Elektroničko poslovanje (169207)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Studenti se upoznaju sa osnovnim teorijskim i praktičnim znanjima o elektroničkom poslovanju kao modernom obliku organizacije poslovanja koji koristi informacijsku i internetsku tehnologiju. Predstavljaju se prednosti i nedostaci elektroničkog poslovanja, te razvija svijest o važnosti primjene suvremenih metoda elektroničkog poslovanja; predstavljaju se aspekti sigurnosti poslovanja i zaštita podataka. Analiziraju se primjeri slučajeva e-poslovanja u zemlji i svijetu.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Sati nastave: 60
Predavanja: 30
Auditorne vježbe: 15
Seminar: 15
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70 %
Dobar (3): 71-80 %
Vrlo dobar (4): 81-90 %
Izvrstan (5): 91-100 %
Oblici nastave
- Predavanja
- Provjere znanja
- Auditorne vježbe
- Konzultacije
- Ostali oblici skupnog ili samostalnog učenja
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Nakon uspješno savladanog predmeta studenti će moći: - Opisati koncept elektroničkog poslovanja, te Interneta kao novog prostora poslovanja - Prepoznati i pojasniti najbolje načine primjene informatičkih tehnologija i sustava - Identificirati prednosti i nedostatke elektroničkog poslovanja, te objasniti aspekt sigurnosti elektroničkog poslovanja - Identificirati i odabrati načine elektroničke razmjene podataka za učinkovitiji rad poslovanja - Prepoznati i objasniti najbolje načine primjene elektroničkog poslovanja koristeći primjere iz prakse iz Hrvatske i svijeta | Parcijalni ispit (kolokviji), seminar (studija slučaja) |
Način rada
Obveze nastavnika
Predavanja, vježbe u praktikumu, seminari: primjeri iz prakse kroz samostalne zadatke
Obveze studenta
Redovito pohađanje nastave, izrada samostalnog rada (case study), kolokviji
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Nastava: predavanja + vježbe |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
43 | 45 | 1.5 | |
Izrada i prezentacija seminarskog rada (studija slučaja) | 20 % |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
15 | 45 | 1.5 |
I. kolokvij | 40 % |
< 60 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
1 | 45 | 1.5 |
II. kolokvij | 40 % |
< 60 % 60-70 % 71-80 % 81-90 % 91-100 % |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
1 | 45 | 1.5 |
Ukupno | 100 % | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Nastava: predavanja + vježbe | Pohađanje i aktivno sudjelovanje na nastavi: prati se motiviranost studenata te ih se potiče na aktivno sudjelovanje i raspravu. | Tijekom semestra | Po potrebi na kraju semestra. |
Izrada i prezentacija seminarskog rada (studija slučaja) | Studenti prema samostalno predloženim ili zadanim temama obrađuju i prezentiraju studije slučajeva tvrtki koje koriste neki oblik elektroničkog poslovanja. Nakon prezentacije rada slijedi rasprava | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
I. kolokvij | Provjera znanja vezano uz nastavne jedinice iz prvog dijela modula. | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
II. kolokvij | Provjera znanja vezano uz nastavne jedinice iz drugog dijela modula. | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
Tjedni plan nastave
- Uvod u elektroničko poslovanje. Povijest i razvoj elektroničkog poslovanja. Nastanak i zanimljivosti Interneta, statistike korištenja Interneta
- Pretpostavke za uvođenje e-poslovanja. Nove perspektive. Koncept "webocentričnosti" tvrtke. Prijenos podataka na daljinu. Infrastruktura za prijenos podataka na daljinu.
- Internet kao novi prostor poslovanja. Poslovanje u pokretu: integracija mobilnih tehnologija i elektroničkog poslovanja. Primjeri poslovanja u pokretu.
- Prednosti i nedostaci elektroničkog poslovanja. Prednosti za prodavače i prednosti za potrošače. izazovi elektroničkog poslovanja.
- Osnovni modeli elektroničkog poslovanja s obzirom na sudionike: B2B, B2C, C2C, G2B, G2C
- Izvedbeni modeli elektroničkog poslovanja: brokerski, oglašavački, trgovački, modeli informacijskih posrednika, proizvođački modeli, suradnički, modeli virtualnih zajednica, pretplatnički model, modeli pomoćnih usluga
- I.kolokvij
- Modeli trgovačkih web mjesta.
- Područja primjene elektroničkog poslovanja; prodaja vlastitih dobara i usluga, elektroničko izdavaštvo i nakladništvo, zabava i rekreacija (e-entertainment)
- Područja primjene elektroničkog poslovanja: E-trgovanje, e-marketing, e-učenje, e-bankarstvo
- Elektronička razmjena podataka - prijenos strukturiranih podataka prema dogovorenim standardima od jedne do druge računalne aplikacije
- Elektronička tržišta. Model e-tržišta fizičke robe, model e-tržišta software-a, i model e-tržišta usluga.
- Rizici elektroničkog poslovanja. Elementi sigurnosne infrastrukture: identifikacija, autorizacija, autentifikacija.
- Komercijalne aktivnosti na Internetu. primjeri već uspostavljenih virtualnih poslovnih zajednica.
- II. kolokvij
Obvezna literatura
- Željko Panian: Elektroničko poslovanje druge generacije, Biblioteka Informatika, Zagreb, 2013.
Preporučena literatura
- Srića, V., Spremić, M.; Informacijskom tehnologijom do poslovnog uspjeha, Sinergija, Zagreb, 2000.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Practical E-Business and E-Commerce, Royal Agricultural University Cirencester, Gloucestershire, United Kingdom