Trajnice u sustavu gradskog zelenila (157185)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Program predmeta omogućuje studentima stjecanje temeljnih teorijskih i praktičnih znanja neophodnih za studij i uspješan rad u struci. Programski dijelovi modula su sljedeći: Stanište trajnica šume i šumskog ruba, Stanište trajnica otvorenih površina. Studenti upoznaju biljne zajednice trajnica u primjeni na gradskim površinama zelenila te principe oblikovanja s trajnicama. Dobivena znanja iz ovog područja neophodna su za za kreiranje različitih staništa. Putem aktivnog sudjelovanja u nastavi student stječe vještine slaganja kompozicije s trajnicama u sustavu gradskog zelenila. Stanište trajnica kamenjare, Stanište trajnica gredice, Stanište trajnica vode i vodenog ruba.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Hortikultura / Ukrasno bilje (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
- Diplomski studij / Fitomedicina (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
- Diplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 24
Vježbe u praktikumu: 10
Seminar: 26
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 71%
Vrlo dobar (4): 81%
Izvrstan (5): 91%
Opće kompetencije
Studenti dobivaju neophodna teorijska i praktična znanja koja će moći primijeniti u rasadničarskoj proizvodnji trajnica te u njihovoj primjeni na javnim površinama zelenila.
Oblici nastave
- Predavanja
- Vježbe u praktikumu
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Definirati staništa za sadnju trajnica prema modelu Hansen-a i Stahl-a na javnim zelenim površinama. | Pismeni ispit |
Prepoznati trajnice koje su preporučljive za primjenu na pojedina staništa. | Pismeni ispit |
Objasniti kompleksnost interakcijskih odnosa biljke i staništa kao i utjecaj ekoloških uvjeta i antropogenog djelovanja na strukturu i funkciju cvjetnih gredica u javnom prostoru. | Pismeni ispit |
Izraditi prijedlog sadnje cvjetne gredice s trajnicama za pojedina staništa u sustavu javnog zelenila. | Seminarski rad |
Odrediti optimalan način i vrijeme razmnožavanja za pojedine grupe trajnica | Pismeni ispit |
Provesti istraživanja iz područja proizvodnje i primjene trajnica. | Seminarski rad |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja, izvođenje terenskih vježbi, vježbi u praktikumu i seminara, ocjenjivanje seminara, provođenje parcijalnih ispita tijekom semestra, provođenje usmenog ispita.
Obveze studenta
Uredno pohađanje predavanja, terenskih vježbi i vježbi u praktikumu, izrada seminara, aktivno sudjelovanje u nastavi, polaganje parcijalnih ispita tijekom semestra, polaganje usmenog ispita.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje nastave(predavanja i vježbe) | 34 | 34 | 1.1 | |||
Parcijalni ispit (P1) | 15% |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
21,5 | 0.7 | |
Parcijalni ispit (P2) | 15% |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
21,5 | 0.7 | |
Parcijalni ispit (P3) | 15% |
60 - 70% 71 – 80% 81 – 90% 91 – 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
21,5 | 0.7 | |
Parcijalni ispit (P4) | 15% |
60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
21,5 | 0.7 | |
Seminar (S) | 40% |
60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
26 | 60 | 2.1 |
UKUPNO | 100% | (P1+P2+P3+P4+S)/100 | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Seminar | Individualna izrada i prezentacija radova iz nastavnog gradiva. | 3. tjedan, 5.-7. tjedan, 11.-12. tjedan, 14. tjedan | Na ispitnim rokovima. |
Parcijalni ispit (P1 - P4) | Sastoji se od po pet pitanja kojima se testira sposobnost studenta za povezivanjem činjenica i sposobnost zaključivanja. | 4. tjedan, 8. tjedan, 13. tjedan, 15. tjedan |
Tjedni plan nastave
- Uvodni dio: definicija i podjela javnih površina, povijest primjene trajnica na javnim površinama.
- Definicija i podjela staništa za trajnice na javnim površinama prema Hansen-u i Stahl-u.
- Trajnice staništa šume. Odabrane vrste trajnica koje se koriste za sadnju na stanište šume i šumskog ruba.
- Trajnice staništa šumskog ruba“Dudszus” krug za sadnju trajnica ispod krošnje drveća. Trajnice sjene i polusjene za novoformirane pejzažne zone.
- Trajnice sjene i polusjene unutar “zrele šume” u parku ili vrtu. Trajnice za posebne položaje u sjeni i polusjeni.
- Trajnice staništa otvorenih površina. Trajnice kao zamjena za travnjak. Cvatuća livada i ostali tipovi travnjaka.
- Trajnice za suha staništa (porijeklom iz stepa i prerija). Trajnice za sunce i svjetlu sjenu na vlažnom i močvarnom tlu. Odabrane vrste trajnica koje se koriste za sadnju na stanište otvorenih površina.
- Trajnice staništa gredice. Trajnice za sjenovite položaje u vrtu i parku. Sjevernoameričke trajnice za sunčane položaje u umjereno vlažnom do umjereno močbvarnom tlu. Kratkoživuće trajnice. Trajnice za entuzijaste.
- Trajnice seoskih vrtova. Staništa trajnica u primjeni na gradskim površinama zelenila.
- Trajnice staništa gredice. Odabrane vrste trajnica koje se koriste za sadnju na stanište gredice.
- Trajnice staništa kamenjare. Trajnice pogodne za sadnju na formalnu kamenjaru. Trajnice za pješčane i šljunkovite, sunčane i suhe položaje. Vrste za vlažne položaje u kamenjari.
- Trajnice staništa kamenjare. Odabrane vrste trajnica koje se koriste za sadnju na stanište kamenjare . Staništa trajnica u primjeni na gradskim površinama zelenila.
- Trajnice staništa vode i vodenog ruba. Trajnice za sadnju na rub umjetnoh jezera bez vlažnih rubova.
- Trajnice za vlažne rubove i plitku vodu. Vrste sporog rasta. Trajnice s plutajućim lišćem za mirnu vodu. Trajnice za brzake.
- Rasadničarska proizvodnja trajnica.
Obvezna literatura
- Hansen, R., Stahl, F.(1993). Perennials and Their Garden Habitats, Cambridge University Press.
- Nau, J.(1996).Ball Perennial Manual: propagation and production. Batavia: Ball Publishing.
- Oudolf, P., Kingsbury, N. (2013). Planting – a New Perspective. London: Timber Press.
Preporučena literatura
- Wildermuth, H. (1994). Priroda kao zadaća. Zagreb: Državna uprava za zaštitu kulturne i prirodne baštine.
- Simon, H., Jelitto, L., Schacht, W. (2002). Die Freiland-Schmuckstauden. Stuttgart: Ulmer.
- Jellito, L., Schacht, W.(1990). Hardy Herbaceous Perennialas. Portland, London: Timber Press.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Ornamental and Landscape Ecology, Michigan State University, Department of Horticulture
- Landscape Plant Materials II, Washington State University, Department of Horticulture
- Use of ornamental and scented plants, Universität für Bodenkultur Wien
- Colour in garden design, Universität für Bodenkultur Wien