Ruralna infrastruktura (238590)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Slušanjem ovog predmeta student stječe specifična znanja i vještine o infrastrukturi i logističkom sustavu, njegovoj organizaciji i projektiranju u agrobiznisu.
Programski dijelovi modula su:
- Uvodna predavanja, organizacija i kriteriji evaluacije znanja studenata na modulu. Pojmovno i sadržajno definiranje ruralne infrastrukture
- Funkcije i podjela infrastrukture, gospodarska infrastruktura u ruralnim područjima
- Elementi i metode makroekonomske optimizacije ruralne infrastrukture i infrastrukturnih objekata u agrobiznisu
- Organizacijske mreže infrastrukture, projektiranje objekata infrastrukturne mreže u ruralnom području
- Infrastruktura i ruralni i regionalni razvoj
Polaganje ispita se vrši preko seminara i parcijalnog ispita te po potrebi usmenog ispita.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Agrobiznis i ruralni razvitak (Izborni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 32
Auditorne vježbe: 12
Seminar: 16
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 70%
Vrlo dobar (4): 80%
Izvrstan (5): 905
Uvjeti za dobivanje potpisa
Ostvarena 3 ECTS boda tijekom semestra.
Opis
Redovito pohađanje nastave osigurava 1 ECTS bod.
Aktivnost u raspravama tijekom nastave i izrada domaćih zadaća osigurava 1 ECTS bod.
Pripremljen i prezentiran seminarski rad osigurava 1 ECTS bod.
Samostalni radni zadatak omogućuje nadoknadu 1 ECTS boda.
Opće kompetencije
Sposobnost samostalnog istraživanja i/ili timskog rada u analizama ekonomike infrastrukture u agrobiznisu. Ekonomski i društveno odgovorno predlaganje rješenja i strateških smjernica pri donošenju odluka o gospodarskoj infrastrukturi i logistiki u ruralnim područjima.
Oblici nastave
- Predavanja
Nastavnici organiziraju i izvode predavanja koristeći Power Point prezentacije i ostale radne materijale (tekstove, radne zadatke) - Auditorne vježbe
- Seminari
Seminar – ovisno o veličini grupe, dvoje do troje studenata odabire jednu od ponuđenih tema, zajednički pripremaju pisani rad i prezentaciju, a svaki član skupine usmeno izlaže dio seminarskog rada
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Opisati obilježja infrastrukturnih objekata u agrobiznisu i ruralnom prostoru | Rasprave na nastavi, seminarski rad, pisani ispit |
Obrazložiti utjecaj infrastrukturnih objekata na ekonomsku učinkovitost i dohodak poljoprivredne proizvodnje | Rasprave na nastavi, radni zadaci, seminarski rad |
Identificirati kritične elemente gospodarske infrastrukture u agrobiznisu s obzirom na specifičnost poljoprivrede, poljoprivrednih inputa i outputa | Rasprave na nastavi, radni zadaci, seminarski rad |
Izraditi projektni prijedlog lokacije i kapaciteta infrastrukturnog objekta u agrobiznisu, primjenom metoda za evaluaciju i optimizaciju | Projektni zadatak, seminarski rad |
Objasniti ulogu poslovne logistike u makroekonomskoj perspektivi | Rasprave na nastavi, seminarski rad, pisani ispit |
Prepoznati logističke strategije, potrebu i načine njihove primjene u rješavanju ekonomskih problema u agrobiznisu | Rasprave na nastavi, seminarski rad, pisani ispit |
Obrazložiti ulogu ruralne infrastrukture u razvoju ruralnih područja | Rasprave na nastavi, seminarski rad, pisani ispit |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje nastave u skladu s definiranim tjednim planom, pripremanje radnih materijala i održavanje konzultacija.
Kontinuirano praćenje dolazaka studenata na nastavu i evidencija njihove aktivnosti.
Ocjenjivanje u skladu s definiranim kriterijima.
Obveze studenta
Prisustvo na nastavi, sudjelovanje u raspravama.
Izrada seminara i domaćih zadaća.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje predavanja i vježbi | 50 | 50 | 1 | |||
Aktivnost na nastavi | 40 | 1 | ||||
Seminarski rad | 33,3% | 12 | 40 | 2 | ||
Usvojenost nastavne građe: dva parcijalna ispita | 66,7% |
60% 70% 80% 90% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
50 | 2 | |
Samostalni zadatak - domaća zadaća | 40 | |||||
Ukupno | 100% | 33,3 % seminarski rad 33,3 % prvi parcijalni ispit 33,3 % drugi parcijalni ispit | Prosječna ocjena seminarskog rada i dva parcijalna ispita. | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Pohađanje predavanja i vježbi | Evidencija nazočnosti studenata na nastavi. Prati se sposobnost discipliniranog praćenja nastave. Izostanci se mogu opravdati sukladno Pravilniku o studiranju na Agronomskom fakultetu. | Tijekom semestra. | Samostalni zadatak ili usmeni ispit |
Aktivnost na nastavi | Sudjelovanje u raspravama, postavljanje pitanja, praćenje usvajanja činjenica i razumijevanje teorija, prezentacijskih i komunikacijskih vještina i timskog rada. Zapažena aktivnost bilježi se u studentskoj evidenciji. | tijekom semestra | Samostalni zadatak ili usmeni ispit |
Seminarski rad | Seminarsku temu na početku semestra zadužuju skupine od 3 do 5 studenata, ovisno o veličini studentske grupe. Pisani rad se predaje na pregled najmanje dva tjedna prije izlaganja, a korigirani prilikom izlaganja. | - | |
Usvojenost nastavne građe: dva parcijalna ispita | Sastoje se od pitanja zatvorenog i otvorenog tipa te nekoliko zadataka | - | |
Samostalni zadatak - domaća zadaća | Tijekom semestra će studenti dobiti nekoliko zadataka koje će trebati samostalno riješiti. | Tijekom semestra |
Tjedni plan nastave
- Uvod u modul i osnovne definicije
- Makroekonomsko značenje infrastrukture i makrogospodarska konkurentnost zemalja. Gospodarska i negospodarska infrastruktura pojedinih zemalja.
- Posebnosti gospodarske infrastrukture zbog specifičnosti poljoprivrede i poljoprivrednih inputa i outputa.
- Veličina kapaciteta infrastrukture; tri strategije određivanja kapaciteta; izbor trenutka nabave i izgradnje infrastrukture. Komparativne prednosti lokacije.
- Disperzija proizvodnje, raspoloživost rada, dostupnost cestovne, željezničke i riječne mreže. Komparativne prednosti lokacije.
- Metode za evaluaciju i optimizaciju lokacije infrastrukturnih objekata.
- Ruralna područja EU
- Ruralna infrastruktura
- Infrastruktura i regionalni razvoj
- Logistika i njene posebnosti u agrobiznisu
- Priroda opskrbnog menadžmenta, menadžment zaliha.
- Pametna i start up sela te značaj ruralne infrastrukture za razvoj istih
- Tipovi veletrgovina, oprema i logistika veletrgovina u agrobiznisu.
- Izračun optimalnog kapaciteta hladnjače za voće i povrće.
- Analiza logistike – studije slučaja.
Obvezna literatura
- Zelenika, R., Pavlić Skender, H. (2007). Upravljanje logističkim mrežama, Rijeka, Ekonomski fakultet u Rijeci
- Pašalić, Ž. (1984): Teorijske osnove infrastrukture. U: Infrastruktura i privredni razvoj (Rogošić, Ž., ur.), Split, str 7-85.
- Zekić, Z. (2000). Logistički menadžment. Glosa d.o.o. Rijeka
- Ljubaj, Tihana i Franić, Ramona (2013). Ekonomika infrastrukture u agrobiznisu. Interna skripta. Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet (rukopis).
- Europska komisija - Dugoročna vizija za ruralna područja: za jača, povezana, otporna, prosperitetna ruralna područja EU-a
Preporučena literatura
- Fourie, J. (2006). Economic infrastructure: a review of definitions, theory and empirics. South African Journal of Economics, 74: 530–556.
- Čavrak, V. (2004) Makroekonomske implikacije izgradnje prometne infrastrukture u Hrvatskoj. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 2(1): 1-14.
- Ivaković, Č. (1998). Transportna logistika u opskrbljivanju i upravljanju zalihama. Međunarodno znanstveno stručno savjetovanje „Tehnika i logistika prometa“, Opatija, 27.-28.4.1998.