eds), 1991. Environmental Decision Making: A Multidisciplinary Perspective. Van Nostrand Reinhold. New York. poglavlja 1., 9