Stručna praksa - Ukrasno bilje (251017)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Stručna praksa je obvezni predmet na diplomskom studiju i podrazumijeva angažiranost studenata koja je ekvivalentna 4 ECTS-a. Tijekom diplomskog studija potrebno je obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 radnih sati.
Stručna praksa može se obaviti u Hrvatskoj i/ili inozemstvu kod jedne ili više pravnih osoba ili obiteljskih gospodarstava upisanih u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava, čija je djelatnost sukladna programu studija. Dio stručne prakse obavljat će se na pokušalištima i u laboratorijima Fakulteta.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Hortikultura / Ukrasno bilje (Obvezni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 4.00
Sati nastave: 120
Laboratorijske vježbe: 120
Izvođač vježbi
- prof. dr. sc. Tatjana Prebeg
- doc. dr. sc. Dario Kremer
- doc. dr. sc. Miroslav Poje
- prof. dr. sc. Sandro Bogdanović
- prof. dr. sc. Dubravka Dujmović Purgar
Izvođač seminara
- prof. dr. sc. Tatjana Prebeg
- doc. dr. sc. Dario Kremer
- doc. dr. sc. Miroslav Poje
- izv. prof. dr. sc. Vesna Židovec
- prof. dr. sc. Sandro Bogdanović
- prof. dr. sc. Dubravka Dujmović Purgar
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 61-70 %
Dobar (3): 71-80 %
Vrlo dobar (4): 81-90 %
Izvrstan (5): 91-100 %
Opće kompetencije
Stručna praksa na diplomskom studiju je zadatak u kojem student radi na konkretnim slučajevima iz prakse odnosno teorijska znanja upotpunjuje s praktičnim. Uključuje stjecanje dodatnih vještina iz područja agronomije te djelokruga poslovanja kod pravne osobe ili obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva u kojima se praksa obavlja kao i izrada stručnog projekta.
Oblici nastave
- Ostalo
Samostalni zadaci, mentorski rad, praktični rad kod pružatelja prakse - Seminari
- Vježbe
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
riješiti zadani problem u poznatim okolnostima | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Procjena voditelja prakse o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
formirati osjećaja odgovornosti i motiviranosti za izvršenje dodijeljenih poslova | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Procjena voditelja prakse o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
primijeniti naučeno znanje i steče vještina u konkretnim situacijama | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Procjena voditelja prakse o radu studenta za vrijeme stručne prakse. |
provjeriti vlastite sposobnosti za analitički ili holistički pristup poslu | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. |
samoanalizirati kreativne sposobnosti u izvođenju poslova | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. |
razviti osjećaja za konstruktivnu kritiku kolega i nadređenih | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Procjena voditelja prakse o radu studenta. |
imati osjećaja odgovornosti za dobivene poslove | Obavljanje povjerenih zadataka na stručnoj praksi. Procjena voditelja prakse o radu studenta. |
Način rada
Obveze nastavnika
Nositelj predmeta – voditelj stručne prakse upoznaje studente s ciljevima i procedurom prakse te im dodjeljuje mentore (suradnike na predmetu). Provodi administrativne poslove u aplikaciji Burza stručne prakse. Pomaže studentu pri pronalaženju poslodavca za obavljanje stručne prakse izvan Fakulteta. Organizira zajedničku prezentaciju stručnih projekta. U suradnji s mentorom, vrednuje stručni projekt i prezentaciju te donosi završnu ocjenu stručne prakse.
Suradnici na predmetu – mentori stručne prakse – zadaju zadatke i vode studenta pri agrotehničkim zahvatima/analizama/radionicama tijekom prakse. Mentoriraju pisanje stručnog projekta i ocjenjuju pisanu verziju stručnog projekta. Pregledavaju i ocjenjuju dnevnik prakse studenta i ispunjavaju obrazac vrednovanja studenta na stručnoj praksi u aplikaciji Burza stručne prakse. Sudjeluju na prezentaciji stručnih projekata i u suradnji s voditeljem prakse (nositeljom predmeta) predlažu konačnu ocjenu.
Obveze studenta
Student je obavezan obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 sati, od čega dio na pokušalištu/laboratorijima Fakulteta, a dio kod poslodavca. Tijekom prakse student provodi zadatke prema uputama mentora. Za svaki dan na stručnoj praksi (na Fakultetu i kod poslodavca) student vodi dnevnik u aplikaciji Burza stručne prakse. Student treba izraditi i prezentirati stručni projekt na temelju dodijeljenog zadatka.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Ukupno | 90 | 3 |
Na temelju dnevnika koji student vodi na stručnoj praksi, izvješća mentora sa stručne prakse, izrađenog i prezentiranog stručnog projekta voditelj stručne prakse donosi ocjenu o uspješno obavljenoj stručnoj praksi i unosi je u ISVU sustav.
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Radni učinak studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok radni učinak b) Zadovoljavajući radni učinak c) Slabiji učinak od očekivanja bez opravdanih razloga | ||
Primjena teorije u praktičnom radu za vrijeme stručne prakse | a) Pokazuje izuzetnu vještinu primjene teorije u praktičnom radu b) Prepoznaje teorijski okvir u praktičnom radu c) Ne povezuje teorijski okvir s praktičnim rado | ||
Vještina rješavanja problema studenta za vrijeme stručne prakse | a) Vrlo vješt u rješavanju problema, inovativan i kreativan b) Sposoban je riješiti zadani problem na poznati način c) Ne pokazuje zadovoljavajuće sposobnosti rješavanja problema | ||
Sposobnost donošenje odluka studenta za vrijeme stručne prakse | a) Odluke donosi samostalno, na osnovi temeljite analize (promjenjivih) okolnosti b) Odluke su zadovoljavajuće u poznatim situacijama c) Često donosi pogrešne odluke bez analize situacije | ||
Sposobnost suradnje u timu za vrijeme stručne prakse | a) Radi u skladu s ostalima, pridonosi grupnim odnosima i učinkovitosti b) Odnosi s drugima su skladni u normalnim okolnostima, ali se ne ističe c) Nekomunikativan i povučen do mjere da negativno djeluje na grupu | ||
Komunikacijske vještine studenta za vrijeme stručne prakse | a) Izuzetno jasna, dobro organizirana i uvjerljiva komunikacija, pisana i govorna b) Zadovoljavajuće vještine pisane i govorne komunikacije c) Slabe vještine pisanja i govorne komunikacije | ||
Motiviranost i odgovornost studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok stupanj motiviranosti u radu te kolektivne i društvene odgovornosti b) Zadovoljavajuća motiviranost za rad i odgovornosti prema poslu c) Slabo motiviran, nezainteresiran i bez osjećaja odgovornosti prema poslu |