Tržište u agrobiznisu (185431)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Poznavanje tržišta je osnovni preduvjet za uspješno poslovanje. U ovom modulu će se iznijeti osnovni pojmovi o tržištu te specifičnosti tržišta u agrobiznisu. Studenti će biti upoznati s potrošačkim trendovima, kao i s najnovijim načinima označavanja proizvoda. Nadalje, bit će objašnjene svjetske i domaće tržišne institucije kao i prodajni kanali u području agrobiznisa te će se opisati vanjskotrgovinska razmjena u područja agrobiznisa.
Programski dijelovi modula su:
Uvod u teoriju tržišta
Tržišni trendovi u agrobiznisu
Prodajni kanali
Tržišne institucije
Izvori tržišnih informacija
Međunarodna tržišta i međunarodna razmjena u području agrobiznisa
Hrvatska tržišta u području agrobiznisa
Seminarski rad u sklopu koje studenti u grupama rade analizu tržišta odabranog poljoprivredno-prehrambenog proizvoda.
Polaganje ispita se provodi preko seminarskog rada i usmenog ispita.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Obvezni predmet, 3. semestar, 2. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R2
E-učenje: R2
Sati nastave: 60
Predavanja: 30
Auditorne vježbe: 10
Seminar: 20
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80 %
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Predmet osposobljava studente za razumijevanje osnovnih zakonitosti funkcioniranja tržišta te analizu pojedinih tržišta iz područja agrobiznisa.
Oblici nastave
- Predavanja
- Auditorne vježbe
- Seminari
Skupine (3-5 studenata) izrađuju pregled svjetskog i hrvatskog tržišta odabranog proizvoda.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
objasniti pojam tržišta i način njegovog funkcioniranja | 1. kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
opisati specifičnosti tržišta iz područja agrobiznisa | 1. kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
opisati trendove na međunarodnom tržištu iz područja agrobiznisa | 1. kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
razlikovati osnovne tržišne oznake podrijetla i kvalitete | 2.kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
opisati prodajne kanale, njihove prednosti i nedostatke, objasniti ulogu i značaj tržnih institucija | 2.kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
prikupiti osnovne tržišne podatke i izraditi proizvodno-potrošnu bilancu | 2.kolokvij, pismeni ispit, seminarski rad, usmeni ispit |
izraditi jednostavnu analizu tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda | seminarski rad |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja i auditornih vježbi
Pomoć pri izradi seminarskih radova
Ocjenjivanje studentskih seminara i ispita
Obveze studenta
Sudjelovanje na nastavi
Izrada seminarskog rada
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Usvojenost programskog sadržaja-1 kolokvij | 20% |
do 5 6 - 7 7 - 8 9 - 10 11 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
18 | 60 | 2 |
Usvojenost programskog sadržaja-2 kolokvij | 20% |
do 5 6 - 7 7 - 8 9 - 10 11 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
18 | 60 | 2 |
Usvojenost programskog sadržaja-završni pismeni ispit | ili 40% |
do 12 13 – 16 17 – 20 21 – 23 24 - 26 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
|||
Seminarski rad | 40% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
24 | 60 | 2 |
Završni usmeni ispit | 20% |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
|||
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Tjedni plan nastave
- Pojam i definicija tržišta, vrste i funkcije tržišta, specifičnosti tržišta u agrobiznisu
- Analiza ponude i potražnje
- Regulativno-interventne mjere na području tržišta poljoprivrednih proizvoda
- Elastičnost
- Regionalni marketing, Tržišne oznake podrijetla i kvalitete
- Trendovi u prehrani i ponašanju pri potrošnji; Informiranje i zaštita potrošača
- Vrste prodajnih kanala; prednosti i nedostaci; odabir prodajnog kanala, Zadruge
- Domaće i inozemne tržišne institucije i organizacije, Zakonodavni okvir, Tržni redovi
- Statistički izvori podataka, TISUP
- Proizvodno – potrošne bilance
- Pregled međunarodnog tržišta u području agrobiznisa
- Vanjskotrgovinska razmjena poljoprivredno-prehrambenim proizvodima i trendovi
- Pregled hrvatskog tržišta iz područja agrobiznisa
- Analiza odabranih tržišta proizvoda iz područja agrobiznisa
- Analiza odabranih tržišta proizvoda iz područja agrobiznisa
Obvezna literatura
- Kolega, A., Božić, M. (2001.): Hrvatsko poljodjelsko tržište, Tržništvo, Zagreb
- Kolega, A., Kovačić, D. (1995.): Uspješna prodaja, Tržništvo, Zagreb
- Samuelson, Nordhaus (2007.): Ekonomija, MATE, Zagreb
Preporučena literatura
- Gattermayer i sur. (1994.): Agrarvermarktung in Österreich, Service Facherlag
- Tracy, M. (1996.): Hrana i poljoprivreda u tržnom gospodarstvu, Uvod u teoriju, praksu i politiku (prijevod izvornika “Food and Agriculture in a Market Economy – An Introduction to Theory, Practice and Policy)
- Grahovac, P. (1992.): Dugoročne tendencije u međunarodnoj razmjeni poljodjelskih proizvoda, Ekonomika poljoprivrede u suvremenoj Hrvatskoj I, (Zbornik radova), Ekonomski fakultet Zagreb
- Jurin, S., Šohinger, J. (1990.) Teorija tržišta i cijena, Globus, Zagreb
- Saccomandi, V. (1998.): Agricultural Market Economics, Van Gorcum, Assen, The Netherlands
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Economia agroalimentare, Università degli Studi di Parma, Facoltà di Economi
- Agrarmärkte, BOKU, Wien, Austria