Uvod u krajobrazno oblikovanje 1 (169228)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Uvod u studij i predmet studija. Metodološki pristup projektiranju. Postupak i principi krajobraznog projektiranja. U postupku projektiranja određenje problema kao radno ishodište, definiranje projektnog programa i projektnog zadatka. Važnost i uloga socijalnih odrednica u projektiranju, uloga ekoloških i prostornih parametara. Oblikovanje kao opredmećenje društvenih potreba. Odnos krajobrazne osnove i društvene funkcije. Postupak krajobraznog oblikovanja. Temeljem općih spoznaja o postupka i principa krajobraznog projektiranja utvrđuje se program oblikovanja vrta individualne jedno-obiteljske samostojeće kuće. Položaj i klima i njihov značaj za planiranje vrta. Plan vrta. Međuodnos unutrašnjosti kuće s vanjskim prostorom u funkcionalno prostornu cjelinu. Način korištenja i zaštita vrta. Elementi oblikovanja vrta.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 24
Seminar: 10
Projektantske vježbe: 26
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 71%
Vrlo dobar (4): 81%
Izvrstan (5): 91%
Opće kompetencije
Predmet osposobljava za razumijevanje metode pristupa projektiranju, određivanje problema kao radnog ishodišta.
Studenti (ce) dobivaju neophodna teorijska i praktična znanja za projektantsko oblikovni rad iz područja krajobrazne arhitekture. Unutar predmeta stječu se znanja o osnovnim tipovima jedno-obiteljske stambene izgradnje i njihovim utjecajima na vrtni prostor i vrijednostima vrtnog prostora
Oblici nastave
- Predavanja
- Seminari
vezani za izradu projektnog zadatka na osnovi programa manje socijalne jedinice (individualne obitelji) u integralnom postupku oblikovanja boravišta kao cjeline unutrašnjeg i vanjskog prostora. Stjecanje vještina – samostalno izrađuju i prezentiraju idejno krajobrazno rješenje vrta jednoobiteljske samostojeće kuće u položaju ulaz Sjever- Jug. Konačni produkt je Mapa zbir svih vještina. - Projektantske vježbe
sklopu projektantskih vježbi izvodi se tumačenje kompozicije, grafička prezentacija, analize boravišnih kvaliteta u kući i vrtu, analize vanjskih okolišnih utjecaja, prijedlozi konceptnih rješenja uređenja vrta. Skiciranje. Projektantske vježbe se provode u skupinama (tri skupine od 10 do15 studenata).
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
identificirati prostorne i društvene probleme za definiranje programa oblikovanja kućnog vrta | Pismeni ispit, seminar |
iskazati ciljeve i izraditi projektni program za uređenje vrta jedno-obiteljske samostojeće kuće | Pismeni ispit, seminar |
oblikovati različita konceptna rješenja | Usmeni ispit, seminar |
izdvojiti, opisati i objasniti odabrani koncept | Usmeni ispit, seminar |
prezentirati oblikovno rješenje osnovnim grafičkim tehnikama | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Način rada
Obveze nastavnika
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti
Obveze studenta
Redovito pohađanje nastave i izvršavanje postavljenih zadataka.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Međuispit Pismeni I | 25 % |
0 – 60 % 61 - 70 % 71 - 80% 81 -90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
15 | 35 | 1,5 |
Međuispit Pismeni II | 25 % |
0 – 60 % 61 - 70 % 71 - 80% 81 -90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
15 | 35 | 1,5 |
Završni ispit pismeni i usmeni. Seminar pismeni i usmeni. | 50% |
0 – 60 % 61 - 70 % 71 - 80% 81 -90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
30 | 90 | 3 |
UKUPNO | 100% | 60 | 160 | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima dvaju pismenih ispita tijekom semestra, te završnoj usmenoj obrani seminarskog rada, pri čemu u zbirnu ocjenu ulazi i ocjena izrade i prezentacije seminara.
(Ukoliko student položi oba međuispita ocjenom 3 i više; ne treba polagati završni ispit)
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Usmeni ispit | Javna prezentacija seminara i odgovaranje na postavljena pitanja | Rokovi su utvrđeni na samom početku semestra | Rokovi su utvrđeni na samom početku semestra |
Tjedni plan nastave
- Uvod u studij i uvod u modul (P); Uvod, prezentacija materijala, obaveze iz modula (PV)
- Razvoj i značaj boravišnog prostora (P); Uvod u zadatak, tehnika pisanja, skiciranja, Uvod u kompoziciju 1 (PV)
- Urbanističke propozicije u jedno-obiteljskoj izgradnji, ovisnost vrta o tipu kuće, međuodnos interijera i eksterijera (P); Komentar prethodnog zadatka , uvod u kompoziciju II (PV)
- Postupak krajobraznog oblikovanja, identifikacija i sociogram obitelji krajnjeg korisnika (P); Komentar prethodnog zadatka , mjerila, grafika, aksonometrija (PV)
- Analiza potreba djelatnosti u kući i vrtu, položaj i raspored prostorija u kući i utjecaj na vrt (P); Komentar prethodnog zadatka , ostale grafičke prezentacije i aksonometrijski prikazi (PV)
- Zoning, dijagrami, koncepti i idejno rješenje (P); Komentar prethodnog zadatka, uvod u Seminar: samostojeća kuća- sociogram i kompozicija (PV i S)
- Grafička prezentacija građevine, Nacrt, Tlocrt, Presjeci, Mjerila (P); Komentar prethodnog zadatka, definiranje projektnog zadatka kuća –vrt, skice i dijagrami (PV)
- Međuispit 1; Komentar prethodnog zadatka, topološki dijagram (PV)
- Proces oblikovanja, zoning (P); Komentar prethodnih zadataka, tlocrt prizemlja kuće, dijagrami kuća-vrt i konceptualne skice kuća-vrt (PV)
- Principi način izražavanja u krajobraznom oblikovanju (P) Komentar prethodnog zadatka, nova varijantna rješenja (PV)
- Elementi opreme vrta (P); Komentar prethodnog zadatka, odabir koncepta i njegova razrada
- Idejno rješenje (S); Komentar prethodnog zadatka (PV)
- Razrada idejnog rješenja (S); Komentar prethodnog zadatka (PV)
- Vrednovanje i rasprava o idejnim rješenjima oblikovanja vrt (S)
- Međuispit 2.; Prezentacija i obrana seminarskog rada Ocjena mape i komentar nakon pregleda seminarskog rada (S)
Obvezna literatura
- Aničić, B. (1997.): Korelacija boravišnih kvaliteta vrtnoga prostora i njegovih strukturnih svojstava. Skripta
- Hannenbaum, L. (1990): Landscape Design, a Practical Approach, New Jersey
- Van Der Zanden, A.M.(2007.): Landscape design Theory and application
- Rapopport (l969.): House form and culture, London, str. 46-6o
- Booth, N. (1983): Basic Elements of Landscape Architectural Design, Illinois
Preporučena literatura
- Ivanšek F. (1988.): Enodružinska hiša; Ljubljana
- Ogrin D. (1983.1988) I vrt je stanovanje. Arhitektura 36-37/186-188,str.22-25
- Strižić Z. (1956.): O stanovanju
- Stižić Z. (1952.): Arhitektonsko projektiranje
- Le Corbusier: Towards a new Arhitecture, str. l9l-l98.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Uvod u prostorsko načrtovanje, Biotehniška fakulteta, Univerze v Ljubljani
- Landschaftsarchitektur I BOKU, Viena
- Explorations into landscape architecture, Swedish University of Agricultural Sciences
- Basics of Landscape Architecture, Anhalt University of Applied Science and Practice of Urban Open Space Design